Inlägg från: Anonym (Sarah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sarah)

Drömmar

Jag drömmer ibland att jag tappar tänder eller har problem med tänderna på något sätt. Ofta verkar drömmarna hänga ihop med att jag ligger i en obekväm ställning i verkligheten och får ont i käkarna, tex att jag ligger på mage med en arm under nedre tredjedelen av ansiktet. I mitt fall tror jag alltså inte att det betyder mer än att min hjärna försöker väva in en förklaring till obehaget i drömmen.

Jag minns små fragment av tre olika drömmar från inatt.

1. Jag satt och fikade med min chef. Plötsligt såg jag att hon var höggravid. Samtidigt nämnde hon något om livsmedelsverkets kostrekommendationer och jag fortsatte samtalet med att säga något om kostråden för gravida. Då blev hon arg och menade på att jag hade inget att göra med vad hon äter som gravid. Jag kände mig dum och försökte förklara att det inte var så jag menade, men hon var jättesur och ville inte lyssna. 

2. Något om ett försvunnet barn. Jag minns inga detaljer, bara att jag kände lättnad över att det inte var mitt barn som försvunnit, och att jag samtidigt hade dåligt samvete över att jag kände så.

3. Jag, mina föräldrar och min familj var på en tågstation i ett annat land, kanske Tyskland. Jag hade börjat röka och ville absolut inte att någon skulle få veta det. Jag var extremt röksugen och ville gömma mig och ta en cigarett, men var orolig att missa tåget vi skulle ta och tappa bort mina barn. Till slut kom jag på att jag kunde köpa snus på tåget istället (att de nog inte säljer snus på tågen i Tyskland eller var jag nu var, slog mig inte i drömmen). 

Svar på tråden Drömmar