• Anonym (Ts)
    Tue 26 Jul 2022 23:34
    17733 visningar
    101 svar
    -5 +1
    101
    17733

    Hur törs man skola in på fsk?

    Har en 9-mån bebis och hade tänkt skola in vid 1,5 år på fsk då ekonomin blir extremt ansträngd annars.

    Men det ger mig en sån klump i magen nu. Min bebis är väldigt mammig, väldigt närhetssökande och är väldigt känslig-minsta minimala stöt kan få honom att gråta totalt och vi har det inte så att vi kan få barnvakt och träna att vara borta från mig och pappan. Känslan att gå från det vi har nu till att lämna honom med okända hela dagar känns hemsk.

    Tänk om han slår sig? Tänk om de inte kan trösta? Tänk om nån tappar honom?

    Mår dåligt över detta. Har nån varit i min sits? Löste det sig?

  • Svar på tråden Hur törs man skola in på fsk?
  • Tue 26 Jul 2022 23:52
    #1
    +2

    När pappa tar över fl-ledigheten och du går tillbaka till jobbet kommer du vänja dig.

  • Anonym (fialo­tta)
    Tue 26 Jul 2022 23:56
    #2
    Tow2Mater skrev 2022-07-26 23:52:57 följande:

    När pappa tar över fl-ledigheten och du går tillbaka till jobbet kommer du vänja dig.


    Alla pappor är inte föräldralediga.


  • Tue 26 Jul 2022 23:57
    #3
    +3
    Anonym (fialotta) skrev 2022-07-26 23:56:38 följande:
    Alla pappor är inte föräldralediga.


    Det borde de vara.
  • Anonym (fialo­tta)
    Tue 26 Jul 2022 23:57
    #4
    -1

    Båda mina började hos dagmamma när de var mer eller mindre exakt ett år. Var väl lite jobbigt i början men de vande sig.

  • Anonym (Alla)
    Tue 26 Jul 2022 23:59
    #5

    Ja det lär nog funka ganska bra eftersom det skolas in barn varje dag och alla föräldrar varit i din sits. Varför skulle ditt barn tappas? 

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 26 Jul 2022 23:59
    #6
    Tow2Mater skrev 2022-07-26 23:52:57 följande:

    När pappa tar över fl-ledigheten och du går tillbaka till jobbet kommer du vänja dig.


    Fast inte barnet ju.
  • Anonym (Alla)
    Wed 27 Jul 2022 00:00
    #7
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2022-07-26 23:59:39 följande:
    Fast inte barnet ju.
    Är du viktigare än pappan? 
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 27 Jul 2022 00:07
    #8
    Anonym (Alla) skrev 2022-07-27 00:00:17 följande:
    Är du viktigare än pappan? 
    Suck, Familjeliv i sin prydno. Alla läser och svarar reflexmässigt.

    Som svar på din fråga: nej, det är jag inte. Men barnet går ju ändå från antingen mamma eller pappa som han känt hela livet till att vara i en okänd miljö med bara nya människor. Eller hur?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 27 Jul 2022 00:10
    #9
    Anonym (Alla) skrev 2022-07-26 23:59:12 följande:

    Ja det lär nog funka ganska bra eftersom det skolas in barn varje dag och alla föräldrar varit i din sits. Varför skulle ditt barn tappas? 


    För att olyckor händer? För att han är väldigt nyfiken och gärna gör saker som att rycka till för att kika snabbt åt andra hållet, eller kryphoppa till. Vi är vana med hans maner men han är grymt stark för sin ålder och jag ser helt klart situationer där han satsar så friskt att han kan överrumpla.
  • Anonym (qwert­y)
    Wed 27 Jul 2022 00:12
    #10
    Anonym (Ts) skrev 2022-07-26 23:34:56 följande:
    Hur törs man skola in på fsk?

    Har en 9-mån bebis och hade tänkt skola in vid 1,5 år på fsk då ekonomin blir extremt ansträngd annars.

    Men det ger mig en sån klump i magen nu. Min bebis är väldigt mammig, väldigt närhetssökande och är väldigt känslig-minsta minimala stöt kan få honom att gråta totalt och vi har det inte så att vi kan få barnvakt och träna att vara borta från mig och pappan. Känslan att gå från det vi har nu till att lämna honom med okända hela dagar känns hemsk.

    Tänk om han slår sig? Tänk om de inte kan trösta? Tänk om nån tappar honom?

    Mår dåligt över detta. Har nån varit i min sits? Löste det sig?


    Så låt bli.
    Ha ansträngd ekonomi, köp Ica-basic aror ett halvår och var med din son. Låt han få ett trygg start i livet och närhet till sina föräldrar, vad är det som är så viktigt att du måste lämna bort honom? Förskola är ju inte heller gratis.
Svar på tråden Hur törs man skola in på fsk?