Inlägg från: Anonym (Igenkänning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igenkänning)

Är så rädd, så rädd, så rädd, SÅ RÄDD för att ha barnen varannan vecka

Man får göra det som är bäst för barnen, så många som säger ''så ska man inte göra'' osv. 
    Vi testade 2-2-3 med en tvååring men det funkade inte alls, det kändes som att hela tillvaron slängdes om vid varje byte och det märktes hur dåligt hon mådde. 

När vi bytte till varannan vecka efter 2 månader blev tösen som förbytt. Lugn, harmonisk och glad. 

Så mitt råd, lyssna inte på alla självutnämnda proffs som säger att små barn ska ha det si och så. De har inte förstått att barn, precis som vuxna, är enskilda individer som har olika behov. 

Angående saknaden, den försvinner nog aldrig. Jag gråter fortfarande i bilen på väg till jobb måndag morgon efter lämning när det ska bli mamma-vecka och då har det gått 4 år. 
    Dock så lär man sig leva med den, sakta men säkert hittar man en vardag utan sitt barn den tiden man är ensam. 
    Jag har alltid tränat så för mig är det en naturlig ventil. 

• Anonym (Igenkänning)
    Anonym (Isa) skrev 2022-07-28 15:43:08 följande:
    Jag har tänkt på att det skulle vara en tröst att kunna göra så, åka förbi och hälsa på. Kanske äta middag tillsammans någon kväll eller att jag hämtar från skolan tidigare någon dag och kör hem barnen till honom or whatever. Skjutsar till en träning på pappaveckan eller vad fan vet jag. Men sen kanske han träffar en ny kvinna och då kanske det inte går längre? Så den tanken är bara en tröst tills jag tänker att den förmodligen inte kommer hålla :(
    Om det funkar för barnen ja. 
    Här hade det inte funkat. 
  • Anonym (Igenkänning)
    Anonym (Hur) skrev 2022-07-28 16:30:09 följande:

Här är en Pappa som mår skit över att inte träffa barnen varje vecka. Det blir så tomt och ensamt och när barnen kommer blir det liv och rörelse.
    Ensamheten är ju mitt ansvar att fixa men det är svårt.

Här är en till trots att det gått 4 år sedan separation.
Svar på tråden Är så rädd, så rädd, så rädd, SÅ RÄDD för att ha barnen varannan vecka