Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Suck) skrev 2022-08-04 22:32:36 följande:

De flesta män är ohygieniska, våldsamma, egocentriska. 

Grunden för att öka chanserna till relation är att vara genuint snäll men ändå ha självförtroende. Att sedan förstå att man kan jobba på sig själv och inte förvänta sig att man alltid 'duger som man är.'

De flesta människor som är ofrivilligt ensamma har brister de kan göra något åt själva.
    Det är inte kvinnors ansvar att dejta män som de inte finner attraktiva.

Jag tror inte det spelar någon större roll hur "snäll" en man är med en kvinna som har en sån sunkig manssyn som du verkar ha om du inte med "snäll" menar toffel som ska gå med att dansa efter din pipa och göra allt precis som du vill det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2022-09-01 07:32:30 följande:
    Suuuuure. Både ensamma och män i förhållande är värdelösa på hygien, matlagning, klädsel och att hålla kroppen i trim.

Majoriteten av män i Sverige anstränger sig inte för att vara attraktiva.
    Feta, stinkande med gula tänder. Rätt många av dessa har ändå flickvän eller fru, konstigt nog.

Själv har jag haft en del manliga vänner men aldrig varit tillsammans med någon. Hur trevlig en man än är, så är han inte attraktiv om han stinker och/eller har ostädat hemma.

Jag vet att kvinnor kan ha rörigt hemma- dvs. att saker ligger huller om buller- men klibbigt golv, en toalett med bajsränder i toalettstolen och brist på handtvål och STANK efter månader av undermålig städning är tusen gånger värre än lite oordning.

Sanningen är att de flesta män är extermt oattraktiva. Kvinnor generellt kan föra sig väl socialt, ta hand om hälsa, hygien. 

Vet så många män som verkar tro att användning handtvål gör dem mindre manliga. 
    Ingen aning om vart det här grisiga beteendet kommer ifrån.
    Att vara välvårdad och lukta gott är alltid attraktivt.
    En person med sunkiga värderingar är oxå extremt oattraktivt oavsett hur gott personen luktar eller hur vita tänder personen har. Duger möjligen för ett knull men inte mer än så.
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2022-09-01 14:37:28 följande:
    Är du en av männen jag beskrev struntar jag i vilka kvinnor du finner attraktiva.

Förresten, även om du inte passar in i beskrivningen ger ditt svar sken av en riktig mansgris som jag inte skulla titta två gånger åt. Så... okej? 
    Jag påpekar bara vilket uppenbart manshat du verkar lida av och hur oattraktivt det är. Dina åsikter om män är på inget sätt norm för kvinnor utan faktiskt rätt extrema så du är ju verkligen inte rätt person att förklara hur män borde vara.

Det blir lite som att låta incels avgöra hur kvinnor borde vara Drömmer
  • Anonym (man)
    Anonym (?) skrev 2022-09-01 15:16:04 följande:
    Din kvinnosyn var ju mycket bättre som anser att de duger till ett knull även om man ogillar dem..
    Nu har du nog missuppfattat saker.

Om man bara ska knulla med någon oavsett kön så spelar personens värderingar ingen roll för man kommer ju inte behöva stå ut med dem ändå eller kanske inte ens träffa personen fler ggr.

PS! Du vet väl att någon som duger att knulla med men inget mer än så kan gälla både kvinnor och män va?
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2022-09-01 15:28:00 följande:
    Jag har inget manshat. Vet en del trevliga män, men få är relationsmaterial, och ytterligare många män skulle jag säga är farliga att dejta för psykisk och fysisk hälsa. 

Håller mig ifrån majoriteten av män då de inte direkt berikar mitt liv. EN, jag har en manlig vän som alltid varit snäll och aldrig gjort mig obekväm. Resten är tveksamma och det övergår mitt förstånd hur de fått flickvänner.

