Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?
Anonym (Geomberga) skrev 2025-12-11 09:45:44 följande:
Det största självbedrägeriet eller den största myten är att bara en man "jobbar" med sin profil så kommer han att få han att få matchningar. Detta är helt felaktigt.
Massor av killar har provat detta med absolut noll resultat.
Rådet att jobba med sin profil är kvinnors teoretiska uppfattning om vad som borde funka för män. Det har ingenting med verkligheten att göra.
När jag nätdejtade så fick jag många gånger korta meddelanden som "Hej,läget?","Vill du träffas?" eller bara kort och gott "Öh,knulla?"
Tror du att det är sådant man som kvinna finner intressant och vill nappa på?
Själv hade jag en ganska lång presentation där jag beskrev mig själv,mina intressen och vad jag sökte.
Men många män verkade inte ens bekymra sig om att läsa den utan tittade bara på mina bilder i fotogalleriet som fanns på den sidan och sen skrev de någon av dessa korta fraser eller något om hur snygg jag var eller vad de ville göra med mig. Jag brukade svara för att inte verka arrogant eller otrevlig. Men var aldrig intresserad av dessa män.
Det fanns bara ett meddelande som drog till sig min uppmärksamhet.
Och det var ett meddelande med humor som fick mig att skratta.
Ett meddelande där han försökte beskriva sig själv på ett humoristiskt sätt och uppvaktade mig och skrev små söta saker till mig som fick mig att falla.
Den mannen är jag fortfarande tillsammans med,snart 24 år senare.
Han är inte heller över min liga utseendemässigt.
Vi är nog snarare ganska likvärdiga i det avseendet.
Inte heller var han speciellt rik.
Jag var på god väg att ge upp nätdejtandet då han skrev till mig.
Jag är glad att jag inte gjorde det.