Inlägg från: Anonym (Bodylotion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bodylotion)

Bodylotion vs parfym

Anonym (Leah) skrev 2022-07-23 23:49:46 följande:
    Bodylotion vs parfym

Stämmer det att en bodylotion är mer linjär i hur doften utvecklas än en parfym? Jag tänker på bodylotion som endera tillhör en parfym eller som är menad mer som parfym än bodylotion och alltså inte något från typ apoteket. 

Jag har lite svårt för parfymer för att dom utvecklas och doftar olika under dagen och skulle kanske föredra en bodylotion om doften stannar densamma hela dagen som när man tog på sig den. 

Jag vill att jag ska dofta gott om någon kommer väldigt nära mig och det kanske inte en bodylotion gör jämfört med en parfym? 

Jag tycker en bodylotion funkar bra hångelnära.  Använder inte parfym av samma anledning du tog upp. 
  • Anonym (Bodylotion)
    Anonym (Leah) skrev 2022-07-23 23:57:10 följande:
    Du använder inte parfym för att den ändrar doft under dagen? 

Tycker du att bodylotion doftar tillräckligt starkt för att du ska dofta gott även efter att det har gått någon timme sen du smörjde in dig med den? 

Är den linjär i sin doft? Jag verkar helt tappad säkert men jag har alltid använt oparfymerade lotions så det är därför jag inte vet utan spånar här. 
    Ja jag tycker de håller sig bra. Oparfymerade lotions doftar ibland kemiskt och det är ju inte så kul tycker jag. 
    Uttrycket linjär doft vet jag däremot inte vad det är så jag känner mig också tappad bakom en vagn nu. Antar att du menar ändrar sig inte under dagen. 
  • Anonym (Bodylotion)

Bodylotion vore nog mycket dyrare om den funkade som en parfym. 

Svar på tråden Bodylotion vs parfym