Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Geomberga) skrev 2025-12-11 09:45:44 följande:
    Det största självbedrägeriet eller den största myten är att bara en man "jobbar" med sin profil så kommer han att få han att få matchningar. 
    Detta är helt felaktigt. 
    Massor av killar har provat detta med absolut noll resultat. 

Rådet att jobba med sin profil är kvinnors teoretiska uppfattning om vad som borde funka för män. Det har ingenting med verkligheten att göra. 
    Det är inte bara profiltexten utan även hur mannen uttrycker sig när han skriver till en kvinna som gör att det fångar ens intresse.
    När jag nätdejtade så fick jag många gånger korta meddelanden som "Hej,läget?","Vill du träffas?" eller bara kort och gott "Öh,knulla?"
    Tror du att det är sådant man som kvinna finner intressant och vill nappa på?
    Själv hade jag en ganska lång presentation där jag beskrev mig själv,mina intressen och vad jag sökte. 
    Men många män verkade inte ens bekymra sig om att läsa den utan tittade bara på mina bilder i fotogalleriet som fanns på den sidan och sen skrev de någon av dessa korta fraser eller något om hur snygg jag var eller vad de ville göra med mig. Jag brukade svara för att inte verka arrogant eller otrevlig. Men var aldrig intresserad av dessa män.
    Det fanns bara ett meddelande som drog till sig min uppmärksamhet.
    Och det var ett meddelande med humor som fick mig att skratta.
    Ett meddelande där han försökte beskriva sig själv på ett humoristiskt sätt och uppvaktade mig och skrev små söta saker till mig som fick mig att falla.
    Den mannen är jag fortfarande tillsammans med,snart 24 år senare.
    Han är inte heller över min liga utseendemässigt.
    Vi är nog snarare ganska likvärdiga i det avseendet.
    Inte heller var han speciellt rik.
    Jag var på god väg att ge upp nätdejtandet då han skrev till mig.
    Jag är glad att jag inte gjorde det.
  • molly50
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-12-11 12:25:24 följande:

Om du får ett kort meddelande av den typen du beskriver så kan du vara säker på att de männen tidigare har skrivit långa och uttömmande meddelanden men att kvinnor ändå inte har svarat. Alls. Det är alltså inte lönt att anstränga sig och absolut i det första meddelandet.

Istället för att ha fördomar och tjura som du har i ditt inlägg, skriv själv ett långt detaljerat svar. Chansen är stor att konversationen kommer igång efter detta. 

Hur kan du vara säker på det?
    När jag nätdejtade så fanns två av mina tjejkompisar på samma sajt.
    Vi råkade alla 3 ut för samma man. 
    Och inte skrev han några långa uttömmande meddelanden till någon av oss utan alla var ganska kortfattade och gick ut på samma sak.
    När ingen av oss nappade på det så började han istället skriva otrevliga meddelanden.
    Sådant beteende får man ingen kvinna intresserad med.
  • molly50
    Anonym (Ännu) skrev 2025-12-11 13:34:42 följande:
    Så underbart att läsa hur du och din mans kontakt började :)

Annars bekräftar ju det du skriver hur de är för många kvinnor. Jag kan känna en viss oro över att så många män inte kommit längre i sin utveckling, bara det att de skiter i en presentation som man ansträngt sig för att skriva så bra som möjligt och bara ser en som ett stycke kött, gör mig verkligt förbannad!
    Tack! Glad

Ja,jag håller med dig. Min man hade väl inte heller någon lång presentation. Så hade jag sett honom först så hade jag kanske inte nappat.
    Men när han skrev till mig så fångade han mitt intresse direkt.
    Så det handlar ju inte bara om profiltexten utan också mycket om hur man konverserar och uttrycker sig.
    Men många män verkar inte klara av detta. Och sen blir de bittra över att kvinnorna inte blir intresserade.
    Jag såg att en man startat en tråd här där han bad om råd för hur han ska lägga upp sin presentation. Då har man åtminstone viljan att försöka.
  • molly50
    Anonym (Ännu) skrev 2025-12-11 14:08:59 följande:
    Ja, det är ett uppriktigt och bra sätt, även om svaren han får på FL kanske inte alltid blir av det snällare slaget. Huvudsaken är att man försöker och anstränger sig.
    Ja,precis. FL är kanske inte det bästa stället för sådana frågor. Men det finns ju trots allt några som kan tänkas vilja hjälpa till.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?