• Liina1985

    Erfarenhet av Spökstreck hjälp!

    Hej! 


    jag är tidigt innan bim men bara av ren nyfikenhet så tog jag ett test imorse. 


    strecket är allt annat än tydligt så jag undrar om det är inbillning från min sida att ja ser ett streck. 


    är det någon annan som kan se något? och om ni ser. Tror ni att det är ett ?äkta? streck? 

  • Svar på tråden Erfarenhet av Spökstreck hjälp!
  • Liina1985
    Långbenopluto skrev 2022-08-01 17:21:51 följande:

    Omöjligt att svara på.


    Självklart omöjligt för nån att svara om jag är gravid. 


    men inte omöjligt att någon haft liknande test och vad de betydde o deras fall

  • Gimele

    Vet inte riktigt om jag tror på dessa "spök streck" istFlört
    Testet reagerar på hormonerna i kroppen, jag tolkar det som posetivt men för tidigt att få tydligare resultat! Lycka till! 

  • Liina1985
    Gimele skrev 2022-08-01 21:18:00 följande:

    Vet inte riktigt om jag tror på dessa "spök streck" istFlört
    Testet reagerar på hormonerna i kroppen, jag tolkar det som posetivt men för tidigt att få tydligare resultat! Lycka till! 


     


    tack så mycket ?? 

    jag antar att du också ser ett streck på testet mitt ? 


    stirrade mig blind så nu litar ja inte ens på vad ja själv ser haha 

  • Gimele

    Ja men absolut det gör jag! Glömde visst svara på det haha.
    Testa igen om någon/några dagar då kommer det säkert vara tydligare! 

  • Liina1985
    Gimele skrev 2022-08-01 23:08:02 följande:

    Ja men absolut det gör jag! Glömde visst svara på det haha.
    Testa igen om någon/några dagar då kommer det säkert vara tydligare! 


     


    tack för svar. Då hoppas jag på de bästa

  • MAKL

    Det jag har läst/hört från något ställe om spökstreck eller torkstreck som det också kallas är:
    Att strecket är i grå färg och inte i den färgen som strecket ska vara i. Alltså rött, blått eller rosa.
    Det är inte samma bredd på teststrecket som kontrollstrecket utan det är smalare.
    En annan sak som utmärker ett spökstreck mot ett normalt streck är att det bara går att se vi vissa ljus och vinklar. Så behöver man vända och vrida på testet och prova olika ljus är det ett spökstreck.

    Sen om allt detta stämmer när det gäller spökstreck är jag inte helt hundra på. Men av egen erfarenhet så vet jag att ett svagt positivt INTE stämmer in på någon av dom nämnda punkterna. Utan det har rätt färg, har samma bredd som kontrollstrecket och går att se i olika ljus utan att vinkla på testet.

  • Liina1985
    MAKL skrev 2022-08-02 07:43:01 följande:

    Det jag har läst/hört från något ställe om spökstreck eller torkstreck som det också kallas är:
    Att strecket är i grå färg och inte i den färgen som strecket ska vara i. Alltså rött, blått eller rosa.
    Det är inte samma bredd på teststrecket som kontrollstrecket utan det är smalare.
    En annan sak som utmärker ett spökstreck mot ett normalt streck är att det bara går att se vi vissa ljus och vinklar. Så behöver man vända och vrida på testet och prova olika ljus är det ett spökstreck.

    Sen om allt detta stämmer när det gäller spökstreck är jag inte helt hundra på. Men av egen erfarenhet så vet jag att ett svagt positivt INTE stämmer in på någon av dom nämnda punkterna. Utan det har rätt färg, har samma bredd som kontrollstrecket och går att se i olika ljus utan att vinkla på testet.


     


    tack för ditt svar. 


    tolkas de som Spökstreck/torkstreck även om de dyker upp inom tidsramen? 


    de visste jag faktiskt inte, trodde de va såna streck som kom efter tiden man ska se strecket. 


    men tack för infon, då är de nog ett sk Spökstreck 

  • Liina1985
    Kvinna1989 skrev 2022-08-02 10:59:07 följande:

    Jag tycker mig se ett positivt streck! Testa imorgon igen och återkom gärna!


     


    jag tycker mig också se ett. 


    men ja kunde ju inte hålla mig och köpte ett test från annat märke som mäter mindre hcg och testade imorse och den var blank. Helt blank. 


    gick inte ens att se ett streck hur man än vände och vride hehe 

  • MAKL

    Liina1985: Det vet jag faktiskt inte om det är inom tidsramen eller inte. Men testa om ett par dagar igen så hoppas vi på att du får det resultat du vill  Glad

Svar på tråden Erfarenhet av Spökstreck hjälp!