Inlägg från: Anonym (Jetaskinn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jetaskinn)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Mayjel skrev 2025-12-09 23:12:43 följande:
    Ja, om rör sig kring problem som är under ens egen kontroll. 
    Men det är inte under männens egna kontroll. 

Det råder en ojämn könsfördelning i Sverige pga migrationen. Det har till Europa flyttat avsevärt fler män en kvinnor. O h av dom kvinnor som kommit hit är kanske 50-85% kvinnor som pga av religion och hedersförtryck inte får ha en man från annan etnicitet än sin egna. Samtidigt har pojkar och män en större frihet och valmöjlighet då de inte bär på familjens heder och kan vara dominanta i ett förhållande med en en svensk kvinna. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Yesbox) skrev 2025-12-10 10:47:55 följande:

Jag tänker att om man mår bra och har sociala färdigheter att knyta kontakter med andra människor så blir man inte bitter på detta sätt som många incels verkar vara. Det är upp till var och en att utveckla sig och blir sin bästa person. För att locka till sig en partner eller tillfälligt sex så krävs det att man klarar av sociala situationer och när man kan det behöver man lära sig att flörta utan att förvänta sig en massa tillbaka. Omfamna möjligheten att lära känna nya människor och visa nyfikenhet. 

Ja det är lättare för kvinnor att få uppmärksamhet och ligg, men det betyder inte att det är enkelt att hitta en partner att dela livet med.

Förutsättningarna finns inte för många män i Sverige oavsett pga olkka anledningar. Dina ena kan du lösa om i inlägg #3186 som jag skrev. 

Sen har vi situationen på nätdejting. Där är 75% av användarna män. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    567890 skrev 2025-12-10 18:07:38 följande:
    Jag kan lova dig att de flesta svenska män inte konkurrerar med våra invandrarmän av flera orsaker, språket och religionen är en stor anledning men även att de ofta väljer kvinnor från hemlandet dvs inte svenska kvinnor.

Det är alltså inte invandrarmännen som gör att du inte hittar en kvinna, det är för att du inte har rört dig bland tillräckligt många kvinnor. Hur träffar du kvinnor naturligt? Är du på puben? På fester? På jobbet? Genom vänner?

Den stora frågan jag alltid ställer är: hur blir kvinnans liv bättre för att du kommer in i hennes liv?
    Det är idag rätt många invandrarkillar, i synnerhet andragenerationens som har svenska flickvänner. Tycker man både ser det i sin närmiljö bland folk man känner men också på stan rent visuellt. 

Så att en det råder ökad konkurrens råder det inga som helst tvivel om. 

Men någon statistik på detta finns antagligen inte då det är rasistiskt och gynnar fel makter i samhället. 

Min helt ovetenskapliga gissning är att det på varje svensk man som är tillsammans med en första ellet andra generationens invandrare finns minst 500 invandrare som är tillsammans med en svensk kvinna. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    567890 skrev 2025-12-10 18:07:38 följande:
    Jag kan lova dig att de flesta svenska män inte konkurrerar med våra invandrarmän av flera orsaker, språket och religionen är en stor anledning men även att de ofta väljer kvinnor från hemlandet dvs inte svenska kvinnor.

Det är alltså inte invandrarmännen som gör att du inte hittar en kvinna, det är för att du inte har rört dig bland tillräckligt många kvinnor. Hur träffar du kvinnor naturligt? Är du på puben? På fester? På jobbet? Genom vänner?

Den stora frågan jag alltid ställer är: hur blir kvinnans liv bättre för att du kommer in i hennes liv?
    Det är idag rätt många invandrarkillar, i synnerhet andragenerationens som har svenska flickvänner. Tycker man både ser det i sin närmiljö bland folk man känner men också på stan rent visuellt. 

Så att en det råder ökad konkurrens råder det inga som helst tvivel om. 

Men någon statistik på detta finns antagligen inte då det är rasistiskt och gynnar fel makter i samhället. 

