Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Feltänkt) skrev 2022-09-12 20:12:09 följande:
    Du tycker säkert män ska förändra sig istället för att kvinnorna ska anpassa sig till dom. 
    Om det är männen som äger problemet så är det rationellt att männen också aktivt försöker komma på och genomföra rimliga och lagliga  åtgärder.

Rimliga åtgärder är inte att börja drömma om sexarbetare som genmodifierats för att tycka om prostitution.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-09-12 20:21:46 följande:
    Handlar om personer som friviligt genmodiferas i en framtid där genmodifiering blir lagligt och utan några biverkningar.
    Inte om sexförsäljare som blir genmodiferad pågrund av någon annan som gör det på dom.

Eller någon hypotetiskt medicin som gör att de får högre sexlust, liknade som männen. 
    Men hallå, släpp din science fiction dröm om genmodifiering, och fundera på RIMLIGA åtgärder som ensamma män personligen kan jobba med.

Din idé ligger i samma genre som "När jag vinner på lotto ska jag betala av alla mina skulder, så jag kan strunta i att betala nu.".
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-13 14:46:18 följande:
    Så det handlar om objekt när det ska vara jämställt i något? 
    Vill du att kvinnor ska fördelas rättvist bland män?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-13 18:29:41 följande:
    Det som jag vill ändra på olika normer.
    Inte att någon ska våldtas eller inte. 
    Vilka normer? Försök svara med så få ord som möjligt så att det går att förstå dig.

Menar du fortfarande tokigheter som går ut på att få kvinnor att ha sex med dig? Tokigheter som genmanipulation och hjärntvätt?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-13 18:31:51 följande:
    Din tolkning.
    Jag menar att det är orimligt med olika kommentarer.
    Jag har inte sagt något om att kvinnor inte skulle vara individer.
    Men du tycker att genmanipulation och hjärntvätt är helt OK om det är kvinnor som utsätts för det.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Tred) skrev 2022-10-13 19:26:18 följande:

Feltänkt. Sex är verkligen inte till kvinnornas fördel i samhället. Du utgår från dig själv och hur synd det är för dig i ditt tyckande. du verkar anse att kvinnor inte har sex med män i något slag medveten akt för att skapa ?ojämställdhet?  

Du verkar vara helt oempatisk. Sätt frågan i ett större perspektiv och sätt dig själv i kvinnors skor. Folk försöker få dig att inse det när de frågar om hur du skulle tycka om att finnas tillgänglig för sex för vem som helst.

Eller utsättas för hjärntvätt för att "frivilligt" vilja ha sex med incels...
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-13 18:51:52 följande:
    Svara svara senare.

Ska skriva en text imorgon där jag förklarar exakt vad jag menar. 
    Ska läsa den ordentligt och vara överdrivet tydligt så ni förstår vad jag menar. 
    Imorgon både kom och försvann. Jag väntar på att du ska "svara svara" och när du ska vara "överdrivet tydlig".

Än så länge har du inte hållt ditt löfte, däremot fortsätter du att skriva inlägg där det tydligt framgår att du lider av vanföreställningar om att sex ska "fördelas rättvist".

Ta gärna med en kort  beskrivning av hur du hade tänkt att sex ska "fördelas rättvist". Är det någon myndighet som ska ges uppdraget, eller polisen kanske ska göra hembesök?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-20 09:55:11 följande:
    Inte sexlix utan sexliv 
    När ska du "svara svara"?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-23 00:02:16 följande:
    Många här på forumet och vad många i allmänhet tycker att man inte ska få ha någon åsikt för det skulle då handla om rättighet till sex då. 

Jag har inte sagt något om att folk ska utnyttjas.

Själva sexakten är inte helt privat då myndigheterna ska hjälpa olika personer så de exempelvis inte blir gravida mot sin vilja.
    Det är allstå i allmänhet inte något som myndigheterna struntari. 

Du har lika stor rätt till hjälp ned preventivmedel som alla andra. Du har lika stor rätt till all vård du behöver under din livstid som alla andra.

Du kan till och med få hjälp med tex preventivmedelsrådgivning även när du är singel, så du har ingen anledning till att klaga.

