Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Påverka barnen

Hur sjuk är man om man polisanmäler sin egen dotter...? Som dessutom verkar minderårig eftersom du pratar om soc. De kan inget göra i vilket fall. Du har inga bevis för någonting och en sån här sak är något man som förälder pratar med om sitt barn, man kan inte slippa undan sitt vuxenansvar jämt genom att tro att någon annan ska göra det åt en! I det här fallet då soc.

Man byter koder så klart, precis som när någon annan hade gjort samma sak.

• Anonym (K)
    Mamma46 skrev 2022-07-29 09:32:39 följande:

Finns ju ingen förälder som pratar med barnet, tvärtom. Menar du att det bara ska slätas över? Jag lämnade inte till socialen, jag polisanmälde. Jag skulle vilja polisanmäla den andra föräldern men det gick inte. Denna gång.

Det går inte med PUK heller. Det finns fingeravtryck-inlogg som inaktiverats. Jag vet inte varför och inte mobilföretaget heller.
    Hon lånade mobilen för att hon låg hemma sjuk och trasig mobil. Fanns inte i min värld att hon skulle göra något sådant här. Jag har talat med soc då de ringde men ville veta om någon här hade erfarenhet av deras insatser.

Nu menar jag så klart att DU också har ett föräldraansvar! Hur vore det om DU pratade med DIN dotter om ett brott som DU tror att hon begått emot dig? Glöm att soc kommer att göra några som helst insatser i det här. Normalt sett så pratar man med sina barn om vad man får och inte får göra, t ex får man inte snatta godis på Ica och t ex får man inte stjäla stora summor pengar av sina föräldrar heller och ge till den andra.
Svar på tråden Påverka barnen