• Anonym (Ghost)

Huvudvärk i dagar i sträck

Idag är det tredje dagen i rad som jag har huvudvärk. Jag har funderat på om det är hormonellt men det är nu 4-5 dagar sen mensen slutade och jag brukar få huvudvärk en dag innan mensen normalt. 

Jag tror huvudvärken sitter mycket i pannan eller framåt i huvudet iaf. 

För 1-2 månader sen hade jag också huvudvärk flera dagar i rad. 

Jag tar tabletter, dricker koffein men det är som att det inte hjälper. 

Gå till läkare, I know, men jag frågar här först. 

När bör jag bli orolig? Nu är jag bara fundersam. 

Det finns inget nytt omkring mig eller nya parfymer, tvättmedel eller något sånt som skulle påverka vad jag vet. Mina glasögon är 4 månader gamla och bra så det borde inte vara det heller. 

• Svar på tråden Huvudvärk i dagar i sträck
  • Anonym (Huvet)
    Tow2Mater skrev 2022-07-25 22:19:36 följande:
    Dricker du tillräckligt med vatten i värmen?
    Värmen?! Vilken värme?!

Ts: det kan inte vara migrän då? Förvärras det av ljud, ljus eller rörelser?
  • Anonym (Ghost)
    Tow2Mater skrev 2022-07-25 22:19:36 följande:
    Dricker du tillräckligt med vatten i värmen?
    Bortsett från ett par koppar te, 3 dl Proviva och en läskburk om dagen så dricker jag även runt 2 liter vatten så det borde räcka. 
    Anonym (Huvet) skrev 2022-07-25 22:24:30 följande:
    Värmen?! Vilken värme?!

Jag har migrän några gånger om året och då blir jag däckad men det här är mer konstant huvudvärk som varken tabletter eller koffein biter på eller så kommer det tillbaka så fort tabletterna slutar verka. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Huvet) skrev 2022-07-25 22:24:30 följande:
    Värmen?! Vilken värme?!

Trodde ni hade varmt, har det blivit svalare igen?
  • Anonym (Huvet)

Huvudvärk kan ju ha tusen orsaker. Oftast ofarliga. Stress, spänningar, sömnbrist, hormonellt, tom pillerhuvudvärk. Dvs man har vant kroppen med värktabletter och utan får man huvudvärk. För mycket koffein kan ge samma effekt. Provat kall vetekudde i pannan? 

• Anonym (Huvet)
    Tow2Mater skrev 2022-07-25 22:45:53 följande:
    Trodde ni hade varmt, har det blivit svalare igen?
    Nästan hela Sverige har betydligt kallare nu utom skåne, Gotland och vissa delar av östkusten. Det var 2-3 dagar med riktigt varmt, sen störtdök temperaturen till dagen efter. 
  • Aliona

Covid kanske? Båda min fru och son hade Covid för någon vecka sedan, med huvudvärk som enda symptomet. 

• Anonym (Ghost)
    Anonym (MAJ) skrev 2022-07-25 22:55:23 följande:
    Testa Covid
    Kan man bara ha huvudvärk med det? Både min man och jag har inte känt så mycket doft av våra doftljus på sistone som vi brukar göra vilket fick oss att skämta om att vi måste ha covid sista veckan. Men vi har inte varit utsatta vad vi vet och har inga symptom. Vi är trippelvaccinerade. 
    Anonym (Huvet) skrev 2022-07-25 22:46:37 följande:
    Huvudvärk kan ju ha tusen orsaker. Oftast ofarliga. Stress, spänningar, sömnbrist, hormonellt, tom pillerhuvudvärk. Dvs man har vant kroppen med värktabletter och utan får man huvudvärk. För mycket koffein kan ge samma effekt. Provat kall vetekudde i pannan? 
    Har inget av det du räknar upp vad jag vet. Har inte haft något kallt i pannan än. 
  • Anonym (B)

När jag fick Covid hade jag de första dagarna endast huvudvärk. 

Har du tagit receptfri migränmedicin?

• Anonym (Glasögat)

Beställ tid hos en optiker för synundersökning. Det är väldigt vanligt med huvudvärk när synen försämras.

• Anonym (Första åtgärd)

Första åtgärd numera är väl att testa sig för covid? Huvudvärk är ett symptom! 

• Anonym (-)

Medans du bestämmer dig för om du skall testa för covid, testa synen, söka vård osv kan du prova nässpray zomig nasal (receptfri på apoteket). Fungerar suveränt på huvudvärk där vanliga tabletter inte hjälper.

Svar på tråden Huvudvärk i dagar i sträck