Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-10 23:10:36 följande:
Bara skitprat.
Majoriteten av män som nätdejtar får knappt ett meddelande i veckan. Oavsett om de jobbar, sköter sig och anstränger sig eller inte.
5-10% av killarna får all uppmärksamhet medans resten får noll. Den nästan uteslutande faktorn för framgång för en kille där är hans utseende. Dvs ansiktsdrag, hår, ögon, längd. Sen har du lite tillägg så som klädstil, ekonomi osv.
Känner hyfsat attraktiva killar med bra utbildning och jobb som knappt fått en matchning på Tinder.
Den som på riktigt tror att det bara är arbetslösa, överviktiga och dåligt klädda män som får noll matchningar är naiv. Det är mer regel än undantag.
Faktum är att extremt få killar har en chans där idag.
Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-11 06:03:29 följande:
Varje upplevelse är ju individuell. Utan att prata om dig jag inte känner så rent generellt nu. 5-10% av männen inom nätdejting får nästan alla brudar, medans resten får som du själv skriver 2 matchningar/år. Du ska ha klart för dig att det finns killar som suttit i 5-10år utan att få 1 matchning. Så en hel del av dom män som bara får några få matchningar/år är
rätt attraktiva, dom är under toppens nivå. Jag känner killar som är
ganska attraktiva, har bra jobb, bra beteende och knappt får en matchning.
Med detta sagt, vad jag vill komma till, så bildas en mycketn egativ och destruktiv syn hos dessa killar. Naturligt då de gör allt för att lyckas men ingenting händer. Och när många väl får en matchning med en kvinna så är inte den kvinnan vad de vill ha. Hon är bara den av alla tusen som svarar honom. Därför blir de missnöjda. Kort och gott. Kvinnan får någon över hennes liga, mannen får någon under hans liga. Blir då ojämna förväntningar på vad det ska leda till tänker jag.
Det slutar då i att allt blir fel.
Det är helt enkelt för få kvinnor som nätdejtar. Ojämn fördelning mellan män och kvinnor i samhället pga invandring. Invandrarmän och andra generationens invandrarmän blir ofta tillsammans med en svensk tjej, samtidigt som extremt få invandrarkvinnorblir det med svenska män.
Ghostningen du upplever har sina fullt naturliga orsaker, tyvärr. Det är logiskt.
Nej, attraherar de knappt någon så är de faktiskt inte så värst attraktiva.