Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Tred) skrev 2022-11-18 16:52:54 följande:

Du gör den klassiska manövern att klumpa ihop kvinnor och feminister. Det är samma sak. Å ena sidan så vill du ha kvar gamla könsnormer och då är du antagligen inte feminist, å andra sidan så vill du öka jämställdheten mellan könen (även på det sexuella planet) och då är du antagligen feminist. 

jag skulle gissa att du faktiskt är feminist, men inte förstår det på grund av du inte riktigt gillar kvinnor.

Alla som inte håller med är feminister och om man verkligen inte håller med är man radikalfeminist. Det har absolut inget att göra med vad feminism står för utan alla, och då särskilt kvinnor som inte slickar hans skosulor är feminister.

Det primära budskapet är att kvinnor är blodsugande iglar och att det är synd om alla män som inte får knulla. Det är ju inte deras fel att fittägarna är blodsugande iglar så de bör inte straffas för det. Tvärtom är det kvinnornas fel som inte släpper till och som därmed skapar dessa stackare.

Man kunde spela in filmer om hur blodsugande iglar knullar högerextremistiska terrorister och män som är våldsamma mot kvinnor så skulle det inspirera fler att inleda relationer med dem:

"De många ensamma männen är ett samhällsproblem som i värsta fall kan få allvarliga konsekvenser, som våld mot kvinnor och högerextremistisk terrorism. (Det skulle inte förvåna mig om många av dem som stormade den amerikanska kongressen den 6 januari 2021 är incels.). Vi måste alltså försöka göra något åt detta, men vad?

Hur kan vi hjälpa dessa män att hitta en partner?"

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-18 18:24:17 följande:

Vad svarar man i en tråd vars utgångspunkt är helt fel?

Varje samhällsordning är också en sexuell ordning, underordnad samhällets patriarkala och matriarkala strukturer. Det feministerna kallar "incels" är män (det finns inga incelkvinnor eftersom "sex" egentligen inte handlar om sex utan om makt) med egenskaper som samhället på kollektiv inte längre anser vara önskvärda och därför ska raderas från genpoolen.

Detta är egentligen helt riktigt och på det vis mänskliga samhällen alltid fungerat genom historien, även om man i mindre sadistiska tider tillåtit prostitution som en slags säkerhetsventil för denna utplåningsprocess.

Idag däremot, i vårt missbildade slemhinnematriarkat är situationen en helt annan. TS har missförstått helt och hållet. Målet kan inte vara att göra flegmatiska slemhinnegnidare underställda matriarkatet av den ökande skaran incels, utan snarare att rikta deras hatenergi i produktiv riktning, mot den befintliga samhällsordningen och de kvinnor och män som upprätthåller det nuvarande samhällets moral. 

Helt f***ed up trådstart som bl a propagerar för att kvinnor ska bli tillsammans med våldsamma män skriven som en gammal dålig veckotidningsnovell.
  • nihka
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-18 19:26:25 följande:
    Vad är det som gör att du sätter likhetstecken mellan feminister och kvinnor? Vad är det som är hyckleriet i detta? Varför klumpar du och ?man? ihop kvinnor till ett homogent kollektiv? En del kvinnor är inte feminister, alla är individer, vissa gillar ett traditionellt upplägg. Kvinnor som gillar traditionella upplägg är antagligen inte samma kvinnor som initierar en kontakt med en man.
    Jo, tydligen är all män och alla kvinnor nästan likadana. Det är genetiskt. Kvinnor föds med en dammtrasa mellan benen och männen med en skruvmejsel och inget händer mellan födsel och död som inte styrs av biologi. Annars är du feminist eller undergiven man som domineras av en feminist fast You lucky bastard som också får knulla feministen!
  • nihka
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-18 19:32:26 följande:
    Ja precis! Och inte bara trådstarten utan hela inceldiskursen (vilken i och för sig trådstarten lyckas fånga in ganska väl), dvs. hela idén att målet är att locka till sig någon av det etablerade samhällets kvinnor när det snarare handlar om att skapa ett helt nytt samhälle med en helt annan sexuell ordning. Kvinnor är och har alltid varit maktkåta följare, i en ordning där pengar styr är de följdaktligen pengakåta följare och konsumtionssamhällets främsta upprätthållare. Kvinnorna är således förlorade. Den växande skaran "incels" ger däremot hopp om en framtid bortom konsumtionssamhället. Kvinnorna kommer med makten.
    Låter avancerat och kräver en alldeles särskild nivå på kvinnoförakt/hat.

Tror inte det är så genomtänkt alla gånger utan de vill nog bara styra om hela samhället hur som helst bara de får knulla utan att behöva lägga ner sig för det. Och så ska någon annan lastas för alla personliga misslyckanden.
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-18 19:21:44 följande:
    Att många kvinnor uppskattar händiga män är ett bra exempel. Det är bara allmänt korkat att hävda att kvinnor ska göra lika mycket av det fysiskt tunga arbetet kring hushållet.