Min helt ovetenskapliga gissning är att det på varje svensk man som är tillsammans med en första ellet andra generationens invandrare finns minst 500 invandrare som är tillsammans med en svensk kvinna. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Sanna) skrev 2025-12-10 18:16:18 följande:

Hur många av dessa män dejtar svenska kvinnor? Allvarligt? De flesta som flytt vill hålla fast vid nåt från sin kultur, och att skaffa partner från samma bakgrund blir rätt viktigt vid familjebildning.

Fler än du tror. 

Men du gör det klassiska misstaget att endast titta på första generationens invandrare. Dessa gar barn som växer upp här och som blir mer integrerade och via skolmiljön kommer i kontakt med svenska tjejer. 

Deras systrar saknar ofta samma rättigheter att bli tillsammans med en annan kille än den som har samma etnicitet. 

Det är ju därför som man i princip aldrig ser en afghansk, arabisk, somalisk tjej vars tillsammans med en svensk kille. Men man ser åtskilda svenska tjejer som har en utomeuropeisk pojkvän. 

Ja detta påverkar till viss del. Sedan förutom detta har du den jätteskeva könsfördelningen inom nätdejting där nästan alla användare är killar. 

Går det att trots det hitta en tjej? Ja, men det blir betydligt svårare och många killar kommer dessvärre hamna utanför, i synnerhet svenska. Killar med bakgrund i ex Irak osv blir ofta ihopmatchade med tjejer genom dina familjer och släkter. Inte bara i Sverige utan med kvinnor som bor både i Irak och i övriga Europa. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    567890 skrev 2025-12-10 20:25:08 följande:
    Du ser det du letar efter, jag ser massor med ensamma tjejer som bara längtar efter en kille men som blir ghostade gång efter annan eftersom killen bara var ute efter sex och inget seriöst. Ser du vad jag ser?

I min närhet finns det lika många singeltjejer som singelkillar, jag är 50 år och umgås i ett stort åldersspann. De som är singlar letar men är ganska kräsna, dvs deras liv ska förbättras av en ev partner och de vill inte rädda någon från sitt miserabla och ensamma liv. Killarna har dock många fler att välja mellan eftersom de kan gå ner i åldrarna, min killkompis som snart är 50 år leter lika mycket efter en 30-åring som en 50-åring vilket mina kvinnliga singelvänner inte gör. Är det rättvist?
    Att dom blir ghostade beror på att 5% av männen får massa lajks medans 95% på apparna inte får ett skit. Och 95% av kvinnorna får hur mycket lajks som helst. 

Detta gör att kvinnorna får en enorm valmöjlighet. Dom väljer dom mest attraktiva killarna, som givetvis får lajls av andra tjejer med. Dom killarna får en enorm valmöjlighet och använder majoriteten av brudarna som engångsligg. Tills de hittar en kvinna de tycker håller deras nivå. 

Det är följden av att 90-75% av användarna på apparna är män. Och att kvinnor är väldigt kräsna med vilka dom väljer. Om du som kvinna är normal och medel attraktiv så lär liksom inte en manlig fotomodell vilja ha dig som sin enda partner resten av sitt liv. Han lär vilja ha en brud som är minst lika snygg som han själv. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    567890 skrev 2025-12-10 21:47:44 följande:
    Det du skriver är en typisk "flashbacksanning" som inte stämmer alls med min erfarenhet när jag nätdejtade. Det är inte så att en vanlig tjej får tusen likes, vi får många äckliga sexmeddelanden men jag utgår ifrån att det inte är det du menar?

Självklart skriver man med de man attraheras av men det är lika mycket utseendet som hur personen verkar- dvs utbildning, intressen, hur den uttrycker sig i skrift mm. Om du som man förväntar dig att någon ska skriva till dig men anstränger dig minimalt på din profil får du skylla dig själv, likaså om du inte har något att erbjuda. Sträck på ryggen, fixa till ditt liv och kom tillbaka när du är redo för vuxenlivet.
    Bara skitprat. 

Majoriteten av män som nätdejtar får knappt ett meddelande i veckan. Oavsett om de jobbar, sköter sig och anstränger sig eller inte. 