Du kanske tycker så men av det du skriver så är det uppenbart att du har väldigt låga tankar om män

Jag förstår att du håller dig majoriteten av män eftersom du har den syn du har på dem och förmodligen är det heller inte speciellt många män som skulle stå ut med dig och dina åsikter om män heller, win win för båda så att säga. Stor eloge till din vän som står ut med det, personen måste verkligen ha ett fantastiskt tålamod.
  • Anonym (man)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-09-02 10:54:39 följande:
    Kvinnor brukar ju ha högre krav än männen
    Vilket inte är så konstigt, kvinnor får ju betydligt mer inviter än män och kan då kosta på sig att vara kräsna vilket de flesta män inte kan.

Har man skafferiet fullt så kan man ha större krav på vad man ska äta än om det står tomt och valet står mellan att äta eller gå hungrig.
  • Anonym (man)
    Överste Senap skrev 2022-09-05 13:07:47 följande:
    Ja visst var det enklare när man visste att kvinnan var hemma vid spisen?
    Man kan se det där på olika sätt. Då visste tanten vid spisen att enda sättet för en gubbe att få ligga var att binda sig. Idag är tanterna fria från spisen men beklagar sig istället över att ingen man vill binda sig.

Sen ska man heller inte glömma att tiden då tanterna var hemma vid spisen var en tid då det mesta gick ut på att överleva och alla i hushållet inklusive barnen hjälptes åt bäst fan man kunde för alternativet var att alla oavsett kön svält ihjäl. Så medan tanten och döttrar hängde vid spisen så hängde gubben och söner på åkern och innan det hängde tanten och döttrar vid lägerelden och gubben och söner var ute och jagade så att det öht fanns något att ha vid lägerelden.

Frihet går oftast åt båda hållen och det är inte alltid folk inser det utan tror att frihet bara gäller dem och målar gärna upp en bild av att den andra sidan hela tiden haft det så himla bra.
  • Anonym (man)
    Anonym (,) skrev 2022-09-05 12:41:04 följande:
    Ja, jobbig sits att kvinnor är oberoende av män idag va? Att kvinnor kan välja att leva ensamma om det passar dem bättre? 
    Välja att leva ensamma kan ju även män göra och gör det i hög utsträckning där man väljer att enbart ha sexuella förbindelser utan att binda sig.
  • Anonym (man)
    Överste Senap skrev 2022-09-05 14:00:48 följande:
    Lite oklar i andemeningen ditt inlägg. Menar du att kvinnors frigörelse inneburit begränsningar för männens frihet? I så fall, hur?
    Jag menar att det är fel att måla upp en bild av kvinnor genom tiderna som mer eller mindre slavar och män mäns liv genom tiderna som en enda stor fest.... det blir ju lite fel att BARA säga att kvinnor fick slava vid spisen men bara råka glömma att männen då fick slava vid åkern istället.

Jag menar att ökad frihet ofta oxå innebär ökat eget ansvar vilket lång ifrån alla är på det klara med.

Nej kvinnors frigörelse innebär absolut inte något negativt för mäns frihet utan snarare något väldigt positivt så länge båda könen förväntas spela efter samma regler. Det blir däremot en begränsning för mäns frihet om man gör om spelreglerna till kvinnors fördel med påstådda historiska orättvisor som argument.
  • Anonym (man)
    MammAmma skrev 2022-09-05 14:26:31 följande:
    Vilket skitsnack. Livet var betydligt mer jämställt könen emellan förr i tiden, än det varit de senaste 200 åren. Tanterna och döttrarna slavade på åkrarna jämte gubben och sönerna. Ofta med ett spädbarn fastknuten på ryggen eller höften. Och spisen sköttes av alla, annars svalt man. 
    Nja, förr i tiden var inte samhället lika mekaniserat som det är idag och sysslorna fördelades ofta efter fysisk förmåga. Det kan tex vara svårt för en gravid kvinna att slita vid åkern men äta måste hon göra oavsett.

Men jag håller med dig om att samhället var mer jämställt då eftersom allt gick ut på överlevnad och man sket i kön. Alla gjorde helt enkelt vad de kunde så familjen överlevde punkt.

Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?