• JtotheH

    Vart vänder jag mig nu?

    Var idag på Alvakliniken på Södermalm. Det var fjärde försöket att få hjälp med att ta reda på vad Vildas (9mån) utslag i ansiktet kan bero på. Vi uteslöt mjölkprotein för ca två veckor sedan. Då blev utslagen bättre, men fortfarande inte helt bra. Så idag tog de stickprov för komjölksallergi som visade negativt. Jag förklarade att utslagen blivit mycket bättre, men läkaren menade ändå på att det inte är allergi. Att det inte är något fel som kommer inifrån utan det beror på yttre påverkan så som mat och vatten. Jag vet att det inte stämmer. Vad gör jag nu?

    Lite bakgrund. För ca 4månader sen fick Vilda stora utslag, som öppna sår, i ansiktet. Vi blev hemskickade från vårt rutin besök på BVC av läkaren där pga svinkoppor. Jag försöker förklara att det inte är det då hon haft dem i en månad vid den tiden. Fick remiss till Alva i Sickla. Ordination på million 2ggr/dag. Funkade inte. Ringde knodd. Fick locoid. Använde alldeles för länge. Blir aldrig bra!. 

  • Svar på tråden Vart vänder jag mig nu?
  • StellisBellis

    Fråga om råd i fb gruppen "läka med GAPS" eller Body Cleanse Sweden eller nån annan alternativ grupp för kost och hälsa. Finns troligen grupper för mjölkallergiker också.
    För såhär är det. Man kan ha allergi mot mjölk/vara känslig även om det inte syns på prover. Mjölk innehåller många fler ämnen än vad man testar för på vc.  Det är en kamp för föräldrar ibland, där man ser att barnet inte tål men läkare viftar bort och vägrar även  skriva intyg för specialkost.

    Så man kan tyvärr få kämpa. Men låter rimligt att detta rör sig om känslighet mot mjölk.

    Som sagt, fråga i lite grupper för tips o råd.

    Mvh, Linda 

  • LittleSunshine84

    Alva kliniken i Sickla är ett skämt!! Sätter aldrig min fot där igen. 

Svar på tråden Vart vänder jag mig nu?