• Anonym (=))

    Bi?

    Hej alla!
    jag är lite trött på mig själv, för jag lyckas alltid bli lite småkär i andra tjejer (är själv tjej). ofta blir jag väldigt sexuellt attraherad av dom. Det gör att när jag är runt denna tjej blir jag väldigt nervös och hjärtat börjar slå. Det könns som att jag har lättare för att snacka och umgås med killar. Jag blir inte alls nervös av det. Men när det gäller vissa tjejer så säger jag bara massa pinsamma saker, eller så låser det sig.
    Är just nu i ett heterosexuellt förhållande, och jag älskar honom mycket. men jag blir inte alls lika attraherad av en mans kropp som en kvinnas.
    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Bi?
  • Anonym (A)

    Du är nog snarare lesbisk. 
    Kan du tänka dig kasta bort en intressant snygg man om en intressant, attraktiv tjej gav dig uppmärksamhet ist? Där har du ditt svar isf. 

  • Anonym (Känner igen mig)

    Skulle kunna ha varit jag som skrivit trådstarten. Har aldrig varit med en tjej, men om jag är ärlig med mig själv så har jag nog egentligen alltid vetat om att jag tänder på både kvinnor och män. Lever också med en man men har haft kvinnor i min närhet som jag känt dragning till. Tidigare har jag nog tänkt att det inte finns någon anledning att berätta för någon eftersom att jag är i en relation med en man som jag älskar och vill leva med. Men för inte så länge sedan berättade jag det för min man. Var ingen stor grej alls, men jag vill inte dölja vem jag är.

    Ja sexuellt (iaf i fantasin) så trumfar nog en tjej, men det är nog spänningen av att tänka den tanken som gör det också. 

    För mig kändes det iaf skönt att säga det till någon, lite som att jag accepterar mig själv. 

  • Anonym (=))

    Tack för båda svaren!!


    Kanske är lesbisk, så klart att om en snygg tjej visade intresse så skulle jag inte tacka nej! Men vill ju inte vara otrogen dock. 


    Vad modigt att berätta för sin man om sin läggning. Jag vet inte hur min kille skulle reagera, tror inte han skulle ta det så bra. skönt skriva av sig här och höra att fler känner samma! 


    tankar på andra får man ju ha i ett förhållande! det har säkert min kille också. Vi har varit tillsammansi 4 år nu, så ä väl naturligt man börjar tröttna lite

  • LillaTjockaBertil
    Anonym (=)) skrev 2022-07-27 09:24:49 följande:

    Tack för båda svaren!!


    Kanske är lesbisk, så klart att om en snygg tjej visade intresse så skulle jag inte tacka nej! Men vill ju inte vara otrogen dock. 


    Vad modigt att berätta för sin man om sin läggning. Jag vet inte hur min kille skulle reagera, tror inte han skulle ta det så bra. skönt skriva av sig här och höra att fler känner samma! 


    tankar på andra får man ju ha i ett förhållande! det har säkert min kille också. Vi har varit tillsammansi 4 år nu, så ä väl naturligt man börjar tröttna lite


    Enligt min tolkning av sexuella läggningar är du varken straight eller lesbisk utan snarare bi eller pan eller något åt det hållet.

    Är man som jag straight attraheras man inte alls av det egna könet medan jag tänker att man inte alls attraheras av det motsatta könet om man är gay. Som jag förstår det kan du ändå attraheras av bägge könen.

    Det viktigaste är dock inte hur du definierar din läggning utan huruvida du är lycklig i ditt förhållande. Känner du att du mått bättre av att bryta upp och utforska sex med andra tjejer är det självklart det du ska göra. Annars kan du alltid prata om det här med din kille och se hur han ställer sig till en mer öppen relation.
  • Anonym (A.P)

    Jag (är kvinna) förstår dina tankar, satt i samma tankar för bara några månader sen. Var då i en relation med en man och det kändes som att den relationen hade tappat gnistan och jag tänkte ofta som du och gissade på att jag var bi och som jag bara inte utforskat.
    Vi gjorde slut och bara någon månad senare träffade jag en tjej på krogen. Efter första kvällen var jag frälst haha! Jag har aldrig haft så bra sex, samtal eller conection med någon man som jag har med henne, jag var bekväm direkt. Jag kommer aldrig mer att vara med en man haha! Jag är inte bi, är 100% lesbisk.
    Så jag skulle säga... utforska i din egen takt och när du känner att du vill.

  • JagSara

    Jag känner igen mig i det. Jag blir attraherad av kvinnor på ett sätt som jag inte alltid blir av män.

  • Anonym (Elakt men)

    Är du inte helt lesbisk vill jag rekommendera att du försöker hålla dig till män. Jag vet att det är kontroversiellt att säga, särskilt som lesbisk kvinna men kvinnor är faktiskt skitjobbiga att försöka ha en relation med. Krävande, misstolkar på flit, söker bråk osv. Män är enklare att förstå sig på och enklare att leva med (generellt).

  • Tukt

    Är väl rätt symptomatiskt det där att man vill ha tydliga linjer och gränsdragningar då det kommer till känslor och sexualitet. Men så är det ju inte för alla. Inte alltid.
    Lägger man till annan sexualitet kommer det till helt andra parametrar och därmed förvirring och annat som kan upplevas som konstigt.
    Så mitt råd är att hålla dig i de känslor du har, och inte spela upp själva gränsdragningen till något det inte är.

Svar på tråden Bi?