• ALLIEVERDO

    Hur vet jag om bluray spelaren kan hantera de format mitt filmade är i?

    Jag måste köpa en bluray spelare då vår ps3 slutade läsa av skivorna (och den va ju såå bra. tog alla saker jag ville se) och ps4 är ju kass som inte tar alla format..
    Jag kan ju inte längre se saker jag filmat förut och bränt ut.. alltså minnen från filmkameran eller mobilen, som har format som mp4, mov och mpeg 2..
    Vet ni om det tex är en spelare som tar mpeg 4, tar den då även mpeg 2? och kan jag se på nåt annat sätt om dessa format kommer fungera, även om just de inte står..om de kan va under annat namn osv..
  • Svar på tråden Hur vet jag om bluray spelaren kan hantera de format mitt filmade är i?
  • Öland 4ever

    Vilket är vilka format som videokameran filmar i står naturligtvis i manualen till videokameran. Alt att du själv väljer ett format med högsta möjliga bildkvalitet, som också ger största möjliga filstorlek, och sedan efter filmningen är klar tankar över videon från videokameran till datorn. Sedan bör datorn kunna rekognosera exakt vad det är för filformat osv. Sedan köper du naturligtvis en Blu-Ray-spelare som klarar av exakt det formatet som datorn lokaliserar att den inspelade videon ligger på.

    ENDANTAGET är SONYs professionella format XAVC S som kan vara riktigt svårt att hitta Blu-Ray players/recorders till förutsatt att man inte väljer SONYs egna maskiner!


    Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
Svar på tråden Hur vet jag om bluray spelaren kan hantera de format mitt filmade är i?