Ett annat exempel  är att många kvinnor uppskattar en ekonomiskt generös man. All statistik visar att äktenskap där mannen tjänar mer i genomsnitt fungerar bättre och att en ekonomiskt generös man skapar ett lyckligare äktenskap.
    Och många män uppskattar inte händiga kvinnor?

Vad är fysiskt tungt kring hushållet som inte alla klarar av?

Vad är det som säger att en person som tjänar mer är generös? 

• nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-18 20:34:43 följande:
    1. Ja
    2. Vad man klarar av är irrelevant. Det intressanta är konsekvensen av årtionden av arbetet. Varför tror du så många kvinnor inom vården måste pensioneras i förtid pga av smärtor exempelvis?
    3. Så behöver det inte var men det är en förutsättning. En man som gör dåligt med pengar kommer att skjuta sin ekonomi i dnk om han är generös vilket i sig gör honom oattraktiv. En generös man med dålig ekonomi är inget att ha.
    Så många män uppskattar inte en kvinna som kan svänga ihop en smörgåstårta och fixa stoppet i avloppet? Vad är det för konstiga män du omger dig med?

De kvinnor inom vården som måste pensioneras i förväg pensioneras för att de har jobbat ett helt liv utan de hjälpmedel och tekniker som finns idag - en situation som också hade gjort männen illa om de hade arbetat inom vården i samma utsträckning.

Det finns ingen korrelation mellan hög inkomst och att man är generös. Den med den högre inkomsten kan lägga mer på sig själv och sina egna intressen. Man kan till och med ha delad ekonomi. Hushållets totala inkomst säger ingenting om hur man fördelar sina pengar.
  • nihka
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-18 20:32:27 följande:

I den här tråden så råder ett utbrett kvinnoförakt, som maskeras till ett förakt mot feminister. Det är så sorgligt.

På det här forumet råder ett utbrett kvinnoförakt som...

Män som hatar kvinnor för att de inte väljer dem och här hittar de drösvis med kvinnor. Många fler än de någonsin kommer att komma i närheten av irl.
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-18 20:59:08 följande:
    1. Vi missuppfattade varandra. Jag trodde du syftade på fysiskt stark kvinnor.
    2. Män har bättre fysisk förmåga. Det är odiskutabelt. Så när du hävdar att männen skulle fått problem i samma utsträckning så stämmer inte det.
    3. Som jag skrev. En generös man som inte kan backa upp det är värdelös. En man som tjänar bättre har andra summor att röra sig med. Man är oerhört naiv om man tror att en man som tjänar 15000 i månaden i snitt kommer att spendera lika mycket pengar på familjen som en man som tjänar 150000. Och om nu den sistnämnda inte spenderar alls har familjen ett gigantiskt arv att ta hand om. 
    Det krävs ingen särskilt stor fysisk styrka för att borra ett hål eller fånga en mus. Råttfällan gör det jobbet så tömmer man fångsten till katten.

Det är inte råstyrka som krävs utan rätt (lyft)teknik och tillgång till och kunskap om hur man använder olika hjälpmedel och att man är flera personer. Det är exempelvis inte fysiskt ansträngande att bära ut ett bord utan bara otympligt och rent enkelt om man är två personer och ingen av dem behöver vara man. Inte ens alltid för att flytta riktigt tunga saker. Jag har ensam flyttat ut en tvättmaskin från en källare via en trapp mha av en säckkärra och jag är inte mer än normalstark.

Man är oerhört naiv om man tror att det är vanligt att en man som tjänar 150 000 i månaden är tillsammans med en kvinna som tjänar 15 000 i månaden. Man är också oerhört naiv om man tror att personer som tjänat 150 000 i månaden inte också spenderar duktigt mycket på sig själva och sina intressen.
  • nihka
    nihka skrev 2022-11-18 21:01:52 följande:
    På det här forumet råder ett utbrett kvinnoförakt som...

Män som hatar kvinnor för att de inte väljer dem och här hittar de drösvis med kvinnor. Många fler än de någonsin kommer att komma i närheten av irl.
    Ouch kände visst nån.
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-18 21:24:47 följande:
    1. Vi pratar om olika saker
    2. Lyftteknik påverkar men även styrka i benstomme och muskler påverkar risken för belastningsskador med tiden. En viktig orsak till varför det är mycket ovanligt med kvinnor i tyngre yrken.
    3. Du talar om saker som inte har med saken att göra. Poängen är att mannen som tjänar 150000 kommer att vara mer generös sett till kronor och ören än mannen som tjänar 15000 i 99,999 procent av fallen.
    Jag pratar om händig som du tycks tro handlar om styrka.

Många vårdyrken är tyngre yrken, likadant storkök. Båda dessa områden är kvinnodominerade.

Det vet du faktiskt inget om. Alla pengarna kanske hamnar i ett offshorekonto. Han kanske inte behöver vara "generös" om hans fru och han äger företaget ihop. Poängen är att du verkligen inte vet ett smack om andra människors privatekonomi.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?