Inlägg från: Anonym (GåVidare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GåVidare)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Vad svarar man i en tråd vars utgångspunkt är helt fel?

Varje samhällsordning är också en sexuell ordning, underordnad samhällets patriarkala och matriarkala strukturer. Det feministerna kallar "incels" är män (det finns inga incelkvinnor eftersom "sex" egentligen inte handlar om sex utan om makt) med egenskaper som samhället på kollektiv inte längre anser vara önskvärda och därför ska raderas från genpoolen.

Detta är egentligen helt riktigt och på det vis mänskliga samhällen alltid fungerat genom historien, även om man i mindre sadistiska tider tillåtit prostitution som en slags säkerhetsventil för denna utplåningsprocess.

Idag däremot, i vårt missbildade slemhinnematriarkat är situationen en helt annan. TS har missförstått helt och hållet. Målet kan inte vara att göra flegmatiska slemhinnegnidare underställda matriarkatet av den ökande skaran incels, utan snarare att rikta deras hatenergi i produktiv riktning, mot den befintliga samhällsordningen och de kvinnor och män som upprätthåller det nuvarande samhällets moral. 

• Anonym (GåVidare)
    nihka skrev 2022-11-18 19:16:02 följande:
    Helt f***ed up trådstart som bl a propagerar för att kvinnor ska bli tillsammans med våldsamma män skriven som en gammal dålig veckotidningsnovell.
    Ja precis! Och inte bara trådstarten utan hela inceldiskursen (vilken i och för sig trådstarten lyckas fånga in ganska väl), dvs. hela idén att målet är att locka till sig någon av det etablerade samhällets kvinnor när det snarare handlar om att skapa ett helt nytt samhälle med en helt annan sexuell ordning. Kvinnor är och har alltid varit maktkåta följare, i en ordning där pengar styr är de följdaktligen pengakåta följare och konsumtionssamhällets främsta upprätthållare. Kvinnorna är således förlorade. Den växande skaran "incels" ger däremot hopp om en framtid bortom konsumtionssamhället. Kvinnorna kommer med makten.
  • Anonym (GåVidare)
    nihka skrev 2022-11-18 20:12:04 följande:
    Låter avancerat och kräver en alldeles särskild nivå på kvinnoförakt/hat.

Tror inte det är så genomtänkt alla gånger utan de vill nog bara styra om hela samhället hur som helst bara de får knulla utan att behöva lägga ner sig för det. Och så ska någon annan lastas för alla personliga misslyckanden.
    Om du menar att jag förmedlar ett kvinnoförakt så är det ett missförstånd. Jag hyser enbart ett förakt mot det nuvarande systemets kvinna (influerade av influencers, värdegrunder och pengar som de är), inte "kvinnan i sig". Tvärtom känner jag till flera exempel i världslitteraturen på sympatiska och intressanta kvinnor. Även idag är det möjligt att träffa sympatiska europeiska kvinnor, fast naturligtvis från centraleuropa och inte från Sverige där kvinnorna för det mesta rent utav är motbjudande på ett mentalt och spirituellt plan.

P.S. Avser naturligtvis inte "sex", som om det skulle vara önskvärt att ha sex hur som helst (vilket det tydligen är enligt den av feministerna uppdiktade inceldiskursen).
  • Anonym (GåVidare)
    nihka skrev 2022-11-18 20:12:04 följande:
    Låter avancerat och kräver en alldeles särskild nivå på kvinnoförakt/hat.

Tror inte det är så genomtänkt alla gånger utan de vill nog bara styra om hela samhället hur som helst bara de får knulla utan att behöva lägga ner sig för det. Och så ska någon annan lastas för alla personliga misslyckanden.
    Vill du ha en alldeles särskild nivå är det bäst att uppsöka den västerländska modernitetens urincel, Friedrich Nietzsche, som trots det som till en början föreföll vara en lovande karriär vid universitet var hänvisad till prostituerade ifall han önskade intimt umgänge med en kvinna.

Nietzsches tankar kring kvinnor är därför alldeles extra intressanta, såhär skriver han i Beyond good and evil från 1886:

"The men of our epoch treat the weaker sex with more respect than any epoch has ever done [...]: is it any wonder that this respect is immediately misused? [...] woman loses her shame. Let us immediately add that she also loses her taste. She forgets her fear of man: but the woman who ?forgets fear? abandons her most feminine instincts. It is fair enough and also understandable enough for women to dare to emerge when fear of men is no longer inculcated, or, to be more exact, when the man in men is no longer wanted and cultivated; what is more difficult to understand is that in the process ? women degenerate."

Nietzsche förutsåg mycket redan under andra halvan av 1800-talet. Vad det egentligen handlar om är naturligtvis kollapsen av den västerländksa civilisationen, dvs. inget kvinnor enbart eller ens främst kan beskyllas för.

