Inlägg från: Anonym (YouTube) |Visa alla inlägg
  • Anonym (YouTube)

Ni som "tog det långsamt" med er partner

Jag gillar att titta på videor på YouTube och något som definitivt kan vara en varningssignal i ett förhållande är om man upplever att förhållandet har fel tempo inledningsvis.

Att det går långsamt är inte något som helst problem... Om båda faktiskt vill att det ska göra det... Det är faktiskt rätt realistiskt när det finns barn inblandat.

Jag har inte tagit det lugnt, eftersom båda mina förhållanden startat bär jag varit tämligen ung, men jag tänker att du definitivt ska hålla ett långsamt tempo utifrån de förutsättningar som faktiskt finns. 

Känns det inte "för segt", så tycker jag att du faktiskt ska njuta lite av att låta förhållandet ta tid och mannen faktiskt landa i att vara ensamstående förälder. Många män är aldeles för snabba med att leta kvinna redo att täcka upp för deras usla föräldraskap och på din beskrivning låter det ju inte som att denne man vill dumpa över detta på dig.

Sen tänker jag att du faktiskt ska fundera om ni är i samma fas i livet. Vill du ha barn? 

• Anonym (YouTube)
    Anonym (Vårtecken) skrev 2022-07-25 19:22:51 följande:
    Ja, han sa att allt hade gått snabbare om han inte varit ensamstående och känner viss ängslan över hur mycket som måste funka när barn är inblandade. Han är väldigt kärleksfull när vi ses, tar initiativ till både träffar och kontakt så kanske är det jag som är lite otålig pga att jag är i en annan fas i livet? Däremot tycker jag inte det låter så jobbigt att han har barn. Mer meck såklart, men jag tycker om barn och hans unge verkar väldigt fin. Inte fått träffa barnet (än?) men tycker det vore väldigt kul att lära känna någon som är en så stor del av hans liv.

Jag vill absolut ha barn om ett par-tre år. Han skulle gärna ha fler i framtiden, den frågan har vi diskuterat
    Jag tänker att det är viktigt att det faktiskt tar tid när någon har barn. Dels med att lära känna den personen, men också att hinna få lite ledtrådar om dess livssituation på riktigt. 
    Att bli ihop på riktigt med en förälder innebär ju att man tämligen snabbt får en roll som föräldern själv "växte in i" första året. 

Ni är i olika faser av livet och det behöver man veta får vissa konsekvenser. Det behöver inte vara något väldigt dåligt, men kan göra att situationen blir mer komplicerad än om han inte hade dem.... Samtidigt är det väldigt viktigt att inse att det också faktiskt kan ge dig mer ledtrådar om vem han faktiskt är. Många män säger en sak och gör en annan. Här ser du tydligt hur han faktiskt gör med sitt barn.
Svar på tråden Ni som "tog det långsamt" med er partner