Inlägg från: 567890 |Visa alla inlägg
  • 567890

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Wild X) skrev 2025-12-09 19:55:22 följande:

En tråd med några år på nacken. Dock mera uppenbar numera.

Absolut behöver män jobba med sig själva vilket innefattar b la stärka sin egen självkänsla, vårda sin hälsa, bygga upp sin vänskapskrets, finna en hobby, skapa sin egen karriär osv. Tyvärr kommer dock med största sannolikhet grundproblemet att kvarstå ett bra tag(år): nämligen att dejtingmarknaden är brutalt snäv/felinriktad. 

Kvinnor har enorma fördelar sedan 10-15 år tillbaka i samtliga dejting-appar, irl träffar i alla typer av miljöer.. Detta leder sin tur till desperation från väldigt många män och kvinnor finner sina privilegier ha absurda krav på männen. 
    Ett första steg är enkelt: hjälp unga pojkar bättre under uppväxten att skaffa rikare socialt liv och skapa ett nät för ensamma män!! 

Kvinnor har inte en enorm fördel i dejtingvärlden eftersom de inte letar efter sex, män tänker så eftersom de skulle kunna tänka sig ha sex med väldigt många utan så stor eftertanke. En kvinna vill oftast bara ha sex med någon som de vill träffa efteråt och är därför varken smickrad eller glad över uppmärksamheten som kommer online.

Män behöver ta hand om män. Ordna sociala nätverk för män så att alla har någon att träffa och umgås med på kvällarna, dela erfarenheter och intressen med varandra och ha kul tillsammans över en öl eller liknande. 

Se till att ni har något att erbjuda när ni börjar dejta, dvs ett socialt liv med meningsfull fritid så att ert liv är fungerande innan ni träffar en kvinna. Hon ska vara en bonus i ert liv, inte en livlina.
  • 567890
    Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-10 10:48:45 följande:
    Men det är inte under männens egna kontroll. 

Det råder en ojämn könsfördelning i Sverige pga migrationen. Det har till Europa flyttat avsevärt fler män en kvinnor. O h av dom kvinnor som kommit hit är kanske 50-85% kvinnor som pga av religion och hedersförtryck inte får ha en man från annan etnicitet än sin egna. Samtidigt har pojkar och män en större frihet och valmöjlighet då de inte bär på familjens heder och kan vara dominanta i ett förhållande med en en svensk kvinna. 
    Jag kan lova dig att de flesta svenska män inte konkurrerar med våra invandrarmän av flera orsaker, språket och religionen är en stor anledning men även att de ofta väljer kvinnor från hemlandet dvs inte svenska kvinnor.

Det är alltså inte invandrarmännen som gör att du inte hittar en kvinna, det är för att du inte har rört dig bland tillräckligt många kvinnor. Hur träffar du kvinnor naturligt? Är du på puben? På fester? På jobbet? Genom vänner?

Den stora frågan jag alltid ställer är: hur blir kvinnans liv bättre för att du kommer in i hennes liv?
  • 567890
    Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-10 18:46:31 följande:
    Det är idag rätt många invandrarkillar, i synnerhet andragenerationens som har svenska flickvänner. Tycker man både ser det i sin närmiljö bland folk man känner men också på stan rent visuellt. 

Så att en det råder ökad konkurrens råder det inga som helst tvivel om. 

Men någon statistik på detta finns antagligen inte då det är rasistiskt och gynnar fel makter i samhället. 

Min helt ovetenskapliga gissning är att det på varje svensk man som är tillsammans med en första ellet andra generationens invandrare finns minst 500 invandrare som är tillsammans med en svensk kvinna. 
    Du ser det du letar efter, jag ser massor med ensamma tjejer som bara längtar efter en kille men som blir ghostade gång efter annan eftersom killen bara var ute efter sex och inget seriöst. Ser du vad jag ser?

I min närhet finns det lika många singeltjejer som singelkillar, jag är 50 år och umgås i ett stort åldersspann. De som är singlar letar men är ganska kräsna, dvs deras liv ska förbättras av en ev partner och de vill inte rädda någon från sitt miserabla och ensamma liv. Killarna har dock många fler att välja mellan eftersom de kan gå ner i åldrarna, min killkompis som snart är 50 år leter lika mycket efter en 30-åring som en 50-åring vilket mina kvinnliga singelvänner inte gör. Är det rättvist?
  • 567890
    Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-10 21:21:33 följande:
    Att dom blir ghostade beror på att 5% av männen får massa lajks medans 95% på apparna inte får ett skit. Och 95% av kvinnorna får hur mycket lajks som helst. 

Detta gör att kvinnorna får en enorm valmöjlighet. Dom väljer dom mest attraktiva killarna, som givetvis får lajls av andra tjejer med. Dom killarna får en enorm valmöjlighet och använder majoriteten av brudarna som engångsligg. Tills de hittar en kvinna de tycker håller deras nivå. 

Det är följden av att 90-75% av användarna på apparna är män. Och att kvinnor är väldigt kräsna med vilka dom väljer. Om du som kvinna är normal och medel attraktiv så lär liksom inte en manlig fotomodell vilja ha dig som sin enda partner resten av sitt liv. Han lär vilja ha en brud som är minst lika snygg som han själv. 
    Det du skriver är en typisk "flashbacksanning" som inte stämmer alls med min erfarenhet när jag nätdejtade. Det är inte så att en vanlig tjej får tusen likes, vi får många äckliga sexmeddelanden men jag utgår ifrån att det inte är det du menar?

Självklart skriver man med de man attraheras av men det är lika mycket utseendet som hur personen verkar- dvs utbildning, intressen, hur den uttrycker sig i skrift mm. Om du som man förväntar dig att någon ska skriva till dig men anstränger dig minimalt på din profil får du skylla dig själv, likaså om du inte har något att erbjuda. Sträck på ryggen, fixa till ditt liv och kom tillbaka när du är redo för vuxenlivet.
  • 567890

Det kommer verkligen inte bli så att de ensamma männen helt plötsligt skulle få en flickvän om det flödade över av kvinnor eftersom kvinnor inte upplever ensamheten som skadlig eller vill ha en partner till vilket pris som helst. Vi har oftast ett skapligt socialt liv, trevligt hem och jobb och mår överlag relativt bra och behöver inte en man för att få ett drägligt liv.

Den skadliga ensamheten (som jag inte ifrågasätter) beror på att män är dåliga på att fixa sina egna liv. De är dåliga på att hitta vänner, intressen som involverar andra människor, ha fint runt omkring sig och skaffa en utbildning.

Terapi skulle hjälpa en hel del, bo i kollektiv kanske är en annan lösning, folkhögskola där man bor på internatet, back-packa i Asien ett år, gå en utbildning där det bara finns kvinnor typ undersköterska mm. Allt detta kräver dock att man går ur sin comfortzone och lämnar sin dator och lägenhet.

Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?