Nietzsche fortsätter om den moderna europeiska kvinnan: 

"What inspires pity, in spite of all the fear, for this dangerous and beautiful Cat ?woman? is that she seems to suffer more, be more vulnerable, need more love, and be condemned to more disappointments than any animal. Fear and pity: these are the feelings with which men have stood before women so far, always with one foot in tragedy which tears you apart even as it delights you. [...] The demystification of women is in progress? Women?s tediousness comes slowly into view? Oh Europe, Europe! We are familiar with the horned animal that you always found the most attractive, who kept threatening you with more danger! Your old fable could become ?history? once more, ? once more an enormous stupidity could come to dominate you and carry you away! And there is no god hidden inside, no! only an ?idea,? a ?modern idea?! ..."

Men han hade ännu mindre till övers för den moderna europeiska mannen (för övrigt inte konstigt att vi har invandring av starkare och bättre män när våra egna har degenererat till en nivå som närmast är ofattbar):

"Christianity has been the most disastrous sort of arrogance so far. Men, not lofty and hard enough to be permitted to shape men as artists; men not strong and far-sighted enough to allow, with a sublime conquest of the self, the foreground law of thousandfold failure and destruction to prevail; men not noble enough to see the abysmally different rank ordering, gaps separating ranks between man and man: - such men have, with their "equal before God," so far ruled over the fate of Europe to the point where finally a diminished, almost ridiculous type has been bred, a herd animal, something obliging, sickly, and mediocre - the contemporary European. . . ."
  • Anonym (GåVidare)

Incelmän har tre alternativ:

1) Anpassa sig till den matriarkala medelklassens normer, värderingar och livsstil. Har själv bevittnat flera exempel på att det kan fungera.

2) Gå in för att anta en kriminell identitet. Detta har jag också bevittnat och det kan fungera även om det är en turbulent väg.

3) Finn (eller uppfinn) en politisk rörelse att radikaliseras inom. Det behöver väl knappast påpekas att denna inte kan kretsa kring identiteten som "incel" (en reaktionär teori och identitet som bidrar till att stärka feminismen). 

I tråden kretsar alla diskussioner kring hur dessa män ska göra för att anpassa sig till medelklassen, med det underliggande antagandet att alla män vill eller har möjlighet att underkasta sig matriarkatet. Ni glömmer, eller låtsats glömma, att det finns två andra möjligheter, varav en (politisk radikalisering) är att föredra för de som inte har det i sig att bli medelklass.

Vi är dessutom i ett sådant läge rent historiskt att det kanske inte ens är möjligt att överleva som medelklass. Eliterna har till och med börjat sterilisera och döda av den kostsamma och koldioxidproducerande medelklassen genom vacciner och vaccinpass. Att i detta läge råda unga män att anpassa sig till samma medelklass är lika med att signera deras dödsdom.

• Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-19 19:58:34 följande:

Du är en sån där typisk familjelivsmänniska som jag nämnt tidigare, dras till familjeliv som flugor till socker. Dessutom full av konspirationsteorier som råder män att välja en väg inom politisk radikalisering. I vilket syfte då? Så man ?slipper underkasta sig den materikaliska överordnade? 

Nu har jag en ganska makaber humor, men det här var ingen rolig läsning. Lås dörren kvinnor.

Jag konstaterar bara fakta, att medelklassens väg inte är den enda utvägen. För många, eller kanske till och med för merparten av män, är det säkert bättre att ta på sig medelklassens ok och se sig själv förvandlas till en troglodyt eller en robot. Men för en viss typ av män är dagens samhällsklimat, med dess bisarra moral, alltför förkvävande för att det ska vara en möjlig väg.

Det är till dessa män rådet om politisk radikalisering riktar sig, inte till de män som känner att de nog visst kan finna en plats inom medelklassen. Dessa män är samtidigt bekvämt bortglömda av dig och av andra deltagare i denna tråd. 

Nå om nu mitt förslag är så dåligt, vad har du själv för råd till denna kategori män? Missbruk, självmord? 
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-20 01:52:04 följande:

Du pratar om medelklasser, varför tycker du att respekt för kvinnor är klassbundet? Vad skulle det gynna en man att bli politiskt radikaliseras? Skulle missbruk och självmord bland den gruppen magiskt försvinna? 

dina åsikter är skrämmande och hör inte hemma i samhället. Oavsett vilken klass du anser dig tillhöra.

Du har fel, åsikterna hör hemma just precis i vårt svenska medelklassamhälle; städat och välordnat på ytan (nåja förutom alla skjutningar och den alltmer explicita transpropagandan) men galet perverst och satanistiskt under ytan.

Samhället skriker praktiskt taget efter nya radikala rörelser, vilket till exempel det explosionsartade bruket av antidepressiva läkemedel antyder. Folk mår dåligt för att de i sitt undermedvetna känner på sig att de inte är bättre än boskapsdjur vid portarna till slakthuset (vilket de alltså faktiskt är när vaccinpassen kommer tillbaka). Den enda utvägen går via politisk radikalisering och bildandet av en ny massrörelse med potential att utmana den etablerade ordningen.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-20 02:28:22 följande:

Eliten (satanisterna) dödar medelklassen genom massvaccinering eftersom de producerar för mycket koldioxid. Det är därför de unga männen bör radikaliseras i en incel rörelse med en agenda mot kvinnor, annars så hamnar de i missbruk eller tar livet av sig.

jupp, botten is nådd här på familjeliv. Skulle sätta diagnosen schizofreni.

