Inlägg från: Anonym (Geomberga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Geomberga)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-11 06:03:29 följande:
    Varje upplevelse är ju individuell. Utan att prata om dig jag inte känner så rent generellt nu. 5-10% av männen inom nätdejting får nästan alla brudar, medans resten får som du själv skriver 2 matchningar/år. Du ska ha klart för dig att det finns killar som suttit i 5-10år utan att få 1 matchning. Så en hel del av dom män som bara får några få matchningar/år är rätt attraktiva, dom är under toppens nivå. Jag känner killar som är ganska attraktiva, har bra jobb, bra beteende och knappt får en matchning. 

Med detta sagt, vad jag vill komma till, så bildas en mycketn egativ och destruktiv syn hos dessa killar. Naturligt då de gör allt för att lyckas men ingenting händer. Och när många väl får en matchning med en kvinna så är inte den kvinnan vad de vill ha. Hon är bara den av alla tusen som svarar honom. Därför blir de missnöjda. Kort och gott. Kvinnan får någon över hennes liga, mannen får någon under hans liga. Blir då ojämna förväntningar på vad det ska leda till tänker jag. 

Det slutar då i att allt blir fel. 

Det är helt enkelt för få kvinnor som nätdejtar. Ojämn fördelning mellan män och kvinnor i samhället pga invandring. Invandrarmän och andra generationens invandrarmän blir ofta tillsammans med en svensk tjej, samtidigt som extremt få invandrarkvinnorblir det med svenska män. 

Ghostningen du upplever har sina fullt naturliga orsaker, tyvärr. Det är logiskt. 
    Här har vi en person som vet vad han snackar om. Det är så det ser ut i verkligheter vilket massor av män har upplevt. 

Eftersom det finns för få kvinnor så bör män sluta att nätdejta helt och hållet. 
    Det är inte logiskt att män ägnar tid och pengar åt något som ger så oerhört dålig avkastning som nätdejtning. 
    Risken är stor att män bryts ner istället. 
  • Anonym (Geomberga)
    Anonym (Yesbox) skrev 2025-12-11 09:10:56 följande:
    Nej det är inte de snyggaste o rikaste som "vinner" i dejtingapparna, de är de som lagt ner lite tanke i sin text, de som förstår vad kvinnor längtar efter och söker, de som visar lite personlighet, humor osv. Bilderna spelar in, men mer från hur dom är tagna och vad för intressen de speglar än snygghet på en skala.

jag hade lätt kunnat hjälpa en massa män att få fler matchningar med att byta ut bilder och text i deras profiler. Men den låga ansträngningen i profilerna visar just att de inte orkar anstränga sig utan tycker att dom bara ska få en kvinna ändå.

Prova tex med en bild där du sitter på en restaurang med god mat framför dig och skrattar mot den som tar bilden. Ett riktigt ögonblick fångat på bild. Det är klart att en sådan man känns mer attraktiv än han som har en suddig selfie tagen underfrån i en lastbil. när man sveper runt så vill man ju föreställa sig hur det är att sitta och samtala mittemot personen, all ligga med den osv.
    Det största självbedrägeriet eller den största myten är att bara en man "jobbar" med sin profil så kommer han att få han att få matchningar. 
    Detta är helt felaktigt. 
    Massor av killar har provat detta med absolut noll resultat. 

Rådet att jobba med sin profil är kvinnors teoretiska uppfattning om vad som borde funka för män. Det har ingenting med verkligheten att göra. 
  • Anonym (Geomberga)
    Anonym (Ännu) skrev 2025-12-11 10:42:15 följande:
    Problemet är ofta att de försöker på fel sätt, men inte förstår det själva. Sedan att bara skriva korta meddelanden som "Hej, läget"?, "Lust att träffas?" och "Vad görs"? är inte att betrakta som att försöka, för dessa korta frågor skickar många män på apparna. För egen del vill jag se att en man kan uttrycka sig och inte beter sig som en osäker tonåring som försöker ragga. Får ofta känslan av att de som är så korthuggna och icke-verbala är samma män som när man var ung inte vågade gå fram till tjejer på fester utan bara stod i ett hörn och glodde dumt.

Om du får ett kort meddelande av den typen du beskriver så kan du vara säker på att de männen tidigare har skrivit långa och uttömmande meddelanden men att kvinnor ändå inte har svarat. Alls. Det är alltså inte lönt att anstränga sig och absolut i det första meddelandet.

Istället för att ha fördomar och tjura som du har i ditt inlägg, skriv själv ett långt detaljerat svar. Chansen är stor att konversationen kommer igång efter detta. 

• Anonym (Geomberga)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-12-11 12:25:24 följande:

Om du får ett kort meddelande av den typen du beskriver så kan du vara säker på att de männen tidigare har skrivit långa och uttömmande meddelanden men att kvinnor ändå inte har svarat. Alls. Det är alltså inte lönt att anstränga sig och absolut i det första meddelandet.

Istället för att ha fördomar och tjura som du har i ditt inlägg, skriv själv ett långt detaljerat svar. Chansen är stor att konversationen kommer igång efter detta. 

