Inlägg från: LaviniaLetitia |Visa alla inlägg
  • LaviniaLetitia

Grannen klagar på min katt

mari123 skrev 2022-07-25 15:06:55 följande:
    FAST jag fattar inte hur en katts krafsande kan ruinera en frodig rabatt? Kattens avföring är ju inte giftig? (jag har innekatt och bara delvis part i målet)
    Ja, jag undrar också vad det är för monsterkatter dessa damer har i grannskapet..?  This Is How The World Would Look If Cats Were Bigger | Bored Panda
  • LaviniaLetitia
    Fossil skrev 2022-07-26 09:31:29 följande:
    Katten måste anses övergiven eller förvildad, annars får de inte bara skjuta den. Oavsett hur mycket du kräver det.

Jag hoppas också på strängare lagar när det kommer till katter. Dock har jag inga större förhoppningar.

Det är ju förbaskat märkligt att hundägare måste stå till svars för det hunden ställer till med medans kattägaren älskling får förpesta och förstöra bäst fan den vill.
    Du kan inte se skillnaden på hundens och kattens natur? Hundar går att uppfostra, katter endast i begränsad grad. Hundar kan man gå ut och gå med i koppel, men inte katter (vissa gör det, men det är bara synd om katten och det ser dumt ut). Dessutom - och viktigare - är de allra flesta hundar större och farligare än katter. De kan döda ett barn t.ex.. Eller en mindre hund eller en katt.
  • LaviniaLetitia
    Tom Araya skrev 2022-07-26 20:27:49 följande:
    Har du missat att katter är rovdjur, jagar gärna och äter i stort sett uteslutande kött?
    Nej? Det är kattens natur att jaga och äta småfåglar, möss, sorkar och sådant. En och annan groda går också ner. Vi äter ju också kött, och de djuren vi äter har troligen sämre liv fram till slakten, än småfåglarna och mössen som får leva ett fritt och naturligt liv, innan de blir kattmat!

Att de tar möss i ett bostadsområde är ju bara positivt - det kan väl INGEN ha något emot?
  • LaviniaLetitia
    Tom Araya skrev 2022-07-27 05:27:31 följande:
    Vad menar du med nej?
    Nej, du har inte missat det?
    eller
    Nej, de är inte rovdjur?
    LaviniaLetitia skrev 2022-07-27 02:27:00 följande:
    Det är kattens natur att jaga och äta småfåglar, möss, sorkar och sådant. 
    Det du beskriver är vad som är rovdjur, så vad finns det att ifrågasätta av det jag skrev?
    Att jag inte har missat det. Klart att de är rovdjur. Det är ju vi med.

Det är det som gör katter så intressanta - att de är skickliga jägare, men när de kommer hem har de indragna klor och gör sig söta! :) Härliga små självständiga dubbelnaturer! :) Katt
Svar på tråden Grannen klagar på min katt