5-10% av killarna får all uppmärksamhet medans resten får noll. Den nästan uteslutande faktorn för framgång för en kille där är hans utseende. Dvs ansiktsdrag, hår, ögon, längd. Sen har du lite tillägg så som klädstil, ekonomi osv. 

Känner hyfsat attraktiva killar med bra utbildning och jobb som knappt fått en matchning på Tinder. 

Den som på riktigt tror att det bara är arbetslösa, överviktiga och dåligt klädda män som får noll matchningar är naiv. Det är mer regel än undantag. 

Faktum är att extremt få killar har en chans där idag. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    567890 skrev 2025-12-10 21:47:44 följande:
    Det du skriver är en typisk "flashbacksanning" som inte stämmer alls med min erfarenhet när jag nätdejtade. Det är inte så att en vanlig tjej får tusen likes, vi får många äckliga sexmeddelanden men jag utgår ifrån att det inte är det du menar?

Självklart skriver man med de man attraheras av men det är lika mycket utseendet som hur personen verkar- dvs utbildning, intressen, hur den uttrycker sig i skrift mm. Om du som man förväntar dig att någon ska skriva till dig men anstränger dig minimalt på din profil får du skylla dig själv, likaså om du inte har något att erbjuda. Sträck på ryggen, fixa till ditt liv och kom tillbaka när du är redo för vuxenlivet.
    Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-10 23:10:36 följande:
    Bara skitprat. 

Majoriteten av män som nätdejtar får knappt ett meddelande i veckan. Oavsett om de jobbar, sköter sig och anstränger sig eller inte. 

5-10% av killarna får all uppmärksamhet medans resten får noll. Den nästan uteslutande faktorn för framgång för en kille där är hans utseende. Dvs ansiktsdrag, hår, ögon, längd. Sen har du lite tillägg så som klädstil, ekonomi osv. 

Känner hyfsat attraktiva killar med bra utbildning och jobb som knappt fått en matchning på Tinder. 

Den som på riktigt tror att det bara är arbetslösa, överviktiga och dåligt klädda män som får noll matchningar är naiv. Det är mer regel än undantag. 

Faktum är att extremt få killar har en chans där idag. 

Att horder av kvinnor som nätddjtar upplever samma sak, ghostning, är ingen slump. Det beror på attapparna är smockade med män och att få kvinnor attraheras av de bästa männen. Dvs de snyggaste, rikaste.... Så det slutar på samma sätt. En sådan man får ligga med minst 1 brud i veckan. För att denna man ska vara beredd att satsa på ett seriöst förhållande så måste kvinnan vara på samma nivå. 

Samma fenomen över hela världen. Beror på ojämn fördelning mellan killar och tjejer, att kvinnor blir för selektiva och kräsna pga stor valmöjlighet. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Yesbox) skrev 2025-12-10 23:45:43 följande:
    Bag har dejat flera sådana män som får 1-2 matchningar om året. Nej det är ingen höjde, då de är lite bittra och verkar tro att de borde få dejta snyggare och yngre kvinnor osv. inte så motiverande att ge den typen av män fler chancer faktiskt. De anstränger sig inte ett endaste skit för att visa att de vill dejta mig, snarare verkar de tycka att de får ta det som finns och det är inte så smickrande Och absolut inte vad jag sökte när jag dejtade.

så hur många sådana män ska man ge chansen, eller är det vara de nga o snygga som ska ändra sin attityd?
    Varje upplevelse är ju individuell. Utan att prata om dig jag inte känner så rent generellt nu. 5-10% av männen inom nätdejting får nästan alla brudar, medans resten får som du själv skriver 2 matchningar/år. Du ska ha klart för dig att det finns killar som suttit i 5-10år utan att få 1 matchning. Så en hel del av dom män som bara får några få matchningar/år är rätt attraktiva, dom är under toppens nivå. Jag känner killar som är ganska attraktiva, har bra jobb, bra beteende och knappt får en matchning. 

