Anonym (Yesbox) skrev 2025-12-10 23:45:43 följande:
Bag har dejat flera sådana män som får 1-2 matchningar om året. Nej det är ingen höjde, då de är lite bittra och verkar tro att de borde få dejta snyggare och yngre kvinnor osv. inte så motiverande att ge den typen av män fler chancer faktiskt. De anstränger sig inte ett endaste skit för att visa att de vill dejta mig, snarare verkar de tycka att de får ta det som finns och det är inte så smickrande Och absolut inte vad jag sökte när jag dejtade.
så hur många sådana män ska man ge chansen, eller är det vara de nga o snygga som ska ändra sin attityd?
Varje upplevelse är ju individuell. Utan att prata om dig jag inte känner så rent generellt nu. 5-10% av männen inom nätdejting får nästan alla brudar, medans resten får som du själv skriver 2 matchningar/år. Du ska ha klart för dig att det finns killar som suttit i 5-10år utan att få 1 matchning. Så en hel del av dom män som bara får några få matchningar/år är rätt attraktiva, dom är under toppens nivå. Jag känner killar som är ganska attraktiva, har bra jobb, bra beteende och knappt får en matchning.
Med detta sagt, vad jag vill komma till, så bildas en mycketn egativ och destruktiv syn hos dessa killar. Naturligt då de gör allt för att lyckas men ingenting händer. Och när många väl får en matchning med en kvinna så är inte den kvinnan vad de vill ha. Hon är bara den av alla tusen som svarar honom. Därför blir de missnöjda. Kort och gott. Kvinnan får någon över hennes liga, mannen får någon under hans liga. Blir då ojämna förväntningar på vad det ska leda till tänker jag.
Det slutar då i att allt blir fel.
Det är helt enkelt för få kvinnor som nätdejtar. Ojämn fördelning mellan män och kvinnor i samhället pga invandring. Invandrarmän och andra generationens invandrarmän blir ofta tillsammans med en svensk tjej, samtidigt som extremt få invandrarkvinnorblir det med svenska män.
Ghostningen du upplever har sina fullt naturliga orsaker, tyvärr. Det är logiskt.