• Fri 29 Jul 2022 15:14
    3510 visningar
    12 svar
    12
    3510

    Drömmar

    Jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag drömde inatt. Ibland kommer jag ihåg drömmarna och ibland inte. Jag har ganska ofta mardrömmar och drömmar av erotisk natur. Inte samtidigt dock. Skäms


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Fri 29 Jul 2022 15:15
    #2
    miss999 skrev 2022-07-28 15:46:52 följande:
    Drömmar
    Jag provar att lägga en tråd här och ser om någon hittar hit. Vet ej om detta är rätt ställe. Hoppas det blir något roligt och intressant av det.
     
    Vad drömde du i natt? Något intressant/roligt/konstigt? Vad tror du det betydde?
     
    Jag drömde i natt att jag tappade två tänder i mitten av vänster underkäke för att jag åt seg kola-kodis. Innan jag åt hade jag ont i de tänderna och jag tänkte "detta är inte en bra ide" men åt ändå. 
     
    Sedan fastnade tänderna i kolan och jag kunde inte öppna munnen. Eller jag ville inte, för jag anade att tänderna skulle låssna då och jag var rädd att det skulle göra ont. Men sedan får jag en fråga av en person var vi ska ställa all mat (tydligen var jag på någon stor tillställning och huvudansvarig för organisering av maten) men jag kunde inte svara, för jag hade ju ätit min kola. 
     
    Sedan hände det oundvikliga, jag öppnade munnen och tänderna lossnade.  Jag tänkte "jaja, det var inte så farligt som jag trodde, det gjorde inte så ont. Nu kan jag äntligen vara till nytta och svara på frågan". Efter jag hade gjort det skrek jag ut en varning i stora matsalen till alla gäster att "ät inte kolan, man tappar tänder av den!" Sedan vaknade jag. Oj vad jag skrattade efteråt! Undrar vad det betyder? Jag tycker det gick ganska bra i drömmen och jag var lugn hela tiden.
    Hade du varit hos tandläkaren nyligt eller ska du dit snart?
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sat 30 Jul 2022 11:10
    #4
    miss999 skrev 2022-07-30 11:07:16 följande:

    Nepp, det kom från ingenstans enligt mig.


    Det kan vara så ibland. Drömmar brukar inte vara särskilt logiska.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sat 30 Jul 2022 11:17
    #6
    +1
    miss999 skrev 2022-07-30 11:16:24 följande:

    Haha, sant, men underhållande!


    Jo, det är det verkligen! Inatt drömde jag att jag var på systembolaget. Jag kommer inte ihåg om jag drömde att jag drack. Jag har inte druckit på 15 år. 
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sat 30 Jul 2022 14:44
    #9
    +1

    Jag tror att alla drömmar är sprunget ur någonting. Det kanske är en önskan eller något man har varit med om. Drömmar är till för att hjärnan ska kunna sortera dagens intryck och på något sätt omställa sig.


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sat 6 Aug 2022 09:03
    #12

    Inatt drömde jag att jag hade vunnit guld i OS i Kina i någon gren. Vet inte vilken. Vet bara att jag var så oerhört stolt. Sen hade jag en erotisk dröm som jag tyvärr inte kommer ihåg mycket av.


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
Svar på tråden Drömmar