Med detta sagt, vad jag vill komma till, så bildas en mycketn egativ och destruktiv syn hos dessa killar. Naturligt då de gör allt för att lyckas men ingenting händer. Och när många väl får en matchning med en kvinna så är inte den kvinnan vad de vill ha. Hon är bara den av alla tusen som svarar honom. Därför blir de missnöjda. Kort och gott. Kvinnan får någon över hennes liga, mannen får någon under hans liga. Blir då ojämna förväntningar på vad det ska leda till tänker jag. 

Det slutar då i att allt blir fel. 

Det är helt enkelt för få kvinnor som nätdejtar. Ojämn fördelning mellan män och kvinnor i samhället pga invandring. Invandrarmän och andra generationens invandrarmän blir ofta tillsammans med en svensk tjej, samtidigt som extremt få invandrarkvinnorblir det med svenska män. 

Ghostningen du upplever har sina fullt naturliga orsaker, tyvärr. Det är logiskt. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Yesbox) skrev 2025-12-11 09:01:01 följande:
    Bag fattar att de vill ha någon annan. Men dom är definitivt inte över min "liga" varken utseendemässigt, åldersmässigt eller var vi befinner oss i livet med värderingar, karriär osv. Snarare är det så att de blivit så matade av porr och reklamer att de verkar tro att de förtjäna en annan typ av kvinna.
    det är sjukt enkelt egentligen, swipa inte höger på någon du inte kan tänka dig att dejta och är nyfiken på. Om män bara följt detta så hade dejting inte varit så enormt energikrävande och jobbigt. Jag har många vänner som gett upp dejting dör män aldrig är ärliga om vad dom vill och aldrig anstränger sig eller visar nyfikenhet, precis allt verkar gå ut på att få ligga. Romantiken är död.
    Nä men män ska kanske inte svepa höger på någon dom inte vill träffa. Och kanske bör dom engagera sig mer personligt. Men när det är så få kvinnor som nappar blir män tvungna att masslajka. För annars svarar sannolikt ingen alls. Och dessutom blir det svårt att engagera sig i folks profiler när man måste masslajka. 

Allt detta är ett resultat av att 9 av 10 användare isch är män. Då blir det vad det blir. Kvinnor generellt är mindre initiativtagande och risktagande, så de orkar inte engagera sig i dejtingsidor och annat. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Agda90 skrev 2025-12-12 11:34:59 följande:
    Något jäkla egenansvar får de ta!

Sorry men det finns gränser för hur mycket jag daltar med andra människor. En människa i nöd kan jag hjälpa men en som har dragit på sig offerkoftan får klara sig själv!
    Det råder en ojämn fördelning mellan män och kvinnor inom vissa åldersgrupper. Dvs det är fler män än kvinnor. Dessutom är en stor del av kvinnorna i samma ålderskategori kvinnor från länder som Irak, Afghanistan, Somalia, Palestina, Nordafrika. Dessa kvinnor får av heders och kulturella skäl inte bli tillsammans med en sekulär eller kristen svensk man. Dock får avsevärt fler män och killar med bakgrund i dessa länder bli tillsammans med svenska kvinnor. 

På detta har du attca 40% av alla par bildas via nätet idag, på appar osv. Där råder katastrofala förhållanden för män. Jag vet flera rätt attraktiva och framgångsrika killar som lyckats vid sidan av nätet men som knappt fått en matchning efter flera månader på ex Tinder. 
    Detta beror på att en övervägande majoritet på apparna är män.

Sedan på detta har du den offentliga ensamheten som många idag upplever, i synnerhet män.

Det råder inga som helst tvivel på att detta är ett strukturellt problem. Ett problem som måstel ösas på högre nivå än att lägga all skuldbörda på individerna. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-12 11:53:23 följande:
    Det råder en ojämn fördelning mellan män och kvinnor inom vissa åldersgrupper. Dvs det är fler män än kvinnor. Dessutom är en stor del av kvinnorna i samma ålderskategori kvinnor från länder som Irak, Afghanistan, Somalia, Palestina, Nordafrika. Dessa kvinnor får av heders och kulturella skäl inte bli tillsammans med en sekulär eller kristen svensk man. Dock får avsevärt fler män och killar med bakgrund i dessa länder bli tillsammans med svenska kvinnor. 