Du har lika stor rätt till skattefinansierad service som alla andra. Om vissa saker gör en viss typ av service meningslös så får du den inte.
    Utan barn, inget barnbidrag
    Utan studier  inget studiebidrag.
    Har du "åsikter" (=gnäll) om det också?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-22 23:58:17 följande:
    Det är mer rättvist om de som har sex i stort måste betala för preventivmedel, vård för exempelvis könssjukdomar. Det finns ett starkt samband med att ha preventivmedel etc och kunna ha ett sexliv 
    Nu ska sex vara ett privilegium påstår olika personer nu men ändå ska man vara med och finansera andras sexliv.

Om det inte är orättvist om män saknar sexpartner då borde det vara rättvist när olika personer inte kan ha sex för andra orsaker.
    Det är verkligen mobbning och det blir mer tydligt att det handlar om det för samma personer är inte otrevlig mot alla som inte kan ha sex.

Eftersom det rör ens skattepengar så är det mer rimligt att man ska få klaga 
    Är det något annat du inte vill betala skatter för? Även om du aldrig behövt kalla på ambulans, så betalar du ju för andras ambulansfärder. Och vägar du aldrig färdats på, rent vatten för andra, andras skolgång, försvaret betalar du också för.

Vad tycker du att du ska betala skatt för? Hjärntvätt av kvinnor så att de "villigt" ska ha sex med dig eller? 

Har du någon utbildning överhuvudtaget? Om inte, så skulle det förklara mycket av dina vanföreställningar.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-25 10:13:38 följande:
    Då kan jag föreslå olika saker och det finnsningwn mänsklig rättighet till sex som stoppar det.
    Det gäller dessutom alla då. 
    Blablabla, du skriver fortfarande inlägg som en normal människa inte kan förstå. Bara osammanhängande ord och sida upp och ned av konstiga svar på samma inlägg. Har du någon utbildning?

Du skulle skriva ett inlägg som skulle förklara allt, hur går det med det? När ska du "svara svara"?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Normalt) skrev 2022-10-26 13:15:59 följande:
    Jag brukar få vara ifred eftersom jag låter kvinnorna vara ifred.
    Ett scenario från verkligheten för dig att fundera på:

Du som kvinna är på en rockkonsert och står och dansar och sjunger med i låtarna, en  främling du inte tittat på eller på något annat sätt tagit kontakt med kör upp handen mellan dina ben och tafsar sedan på tuttarna. Du har på dig en oversize band-tshirt och baggy jeans.

Är detta kvinnans fel? Borde hon inte sparkat främlingen på pungen, utan tackat honom  för uppmärksamheten?
  • Anonym (Wtf)

Hittills har du inte skrivit tydligare, utan fortsätter med ordsallad som ingen normal människa kan förstå.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-10-31 20:12:43 följande:
    Vet inte, beror på. 

Dessutom har du troligen redan ett sexliv eller haft det

Eftersom jag redan ska sänka mina krav så kan andra personer också göra det. 
    Fast andra personer har redan ett sexliv och behöver därför inte sänka sina krav, så piluttan dig!
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-01 07:54:52 följande:
    Dvs de flesta kvinnor och några utvalda män.
    Piluttan dig!
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-11-01 09:14:24 följande:
    Hur ska det gå till om det skulle vara en rättighet att få neka sex men samtidigt har man inte rätt att få sex?
    För att kunna neka måste någon vara intresserad i en och för att kunna neka sex måste man kunna säga ja för annars handlar det inte om att någon tackar nej utan för det går inte att få säga ja.
    Den som inte vill ha sex är den som har rätt. Annars blir det våldtäkt.

Menar du att en om en våldtäktsman är intresserad av att ha sex med en kvinna, så har hon inte rätt att säga nej? Menar du att eftersom alternativet "Ja till sex" inte existerar vid våldtäkt, så ska "Nej till sex" heller inte finnas?

Tänker du så kring annan typ av överfall och misshandel också? "Nej jag vill inte bli slagen" är inte en rättighet eftersom en person som blir misshandlad (bortse från BDSM, det är en annan sak) inte vill säga "Ja, slå mig".
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-11-01 19:19:27 följande:
    Många tycker det är annorlunda när någon man klagar när han saknar sexpartner jämfört med de som har en sexpartner.
    I så fall borde det gälla i övrigt också.
    Du framstår som manisk nu. Har du någon medicin du har slutat ta?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Stolt incel) skrev 2022-12-15 10:24:02 följande:

Jag har en bra idé. Jag tycker att det borde finnas en dateapp där män får välja bland generösa och hjälpsamma kvinnor.

Det är bara att sätta igång! Om din affärsidé är bra så borde det ju inte vara ett problem för dig att locka finansiärer.. Vad väntar du på? 
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?