• Anonym (Svårt)

Är så rädd, så rädd, så rädd, SÅ RÄDD för att ha barnen varannan vecka

Man vänjer sig om man inte har ett val,även fast det kan vara svårt.Det viktigaste är väl att barnet har en mamma och pappa som älskar den och bryr sig om en.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Isa) skrev 2022-07-28 13:41:36 följande:

Okej jag har förstått att jag ska kontakta Familjerätten där man kan få stöd och komma fram till beslut angående fördelningen.

Men det här med att jag vill spy rakt ut när jag tänker på att dela upp barnen över huvud taget?? Jag bryter ihop av bara tanken men jag förstår att det är så det måste bli och att jag får skylla mig själv eller vad man ska säga. Men usch jag går verkligen under på en helt ny nivå. 

Det är klart det är tungt och svår sits och ny situaktion för er.Men det viktigaste är att barnen mår bra i detta .
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Isa) skrev 2022-07-28 13:44:59 följande:
    Ja såklart, jag försöker tänka så hela tiden och ibland lyckas jag må lite bättre och få ett upplyft av att tänka så. Men sen börjar jag tänka på allt jag missar och att mina barn alltid kommer behöva sakna en av sina föräldrar och tänk om någon av dom blir sjuk hur gör man då och bla bla bla hjärnan hoppar iväg och tankarna maler runt runt 
    Välkommen till mitt liv ,jag har det så.Men jag försöker att inte oroa mig för mycket,det hjälper inte.Även fast du inte ser barnen dagligen så finns du ändå där och ni kan ha kontakt dagligen om det känns rätt för er.Men det är svårast i början ,men ser man själv att det fungerar för barnen sen,så blir man lite lugnare.
Svar på tråden Är så rädd, så rädd, så rädd, SÅ RÄDD för att ha barnen varannan vecka