Inlägg från: Anonym (lökhyutd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lökhyutd)

Ni som "tog det långsamt" med er partner

Ni har känt varandra väldigt kort tid egentligen. Att talas vid ofta är inte alls samma sak som att bo ihop tex. 

Jag dejtade 1½ år innan jag flyttade ihop med mitt ex. Det blev ändå katastrof för trots att vi bott ihop i perioder under lov etc) så var han totalt annorlunda när vi bodde ihop permanent så jag flyttade efter 3 månader och dumpade honom. 

Även om ni träffats 3 ggr per månad så är det ändå bara 15 ggr. 

Funder på vad DU vill, vill du att det ska gå snabbare? Då måste ni kommunicera kring det så att ni båda kan vara nöjda. Ingen av er ska ju kompromissa ensam, ni måste båda bidra. 

Vill du att ni ska stå som par på facebook? Träffa hans vänner? Hans familj? 

Om du vet vad du vill är det lättare att tala med honom om saken. Då har han något att ta ställning till istället för bara: Det går för långsamt. 

Han kanske ser detta som ett sätt att verkligen känna efter så det blir rätt, att du kan vara kvinnan han vill leva med resten av sitt liv, men han vill inte stressa fram det. 

Kanske har han också andra förväntningar på er? Ni bor 4 tim ifrån varandra, han har ett litet barn, han kommer troligen inte att flytta särskilt långt, kan du tänka dig det? Kan du tänka dig att flytta dit han bor, men i egen bostad? Tjänstledig, plugga/testa på annat jobb där och hyra ut din bostad i andra hand`? 

• Anonym (lökhyutd)
    Anonym (Vårtecken) skrev 2022-07-25 12:34:50 följande:
    Hej! Tack för svaret. Han bor i min gamla hemstad som jag ska flytta tillbaka till strax efter nyår. 
    ja men då så! Då har ni säkert hunnit ytterligare en bit på väg :D Och efter det blir allt bara enklare. 
  • Anonym (lökhyutd)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-25 15:53:58 följande:

Jag träffade en yngre tjej, som ville bli ihop direkt.
    Jag visste inte vad jag kände, behöver mer tid, och jag sa det till henne.
    Att vi kan fortsätta att ses, och se hur det blir.
    Det ville inte hon.

Senare hörde hon av sig igen och ville ändå fortsätta att träffas.
    Då hade vi covid, så jag tackade nej.

Jag var attraherad av henne och tyckte hon var sexig. Jag hade velat ha sex med henne, men jag tog det lugnt. Försökte inget.
    Två år senare berättade hon att hon hade velat, men att det var jag som skulle ha tagit första steget.

Flera här tyckte att jag gjorde fel.
    Först så gjorde jag fel som svarade när hon skrev, och träffade henne.
    Sen så gjorde jag fel som inte blev ihop med henne. Här träffar jag en tjej som vill ha mig, men jag som aldrig haft ett förhållande har mage att avvisa henne.
    Män som mig tror att vi kan välja och vraka.
    Jag gjorde fel som inte träffade henne igen, bara för att vi hade covid. Det var ingen ursäkt.
    Och så gjorde jag fel som inte gjorde nåt närmande. Jag var ju attraherad av henne.

Ältar du det där nu igen?! Vilken hjälp ger ditt inlägg till TS? 
  • Anonym (lökhyutd)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-25 21:24:08 följande:
    Ja.
    Det vet jag inte.

Kan vara intressant för andra att få höra hur män som tar det långsamt döms av andra, och att män bara gör allt fel. Enligt andra.
    Nej, det är totalt irrelevant för tråden. Du har ältat samma sak om och om igen, GÅ VIDARE i livet, du har förlorat den här tjejen, acceptera det och gå vidare. 
Svar på tråden Ni som "tog det långsamt" med er partner