Anonym (Jetaskinn) skrev 2025-12-12 13:55:01 följande:
Så kan man resonera om precis allt som inte drabbar en själv, att det inte är ens egna ansvar. Men då blir samhället mycket dåligt och osolidariskt. Nu är detta ett strukturellt problem som får stora negativa konsekvenser för många människor, därför bör man som medmänniska bry sig även om man givetvis inte måste. Men kom ihåg att nästa gång är det dig folk inte bryr sig om i ett visst avseende, och då är det inte lika roligt längre. Ex när du behöver äldrevård. ..
det finns flera saker man kan göra på strukturell samhällsliv, här är någa:
1. Fri invandring och permanent uppehållstillstånd för alla kvinnor mellan 18-30 år. Bör ej gälla kvinnor från flyktingläger dock. Premissen är att de inte har en manlig partner, barn, är gifta.
2. Statligt reglerade dejtingappar som kräver bank id och som är icke vinstdrivande.
3. Fler skattefinansierade evenemang och träffpunkter där män och kvinnor kan träffas.
4. Stoppad asylinvandring.
5. Skapa fler forum för människor generellt att träffas och bryts ensamheten.
Och hur löser dina punkter problemet när kvinnor väljer bort män för att de inte orkar med att leva med dem?
Det räcker inte med att det finns tillräckligt många kvinnor för at lösa problemet.
Om man känner att man är ensam så får man lyfta på arslet och hitta lösningar. Lite som jag fick göra när jag ville ha en förändring i mitt liv. Jag fick agera, hitta alternativ och lösningar, de ramlar inte ner i knät på en!
Det finns gym, föreningar och andra ställen där man kan hitta gemenskap.
Jag antar att du är man. I min värld finns det värre saker som behöver tas itu med än att män är ensamma. Fattiga familjer som inte har mat för dagen. Att vården är as dålig inom vissa områden som äventyrar liv. Barn som råkar illa ut. Bara för att ta upp några exempel.