Inlägg från: Carina82 |Visa alla inlägg
  • Carina82

    Ångest av att sluta med p piller!!

    Jag tror man alltid kommer vara nervös av att sluta med p-piller så jag tycker du ska köra Glad Brukar ju ta ett tag för hormonerna att lämna kroppen men om du är rädd för att bli gravid på studs (fullt förståeligt) kan ni ju alltid försöka att bara ha sex under 'säkra' perioder- om du trackar din menscykel. Är ju inte ett 100%-igt säkert sätt men tolkar ditt inlägg som att det kanske inte skulle göra så mycket med en överraskning Hjärta

  • Carina82
    Anonym (Bebis) skrev 2022-07-30 12:58:09 följande:
    Nej asså det är nästan så att det hade känts bäst om jag bara råkade bli gravid, då hade jag utan tvekan behållt det.  en barnmorska sa till mig att jag ska sluta ta p piller när jag vill bli gravid för det är lättast att bli gravid direkt efter p piller oxh
    detta har jag hakar upp mig på, att jag fortsätta tills den dagen jag absolut vill bli gravid.  För som sagt, bara för att jag slutar behöver det inte betyda att det blir bebis direkt. Men är något jg hakat upp mig på det hon sa, vet inte varför?.
    Inte alls konstigt att du hakat upp dig på det, tror alla som slutar med p-piller tänker att NU HÄNDER DET DIREKT och får lite panik. Men i själva verket händer det så snabbt för långt ifrån alla, själv försökte vi i många år trots att det inte var nåt 'fel' på nån av oss. Dom brukar ju säga att det är fullt naturligt att man behöver försöka ett år efter att man slutat med p-piller; och om ni inte tänkte försöka aktivt utan snarare 'sluta försöka inte bli med barn' kan det ju ta längre tid. Så jag hade inte väntat, om ett barn skulle vara efterlängtat och älskat tycker jag ni ska köra Hjärta
Svar på tråden Ångest av att sluta med p piller!!