Det var en orättvis återgivning. Skrev explicit att det inte är någon "incelrörelse" och att måltavlan absolut inte är kvinnor. Ett närliggande exempel är IS som ju till en början, innan det stridslyckan vände, även lockade till sig kvinnor.

I övrigt är det riktigt att vi står inför ett massmord på medelklassen, inför ett oerhört och diaboliskt avfolkningsevent. Jag gör mig inga illusioner att du ska kunna begripa hur det kan förhålla sig på det viset, men det är likväl fallet.

I det avseendet är det lustigt hur många, särskilt inom medelklassen, tror att världen fungerar: låna så mycket pengar att de aldrig kan återbetalas, utför ett meningslöst jobb, ställ höga krav på samhällsfunktioner bevärdigad den finaste adelsdam, dagligen konsumera propaganda som går ut på att den egna livsstilen är ohållbar och att vi måste bli "hållbara".

Du kanske tror att det är så världen fungerar, men det gör inte jag. Har det aldrig slagit dig att den nya "hållbarheten" kanske inte innefattar din existens? Tror du har sagt att du stör dig på de som anser sig vara berättigade till sex, en åsikt jag absolut håller med om. Jag går dock ett steg längre och stör mig på de som tror att de automatiskt har en rätt till sin existens. Så fungerar nämligen inte världen, ingen har automatisk rätt till sin existens vilket väldigt många kommer bli varse det kommande årtiondet.

För övrigt är det intressant att Squid Games, om en överbelånad medelklass som deltar i massmordslekar, blev den mest populära tv-serien förra året. Även att ett spel som Fortnite blivit så populärt bland barn. Undermedvetet verkar alltså folk känna på sig vad som är på gång, men nåde den som talar öppet om det.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-20 03:42:36 följande:
    har själv roar mig med tanken att hitta på en konspirationsteori och sprida den på nätet. ?Birds aren?t real? är ett komiskt exempel på en konspirationsteori som fått fäste.

Du är lurad, ett enkelt offer om man redan har en paranoid personlighet. Problemet med din valda konspirationsteori är att den också är farlig för samhället, i jämförelse med flat eart- ers. Du kanske ska byta?
    Den är "farlig" för att den är sann. Nej jag ägnar mig inte åt falska eller menlösa teorier, endast de med potential att störa den så välartade medelklassens tillvaro i detta skensamhälle, denna potemkinkuliss, som vi kallar Sverige.
  • Anonym (GåVidare)
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-20 06:17:03 följande:
    Om man nu vill välja ett liv utan kvinna så är det bara att göra det. Att ta avstånd från allt och fylla sin skalle med konspirationsteorier kommer dock inte att gynna någon. 
    Fast du gör samma felaktiga antagande som de andra i den här tråden vilket får som följd att du exkluderar en viss kategori män. Bara för att din förståelse är alltför för inskränkt så finns en utväg även för dessa män, de på förhand dömda och exkluderade, de som inte platsar i matriarkatet på ett djupare spirituellt plan.

Jag har läst några av dina inlägg i tråden och kan se att du rakt igenom är en systemmänniska lutande åt det nyliberala hållet: arbetslinjen och "äktenskapslinjen" i vacker konkurrensutsatt samstämmighet. Men för en "viss procent" måste det naturligtvis gå åt helvete hur mycket alla än konkurrerar om de begränsade "resurserna". Och egentligen delar vi samma syn där, däremot kan jag se hur spelet är riggat, både på arbetsmarknaden och äktenskapsmarknaden, till vissa mäns favör på bekostnad av andra män.

Det finns ingen naturlag som säger att människor är tvingade att underkasta sig det här samhällets naturvidriga moral, tvärtom kan det finnas en moralisk plikt att verka för att undergräva samhället. Och där står vi idag, den som tar på sig att gå emot vårt nyliberala transsamhälle, tar upp kampen med ingen mindre än Satan själv. Vilken uppgift kan vara viktigare än det?

Så, jag köper att ditt perspektiv är korrekt för många män, men du glömmer med flit bort dem som kan konkurrera, bara inte på det här samhällets villkor i en social kontext med en perverst förvriden och onaturlig moral.
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-20 06:22:11 följande:
    Sanningen? Det är därför det inte går att ta konspirationsteoretiker på allvar. Det är aldrig så att de misstänker att det kan vara på ett visst sätt. De bara vet. Trots att det rör sig om saker som i princip omöjligen kan bevisas.

Den vilsna människans version av religion. På sätt och vis inte konstigare än att vissa blint tror bokstavligen på religiösa texter. Skillnaden är dock att det finns en vettig livsstil knutna till dessa religioner. Något som konspirationsföljarna saknar.
    Ideologi föregår fakta. Det är inte direkt så att du själv ifrågasätter ditt eget perspektiv och det här samhällets "fakta", du bara vet. Och det är väl fullt förståeligt, men ha samtidigt respekt för att andra kan betrakta saken ur ett annat perspektiv.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?