• Anonym (Borderline mamma)

Borderline

Har en dotter som har Borderline och har otroliga problem i sin relation, hon har bättre och sämre perioder och just nu verkar hon var inne i sin värsta.  Dem har varit tillsammans i 6 år och under dessa 6 år har de separerat flera gånger och hon lägger all skuld på honom. Han har alltid tagit min dotter tillbaka då han älskar henne. Men hur hanterar man henne när hon får sina perioden? Hon blir fruktansvärt elak och slänger ur sig massa elaka saker till sin sambo, att han tvingar henne till saker mot sin vilja,att dem bör göra slut osv osv. När han väl går hemifrån och sover borta 1 dygn ,så får hon panik och ringer och terrar honom på mobilen . Pratar han med mig om henne och ber om hjälp ,så är han manipulativ och snackar skit om henne  så då bryter hon kontakten med mig någon v eller 2. Detta ärxsjukt svårt för oss alla och vi vet inte hur vi ska förhålla oss till henne när hon är så här . Nu har även hennes sambo fått en cancerdiagnos och hon är värre än någonsin.  För nu behöver han hennes stöd mer än någonsin och det fixar hon inte . Plötsligt är  hennes stora klippa och stöd allvarligt sjuk och de kan hon inte hantera   Tacksam för alla råd jag kan få ????????

• Svar på tråden Borderline

Finns det verkligen ingen på detta forum som har erfarenhet av Borderline?????

• gemig
    Anonym (Borderline mamma) skrev 2022-07-30 06:39:40 följande:

Finns det verkligen ingen på detta forum som har erfarenhet av Borderline?????

Bara av att vara i relationer med dem. 

Men jag kan rekommendera Tim Fletcher på youtube.. 

Borderline är i princip en sköld som människor bygger upp när dom är små då dom är rädda för att bli övergivna.. 
    Så det hon står nu inför är typ en av hennes största rädsla.. Och som en överlevnads strategi så börjar hon enbart bry sig om sig själv. 

Det är ingenting hon kan hjälpa. Hon stänger av empati utav ren jävla rädsla. 

• Anonym (Tilda)

Han behöver göra slut med henne så snart så möjligt. Det hon gör är psykisk misshandel. Om jag varit du hade jag ringt pojkvännen och pratat med honom, har du kontakt med hans föräldrar hade jag ringt dem också beklagat dotterns beteende, bett om ursäkt på hennes vägnar och förklarat varför sonen bör lämna henne. Det är det bästa du kan göra för din dotter och hennes sambo. Din dotter behöver fokusera på sig själv och sitt tillfrisknande och det här kan vara ett sett för henne att vakna upp. Det är lätt att bli medberoende även för er föräldrar, jag tycker ni ska kontakta en anhöriggrupp försatt få hjälp och stöd därifrån. Har er dotter någon kontakt med psykiatrin? 

Anonym (Tilda) skrev 2022-07-30 12:33:42 följande:

Han behöver göra slut med henne så snart så möjligt. Det hon gör är psykisk misshandel. Om jag varit du hade jag ringt pojkvännen och pratat med honom, har du kontakt med hans föräldrar hade jag ringt dem också beklagat dotterns beteende, bett om ursäkt på hennes vägnar och förklarat varför sonen bör lämna henne. Det är det bästa du kan göra för din dotter och hennes sambo. Din dotter behöver fokusera på sig själv och sitt tillfrisknande och det här kan vara ett sett för henne att vakna upp. Det är lätt att bli medberoende även för er föräldrar, jag tycker ni ska kontakta en anhöriggrupp försatt få hjälp och stöd därifrån. Har er dotter någon kontakt med psykiatrin? 

Du verkar ju verkligen veta vad Borderline är för något. 
  • Anonym (Tilda)
    Anonym (Borderline mamma) skrev 2022-07-30 14:59:26 följande:
    Ja, jag har bra koll på det. Men jag vet att man som förälder gärna försvara sitt barn till varje pris oavsett vad barnet gör och oavsett om ens försvarande skadar barnet eller inte. Ingen diagnos ursäktar misshandel. Det är fakta. Fakta är också att ingen av er kan göra er dotter frisk hon måste vilja själv och få hjälp av vården. 
  • ClumsySmurf

Varför frågar du inte någon professionell?

Anonym (Borderline mamma) skrev 2022-07-30 14:59:26 följande: #4
    Anonym (Tilda) skrev 2022-07-30 12:33:42 följande:

om det är rätt diagnos...som du har skrivit i första inlägget plågar de med borderline sina partners rejält samtidigt som de spelar offer, det är psykisk misshandel och han bör göra slut.
    Anonym (Tilda) skrev 2022-07-30 15:38:22 följande:
    Ja, jag har bra koll på det. Men jag vet att man som förälder gärna försvara sitt barn till varje pris oavsett vad barnet gör och oavsett om ens försvarande skadar barnet eller inte. Ingen diagnos ursäktar misshandel. Det är fakta. Fakta är också att ingen av er kan göra er dotter frisk hon måste vilja själv och få hjälp av vården. 
    Hade du haft den minsta kunskap om Borderline så borde du tänkt lite mer innan du öppna din stora trut. Att han ska göra slut med henne kommer aldrig ske då han älskar henne mer än någonsin och vill stötta henne i hennes diagnos. Sedan så har hon kämpat i över 7 års tid med psykiatrin som vägrat ge henne rätt verktyg och hjälp. 
  • gemig
    Anonym (Borderline mamma) skrev 2022-07-31 11:41:23 följande:
    Hade du haft den minsta kunskap om Borderline så borde du tänkt lite mer innan du öppna din stora trut. Att han ska göra slut med henne kommer aldrig ske då han älskar henne mer än någonsin och vill stötta henne i hennes diagnos. Sedan så har hon kämpat i över 7 års tid med psykiatrin som vägrat ge henne rätt verktyg och hjälp. 
    Har du kollat något på mitt länktips?  
Svar på tråden Borderline