Inlägg från: Anonym (Normalt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalt)

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (,) skrev 2022-11-10 16:02:25 följande:

Hur naturen avsedde det: Kvinnor selekterar, män konkurrerar.

Hur det är idag: en jävla massa GNÄLL från män som inte vill anstränga sig utan få kvinnor serverade. Gnäll om att kvinnor väljer bort dem, gnäll om kvinnor hit och dit och på längden och tvären. 

Kvinnor slipper anstränga sig.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (,) skrev 2022-11-10 16:08:37 följande:
    Kvinnor anstränger sig på andra sätt. Du vet att det är vi som måste föda och bära barn you know, menstruera etc. 

Det kommer aldrig bli millimeterrättvisa.
    Vad har det med tillfällig sex att göra?
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (,) skrev 2022-11-10 16:14:26 följande:
    Att män och kvinnor biologiskt sett har olika roller. 

Lite förändras i takt med ett modernt samhälle. Men mindre än folk tror.
    När moderna seder ställs mot evolutionär programmering

I många av dagens västerländska kulturer senareläggs barnafödandet och försiggås av en period med sexuella partners utan ambitioner om reproduktion. Även införandet av preventivmedel har förändrat situationen i stort. En fråga som då infinner sig är kvinnors förändrade preferensbilder när de inte vägleds inför parbildningar utifrån ett möjligt barnafödande som resultat. Deras preferenser är dock knappast fullt ut modifierade för den nya situationen och det evolutionära arvet kvarstår där en djupliggande selektiv ?reflex? ännu påverkar.

www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

• Anonym (Normalt)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-10 16:23:18 följande:
    Vad vill du säga med det här inlägget? Inte första gången du har postat det. Är det ytterligare gnäll på kvinnor?
    Du väljer själv hur du tolkar inlägget jag citerat från www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html .
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Signe) skrev 2022-11-10 16:29:45 följande:
    Kan du svara på min fråga?
    ANONYM (NORMALT) SKREV 2022-11-10 12:56:33 FÖLJANDE:

Kvinnor behöver inte utbilda sig för att få sex.

Män med högra utbildning har mycket riktigt fler kullar med barn med olika kvinnor än lågutbildade män så det borde vara en drivkraft.

Lågutbildade kvinnor har ju istället 4-5 ungar med okänt antal pappor.

Vem skaffar de lågutbildade kvinnorna barn med? 

För jag antar att de högutbildade männen med flera kullar tar hand om sina barn. 
    De högutbildade männen byter ut sin första fru mot en nyare årsmodell och skaffar barn med henne.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Signe) skrev 2022-11-10 16:29:45 följande:
    Kan du svara på min fråga?
    ANONYM (NORMALT) SKREV 2022-11-10 12:56:33 FÖLJANDE:

Kvinnor behöver inte utbilda sig för att få sex.

Män med högra utbildning har mycket riktigt fler kullar med barn med olika kvinnor än lågutbildade män så det borde vara en drivkraft.

Lågutbildade kvinnor har ju istället 4-5 ungar med okänt antal pappor.

Vem skaffar de lågutbildade kvinnorna barn med? 

För jag antar att de högutbildade männen med flera kullar tar hand om sina barn. 

När det handlar om kvinnors val av män för familjebildning ger statistiken tydliga besked: de premierar män som är högre utbildade och med högre yrkesstatus än dem själva. Män lägger uppenbarligen inte samma vikt vid detta, vilket till exempel märks i att det inte finns fler kvinnliga mödrar bland gruppen med akademiskt arbete än hos de som är arbetslösa.

www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

• Anonym (Normalt)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-10 16:28:06 följande:
    ok, antar att du gnäller då.
    Om du väljer att se en vetenskaplig artikel som gnäll så får det stå för dig.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-10 16:38:36 följande:
    Berätta i stället vad du vill säga med den då
    Det är bara att läsa innantill.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Signe) skrev 2022-11-10 16:41:54 följande:
    Vem skaffar de lågutbildade kvinnorna barn med? Eftersom du skrev att det är flera barn de skaffar med okända män, så undrar jag vilka de är. För det är ju inte de välutbildade männen. 

Det kan mycket väl vara en högutbildad man eller sexig snickare vad vet jag. Det kan ju vara en lågutbildad krake som fick komma till en gång på fyllan...

Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?