-
Nej, för att din man verkar vara sanslöst vek.Anonym (,) skrev 2022-11-19 09:50:54 följande:Varför tycker du synd om mig? För att jag måste rensa avloppet? -
Jo, jag anade att han arbeta bra då det är ett av grundkriteriern när kvinnor väljer män.Anonym (,) skrev 2022-11-19 09:54:29 följande:Det tycker jag inte att han är.
Han är rejält arbetsam, jobbar från morgon till kväll. Jobbar först, sen hushållsarbete. Han är plikttrogen och orkar mer än de flesta.
Med vekhet menar jag dock något annat. Hur man hanterar motgångar och när livet går än emot. Fortsätter han då att jobba på år in och år ut?
Om man nu inte ens kan hantera lite smuts på fingrarna. Hur går det då när en nära anhörig går bort eller dylikt? -
Han är alltså vek?Anonym (,) skrev 2022-11-19 10:03:43 följande:Jag har valt honom framför händiga män.
Jag har valt honom framför män som tjänar mer.
Jag har valt honom av andra skäl. Och vi stöttar såklart varandra i med- och motgångar. Han behöver inte vara starkare än han är.
Ja, jag är själv extremt arbetsam och plikttrogen så jag vill att min partner är det också.
Ok, kräver mer av dig men du kan väl hantera det antar jag. Värre för honom egentligen. -
Det du skriver har inte med vekhet att göra.Anonym (KD) skrev 2022-11-19 10:10:32 följande:Vad tycker du om män som mig? Som tänder på kvinnor som är mer händiga än vad jag är. Som har sugit kuk och tänder på att vara undergiven andra män. Är jag vek?
Frågan är hur man hanterar livets motgångar och man svarar på det. Hur självgående man är. En mentalt svag person går ner sig av motgångar och behöver andras gillanden medan hans motsats kör på och inte bryr sig om vad andra tycker om honom.
Ingen rolig syn att se 70 åriga män var i behov av bekräftelse och fullständigt gå ner sig när frun är borta. -
Det hjälper bara om de först har byggt sig själva. Är de fattiga, svaga och utan arbetsmoral kan de ha vilken kvinnosyn de vill. De kommer att förbli ensamma ändå.Anonym (Tred) skrev 2022-11-19 12:41:04 följande:Nej, och det här stör mig också. Avsaknaden av ett eget ansvar, vissa i den här tråden känner sig berättigade till sex. Berättigade människor är en trigger för mig. Individer som ser det som kvinnors ansvar. Ser inte sina egna fel och brister, anser till och med att de ska kunna bibehålla sitt kvinnoförakt och samtidigt ?få? en kvinna.
vaffan, jobba med dig själv och dina sunkiga åsikter. Det är ett gott råd, fatta det! Ett jävligt gott råd. Dina sunkiga åsikter spelar en rolll, oavsett vad andra män med sunkiga åsikter säger.
Sedan måste dessa män förstå att de kommer inte att få någon sex genom att förbättra sin kvinnosyn. Däremot kan en förbättrad kvinnosyn hjälpa dem att få en långsiktigt fungerande relation när de väl byggt sig själva så starka att kvinnor finner dem attraktiva.
Så det de ska fokusera på är att arbeta hårt på alla plan. -
Incel-kulturen underskattar social status och resurser. De är helt inställda på att biologiskt betingade saker som utseende och längd är avgörande. På så vis har de en ursäkt för att slippa anstränga sig. De kan ju inte gör något ändå.Anonym (Askungen?) skrev 2022-11-19 14:21:22 följande:Just det kanske i och för sig också behövs när det gäller många incels. Hur många kvinnor vill inleda en relation med en 30-åring som går på försörjningsstöd? Eller har en totalt igengrodd nedgången lägenhet?
Den här enorma besattheten kvinnor enligt incels skulle ha av rikedom och hög social status är förstås däremot groteskt överdriven.
