Anonym (lökhyutd) skrev 2022-07-25 10:54:57 följande:
Ni har känt varandra väldigt kort tid egentligen. Att talas vid ofta är inte alls samma sak som att bo ihop tex.
Jag dejtade 1½ år innan jag flyttade ihop med mitt ex. Det blev ändå katastrof för trots att vi bott ihop i perioder under lov etc) så var han totalt annorlunda när vi bodde ihop permanent så jag flyttade efter 3 månader och dumpade honom.
Även om ni träffats 3 ggr per månad så är det ändå bara 15 ggr.
Funder på vad DU vill, vill du att det ska gå snabbare? Då måste ni kommunicera kring det så att ni båda kan vara nöjda. Ingen av er ska ju kompromissa ensam, ni måste båda bidra.
Vill du att ni ska stå som par på facebook? Träffa hans vänner? Hans familj?
Om du vet vad du vill är det lättare att tala med honom om saken. Då har han något att ta ställning till istället för bara: Det går för långsamt.
Han kanske ser detta som ett sätt att verkligen känna efter så det blir rätt, att du kan vara kvinnan han vill leva med resten av sitt liv, men han vill inte stressa fram det.
Kanske har han också andra förväntningar på er? Ni bor 4 tim ifrån varandra, han har ett litet barn, han kommer troligen inte att flytta särskilt långt, kan du tänka dig det? Kan du tänka dig att flytta dit han bor, men i egen bostad? Tjänstledig, plugga/testa på annat jobb där och hyra ut din bostad i andra hand`?
Hej! Tack för svaret. Han bor i min gamla hemstad som jag ska flytta tillbaka till strax efter nyår.