På detta har du attca 40% av alla par bildas via nätet idag, på appar osv. Där råder katastrofala förhållanden för män. Jag vet flera rätt attraktiva och framgångsrika killar som lyckats vid sidan av nätet men som knappt fått en matchning efter flera månader på ex Tinder. 
    Detta beror på att en övervägande majoritet på apparna är män.

Sedan på detta har du den offentliga ensamheten som många idag upplever, i synnerhet män.

Det råder inga som helst tvivel på att detta är ett strukturellt problem. Ett problem som måstel ösas på högre nivå än att lägga all skuldbörda på individerna. 
    Ofrivilliga ensamheten ska det stå. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Agda90 skrev 2025-12-12 12:06:57 följande:
    Det är fortfarande inte mitt ansvar att lösa. 

När det gäller dejting appar så har jag aldrig förstått tjusningen med dessa. Att gå ut och träffa människor i verkligheten är mer givande än att scrolla i en app och välja någon utifrån ett foto och en text. Det är som att beställa kläder från en postorderkatalog. Oftast är varan inte i närheten av hur den framstod i text och bild. Samma med människor. 

Ja, det är en ojämn fördelning mellan könen. Det innebär att det kommer alltid finnas de som inte har en partner av den anledningen att det inte finns någon partner att hitta. Det spelar ingen roll hur många förändringar man gör i samhället om den faktiska siffran säger att det finns fler män än kvinnor. 
    Så kan man resonera om precis allt som inte drabbar en själv, att det inte är ens egna ansvar. Men då blir samhället mycket dåligt och osolidariskt. Nu är detta ett strukturellt problem som får stora negativa konsekvenser för många människor, därför bör man som medmänniska bry sig även om man givetvis inte måste. Men kom ihåg att nästa gång är det dig folk inte bryr sig om i ett visst avseende, och då är det inte lika roligt längre. Ex när du behöver äldrevård. ..

det finns flera saker man kan göra på strukturell samhällsliv, här är någa: 

1. Fri invandring och permanent uppehållstillstånd för alla kvinnor mellan 18-30 år. Bör ej gälla kvinnor från flyktingläger dock.  Premissen är att de inte har en manlig partner, barn, är gifta. 

2. Statligt reglerade dejtingappar som kräver bank id och som är icke vinstdrivande. 

3. Fler skattefinansierade evenemang och träffpunkter där män och kvinnor kan träffas. 

4. Stoppad asylinvandring. 

5. Skapa fler forum för människor generellt att träffas och bryts ensamheten. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Fågel) skrev 2025-12-12 13:46:48 följande:
    Fast det är ju nödvändigtvis inte bra för kvinnorna eller att de tycker att det är bra att män är ensamma men det är inte kvinnors ansvar att män inte ska vara ensamma eller lösa deras ensamhet. Det får dom ensamma männen fixa själva.
    Det är ett gemensamt samhällsproblem. Och det Gunnar varken män eller kvinnor. Så samhället vinner på att åtgärda dd här problemen. 

Faktum är att det hela är ett folkhälsoproblem. 
  • Anonym (Jetaskinn)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-12-12 15:50:09 följande:
    Mycket, mycket bra inlägg och förslag.

I många andra länder har man förmågan att se struktuella problem. 

Men om kvinnor skulle missgynnas och män gynnas i Sverige då strider det mot feministiska oskrivna lagar. Och då kan förslagen inte genomföras. 

Precis som du skriver, så typiskt att man inte kan se ett problem när man själv inte drabbad. Så osolidariskt, så egoistiskt, så genomskinligt att man bara vill behålla fördelarna med mansöverskottet. 
    Ja det går att göra väldigt mycket saker utan att den enskilda kvinnan ska lastas med ansvar. 

Att det pga asylinvandringen har skapats stora filkhälsoproblem måste belysas och åtgärdas. Detta är orimligt. 
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?