Jag har en teori om att det kan bero på att incels hjärntvättade av amerikanska high school och collegefilmer har blivit besatta av vuxenvärldens kvinnliga motsvarigheter till filmernas hejaklacksledare och elevrådsordföranden. Och dessa kvinnor vill ju ofta ha någon som så att säga spelar i samma liga som de själva.
Men det gäller ju till stor del framgångsrika män som hela livet varit populära bland det motsatta könet också. När Zlatan efter mycket om och men väl stadgade sig och bildade familj blev det med en driven affärskvinna och ingen servitris,för att ta ett exempel.
Pratar vi vanligt folk finns det ju otaliga män som är vanliga egenföretagare, har LO-yrken eller enklare tjänstemannajobb och utan större svårigheter får till sex och relationer med kvinnor.
Ambitiösa och arbetsamma individer har alltid attraherar kvinnor. Men det är också jobbigt att bygga sig själv till att bli en sådan man. -
Om man nu vill välja ett liv utan kvinna så är det bara att göra det. Att ta avstånd från allt och fylla sin skalle med konspirationsteorier kommer dock inte att gynna någon.Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-20 01:32:08 följande:Jag konstaterar bara fakta, att medelklassens väg inte är den enda utvägen. För många, eller kanske till och med för merparten av män, är det säkert bättre att ta på sig medelklassens ok och se sig själv förvandlas till en troglodyt eller en robot. Men för en viss typ av män är dagens samhällsklimat, med dess bisarra moral, alltför förkvävande för att det ska vara en möjlig väg.
Det är till dessa män rådet om politisk radikalisering riktar sig, inte till de män som känner att de nog visst kan finna en plats inom medelklassen. Dessa män är samtidigt bekvämt bortglömda av dig och av andra deltagare i denna tråd.
Nå om nu mitt förslag är så dåligt, vad har du själv för råd till denna kategori män? Missbruk, självmord? -
Sanningen? Det är därför det inte går att ta konspirationsteoretiker på allvar. Det är aldrig så att de misstänker att det kan vara på ett visst sätt. De bara vet. Trots att det rör sig om saker som i princip omöjligen kan bevisas.Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-20 03:55:26 följande:Den är "farlig" för att den är sann. Nej jag ägnar mig inte åt falska eller menlösa teorier, endast de med potential att störa den så välartade medelklassens tillvaro i detta skensamhälle, denna potemkinkuliss, som vi kallar Sverige.
Den vilsna människans version av religion. På sätt och vis inte konstigare än att vissa blint tror bokstavligen på religiösa texter. Skillnaden är dock att det finns en vettig livsstil knutna till dessa religioner. Något som konspirationsföljarna saknar. -
Ja, att spänning och faror attraherar är inte det minsta konstigt. Att man gör det till en konspirationsteori är bara löjligt.Anonym (Järnettan) skrev 2022-11-20 10:11:21 följande:Det är väl snarare ett tecken på att vi har det så bra och är så avtrubbade i väst att det enda som kan kittla våra sinnen är att se extrema situationer. Eftersom det finns så lite i vår vardag som faktiskt är farligt.
De som dagligen lever med svält och död i sin omgivning har naturligtvis inget intresse för sådant även om de skulle ha möjligheten, fortfarande är verkligheten värre än sagan på många håll på jorden. -
Nej, det är absolut inte bra för oss "normala" män. Varenda olycklig människa är en förlust och påverkar sig själv och andra negativt.nihka skrev 2022-11-20 13:27:49 följande:Så länge andelen kufiga män som inte klarar av att steppa upp till ett självständigt vuxenliv ökar kommer också andelen män utan förhållande och barn att öka. Det blir ju jättebra för den stora majoritet män som utvecklas normalt.
Dessutom bäddar en sådan situation för att mängder av barn växer upp utan båda sina föräldrar, vilket i sin tur skapar mer missär.