*och absolut inte i det första meddelandet. 
  • Anonym (Geomberga)
    Agda90 skrev 2025-12-12 12:06:57 följande:
    Det är fortfarande inte mitt ansvar att lösa. 

När det gäller dejting appar så har jag aldrig förstått tjusningen med dessa. Att gå ut och träffa människor i verkligheten är mer givande än att scrolla i en app och välja någon utifrån ett foto och en text. Det är som att beställa kläder från en postorderkatalog. Oftast är varan inte i närheten av hur den framstod i text och bild. Samma med människor. 

Ja, det är en ojämn fördelning mellan könen. Det innebär att det kommer alltid finnas de som inte har en partner av den anledningen att det inte finns någon partner att hitta. Det spelar ingen roll hur många förändringar man gör i samhället om den faktiska siffran säger att det finns fler män än kvinnor. 
    Att skriva att det inte är ditt ansvar att lösa skriker ut att man är en fullblodsegoist som är supernöjd med situationen medan män lider av ensamhet. 

Det är inte förbjudet att vara en fullblodsegoist, det är bara så h-e´s osympatiskt. 

Din attityd öppnar visar vägen för ett egoistiskt samhälle. Här är vad vi kan förvänta oss i ett egoistiskt samhälle:

Män tjänar mer pengar än kvinnor. Det är bra för männen. Alltså skall löneskillnader mellan män och kvinnor öka. Extrapremier till män. 

Män är starkare och har ofta starkare sex-drift än kvinnor. Det är skönt för män. Alltså borde man ta bort brottsbegrepp som sexuellt ofredande, våldtäkt etc.

Förmåner till män som tjänar extra mycket, t.ex förtur i sjukvården. 
  • Anonym (Geomberga)
    Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-12 13:55:01 följande:
    Så kan man resonera om precis allt som inte drabbar en själv, att det inte är ens egna ansvar. Men då blir samhället mycket dåligt och osolidariskt. Nu är detta ett strukturellt problem som får stora negativa konsekvenser för många människor, därför bör man som medmänniska bry sig även om man givetvis inte måste. Men kom ihåg att nästa gång är det dig folk inte bryr sig om i ett visst avseende, och då är det inte lika roligt längre. Ex när du behöver äldrevård. ..

det finns flera saker man kan göra på strukturell samhällsliv, här är någa: 

1. Fri invandring och permanent uppehållstillstånd för alla kvinnor mellan 18-30 år. Bör ej gälla kvinnor från flyktingläger dock.  Premissen är att de inte har en manlig partner, barn, är gifta. 

2. Statligt reglerade dejtingappar som kräver bank id och som är icke vinstdrivande. 

3. Fler skattefinansierade evenemang och träffpunkter där män och kvinnor kan träffas. 

4. Stoppad asylinvandring. 

5. Skapa fler forum för människor generellt att träffas och bryts ensamheten. 
    Mycket, mycket bra inlägg och förslag.

I många andra länder har man förmågan att se struktuella problem. 

Men om kvinnor skulle missgynnas och män gynnas i Sverige då strider det mot feministiska oskrivna lagar. Och då kan förslagen inte genomföras. 

Precis som du skriver, så typiskt att man inte kan se ett problem när man själv inte drabbad. Så osolidariskt, så egoistiskt, så genomskinligt att man bara vill behålla fördelarna med mansöverskottet. 
  • Anonym (Geomberga)
    Anonym (A) skrev 2025-12-12 17:17:41 följande:
    Blir mörkrädd när jag läser det här inlägget.

Jag också faktiskt. Men det så män och kvinnor fungerar om vi skall införa egoism som standard. Det bästa vore dock att tänka på andra än sig själv.

Män och kvinnor har dessutom ett eget ansvar också men det ser jag som självklart.

• Anonym (Geomberga)
    Anonym (Fågel) skrev 2025-12-12 17:49:13 följande:
    Okej, låt oss säga att det blir jämt mellan kvinnor och män i Sverige. Att det kommer hit fullt kvinnor. Eller att vi "skickar ut packet som snor våra tjejer buhu"

Men vad är det som säger att inte dom kvinnorns som kommer hit väljer bort dom redan ensamma männen och väljer dom som någon annan sa 5-10% männen? Eller vilka dom nu vill vara med. 

Eller ska det komma hit fullt med kvinnor som inte får välja vilka dom vill vara med utan dom blir helt skjutsade direkt till ensamma män?

När egentligen lösningen är så enkel (eller svår, men inte omöjligt?) att jobba på sig själv och bli den bästa versionen av sig själv?

Om det kom hit kvinnor i kvantitet så skulle problemet minska kopiöst mycket. Matchningsproblemen kommer att lösa sig själv.

Det finns såklart ingen garanti att varje enskild man (eller kvinna) får en partner. Men som det är nu är snedfördelningen mellan män och kvinnor absurd.

Det är inhumant att ta upp svårigheter med import eftersom mäns ensamhet och förlängningen liv står på spel. 

• Anonym (Geomberga)

Okey, jag ger mig. Jag löser problemet själv utan hjälp av samhället och kvinnor.

Men då får du acceptera att jag löser det själv.

Det var ju det du ville, eller hur?

Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?