• Frökensson

Vi med BIM augusti 2022

Fler som är igång och försöker bli gravid och som har beräknad mens i början eller mitten av augusti? Jag har BIM 12 augusti och använde ägglossningstest som gav utslag 27 och 28 juli. Vi lyckades mysa till det 26, 27 och 28 juli så oddsen känns ganska stora! Vi har två barn sedan innan och detta är första försöket med trean så jag känner ingen stress eller oro. Det får ta den tid det tar.

Men! Idag har jag otroligt ont i mitt ena bröst. Speciellt bröstvårtan. Kan vara en slump men när jag googla (som man inte ska göra) stod det att brösten kan ge symtom bara några dagar efter äl. 

Några fler med BIM första delen av augusti som tycker sig känna av något annorlunda i kroppen? 

• Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022
  • Anonym (Krummelisa)

Väntar med på symptom. 

Tror dock de tar några dagar mer än ÄL innan det visar sig, eftersom det tar några dagar för ägget att fästa. Sedan ytterliggare dagar innan hormonnivån börjar bli så pass hög att det kan påverka kroppen. 

Men jag hoppar att jag har fel och att det är ett tidigt tecken för dig :) 

• Chiquitita

Jag har precis som du BIM 12/8, jag väntar med med spänning på symtom men känner ingenting än så länge. Vad jag har förstått det så är det sällan man märker något förrän ägget fäst? Men jag håller tummarna för er skull ????

• Anonym (Hejfred)

Jag och sambon prickade in ägglossning och några dagar runtomkring. Det är första försöket men vi håller verkligen tummarna att det går vägen!

Jag har BIM 9/8 och fick för några dagar sedan väldigt ont i bröstvårtorna..annars har jag inga symtom. Tänkte testa med ett tidigt test cb i slutet av veckan. Dagarna går så himla långsamt nu Skrattande

• Frökensson

Jag tror ni har helt rätt och jag har läst samma. Däremot läste jag att just smärta eller förändring i brösten kan komma efter bara några dagar. Dock tror jag mitt mest var något runt ägglossning som symtom. 

Symtom jag kanske har nu 5-6 dagar efter ägglossning är att jag är mer kissnödig, ont i brösten från och till, kanske svullna bröst och ett hugg i livmodern som kom igår kväll som var otroligt kraftfullt men som bara varade några minuter. Känner mig svullen men är dock mitt i semestern. 

med andra ord behöver detta inte vara symtom på graviditet. 

• sötmummy

Hej .jag har BIM 11/8.  Prickat in sexet före o på ägglossdagen. Hade hugg igår på vänstra sida. Nån form av flytning igår o förrgår. O idag molvärk. Hoppas på 3e ggn gillt för min del.

• Frökensson
    sötmummy skrev 2022-08-02 21:56:10 följande:

Hej .jag har BIM 11/8.  Prickat in sexet före o på ägglossdagen. Hade hugg igår på vänstra sida. Nån form av flytning igår o förrgår. O idag molvärk. Hoppas på 3e ggn gillt för min del.

Vad spännande! Har du barn sedan tidigare?

Det vore spännande att ta ett tidigt graviditetstest men tror de tidigaste är från 6 dagar innan BIM
  • Inker0003
    sötmummy skrev 2022-08-02 21:56:10 följande:

Åh så spännande precis som mig, har också BIM 11/8 men har även sjukt ömma bröstvårtor 
  • Anonym (Anonym)

skulle gärna vilja ha hjälp att tolka en sak. Det är så att jag ska ha bim idag (3augusti) och fick för dyra dagar sedan en pytte liten blödning. Blödde superlite på lördagsmorgon och nästan inget under dagen och behövde knappt skydd, söndags morgon var det borta och sedan igen på söndags kväll blödde jag lite som höll i sig till mp dag morgon. Efter det har jag bara varit SUPER trött. Blödningen var olik min vanliga mens som alltid är riktigt kraftig och då blöder jag kontant i 5 dagar typ. Kan detta vara en nidblödning? Har dessutom för lite flytningar idag

• sötmummy

Frökensson försökte citera men min mobil vill inte samarbeta. Jag har 2 barn sen innan. Så detta är isf första med den nya partner. Tog ägglosstest som är starkare men de gör mig bara förvirrad då de kan va äggloss el mens på väg el graviditet. Lovat mig själv att testa tidigast 8 dpo med rfsu då jag har 5 såna gravidremsor kvar.

Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022