Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Normalt) skrev 2022-11-19 07:21:44 följande:
    Ingen kvinna i min omgivning fixar stop i avloppet. det förväntas män fixa. Däremot är några av kvinnorna bra på att slänga ihop en smörgåstårta.
    Det kanske beror på att det i regel är en så enkel sak att fixa stopp i (ett modernt) avlopp att man fördelar de lite mer komplicerade uppgifterna till de som kan.

Roligt att du föll i den fällan. Man slänger inte ihop en smörgåstårta. Det tar två dagar. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-18 20:01:00 följande:
    Att plocka upp diskmaskinen är fysiskt arbete. Betydligt mer fysiskt tungt än att tvätta bilen.
    Är det nåt du brukar syssla med? Kånka runt på diskmaskinen. Eller menar du plocka ur?

I så fall kräver den delen av högtryckstvätten som du håller i handen och det vattentryck du får parera när den är igång betydligt mer kraft än vad det krävs för att lyfta den tyngsta tallriken ur diskmaskinen. För att inte tala om hur tunga däck är i jämförelse med innehållet i diskmaskinen. De ska efter byte tvättas och läggas upp.
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-19 09:59:41 följande:
    Jo, jag anade att han arbeta bra då det är ett av grundkriteriern när kvinnor väljer män.

Med vekhet menar jag dock något annat. Hur man hanterar motgångar och när livet går än emot. Fortsätter han då att jobba på år in och år ut? 

Om man nu inte ens kan hantera lite smuts på fingrarna. Hur går det då när en nära anhörig går bort eller dylikt?
    En av grundkriterierna när kvinnor väljer män är att han verkar normal och klarar av att ta hand om sig själv och då behöver man en försörjning.

Vad i all världen har avlopp och hantera motgångar med varandra att göra? Skulle rörmokare vara särskilt bra på att hantera att familjemedlemmar dör? Varför tror du ens att det finns rörmokare? För att de finns så många "veka" människor som anlitar dem?
  • nihka
    Anonym (Askungen?) skrev 2022-11-19 13:45:43 följande:

Bygga sig själv tycker jag är ett bra uttryck. Ofta är det nog precis vad som krävs. 

Det är bara i amerikanska High School och College-filmer och i kulturskildringar  av den typ TS verkar vilja ha som incels blir byggda av en tjej.

Den ensamma, ofta mer eller mindre mobbade killen blir byggd av en extremt extrovert, populär och gudalikt vacker tjej, ofta hejaklacksledare, ordförande i elevrådet eller liknande. Genom hennes kärlek förvandlas den ensamma killen och hela hans liv i ett trollslag och han får tillträde till en helt ny värld. Som en manlig version av Askungen.

Jag tror vad som menas är att mannen måste bygga sig själv ekonomiskt och socialt, inte som människa. Där råder synen att kvinnor är rovdjur på jakt efter pengar och social status genom en man och att mänskliga kvaliteter är helt underordnade.
  • nihka
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-19 13:50:36 följande:

och det är det som är så farligt. Bland annat en individ sprider incel propaganda här i tråden, helt omedveten om att det är incel propaganda. Antagligen har denne blivit radikaliserad på något sätt. Denne tycker att allt är så synd om män och att kvinnor är ?gynnade?

Den här radikaliseringen verkar smyga på folk och få fäste. Har sett en förändring under åren på familjeliv också. Den typiska familjelivsmänniskan är en misogyn man som tycker allt är orättvist mot honom och män, föraktar kvinnor och tycker de är ?gynnade? och att allt är feministernas fel. (feministerna är en omskrivning av kvinnor som denne klumpar ihop) inte en nybliven småbarnsmamma längre. 

grundproblemet är väl att dessa individer är helt oförmögna att se att de själva gör något fel eller behöver en förändring. I stället så är det feministernas (läs kvinnornas) och samhällets fel. något som också leder till en oförmåga att attrahera någon och uteblivet sex. 

Stackars yngre killar som tar råd från äldre fattiga misogynister och enbart stretar på med jobb och inkomst för att sedan upptäcka att kvinnorna fortfarande ratar dem pga av en fullständigt vidrig kvinnosyn.

Det är ju inte svårt att räkna ut att ingen frisk människa lockas av någon som föraktar dem.
  • nihka
    Anonym (Askungen?) skrev 2022-11-19 14:21:22 följande:

Just det kanske i och för sig också behövs när det gäller många incels. Hur många kvinnor vill inleda en relation med en 30-åring som går på försörjningsstöd? Eller har en totalt igengrodd nedgången lägenhet? 

Den här enorma besattheten kvinnor enligt incels skulle ha av rikedom och hög social status är förstås däremot groteskt överdriven. 

Jag har en teori om att det kan bero på att incels hjärntvättade av amerikanska high school och collegefilmer har blivit besatta av vuxenvärldens kvinnliga motsvarigheter till filmernas hejaklacksledare och elevrådsordföranden. Och dessa kvinnor vill  ju ofta ha någon som så att säga spelar i samma liga som de själva.

Men det gäller ju till stor del framgångsrika män som hela livet varit populära bland det motsatta könet också. När Zlatan efter mycket om och men väl stadgade sig och bildade familj blev det med en driven affärskvinna och ingen servitris,för att ta ett exempel. 

Pratar vi vanligt folk finns det ju otaliga män som är vanliga egenföretagare, har LO-yrken eller enklare tjänstemannajobb och utan större svårigheter får till sex och relationer med kvinnor.

Jamen precis. Det är denna svart-vita syn som gör att de kör fast. Men hur kan man vara så dum att man lyssnar på andra incels när det gäller hur kvinnor är och vad som lockar dem? Naturligtvis ska man i stället lyssna på män som lyckats i sina förhållanden eller kvinnorna själva.

En kvinna i 30-årsåldern som svarade på frågan vad hon sökte för man: "Normal. Gärna med lite hår på huvudet". Vilka krav va!
  • nihka
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-19 14:38:28 följande:

Nihka, du skriver Det är ju inte svårt att räkna ut att ingen frisk människa lockas av någon som föraktar dem.

helt rätt! Men vad som är så anmärkningsvärt är att folk i den här tråden menar att någon form av kvinnoföraktande åsikter är till fördel för en sexhungrande man. efter en viss debatt så ändrades det till att inte spela någon roll om du är en kvinnoföraktande man.

det spelar visst roll! Även om någon påstår att de lyckats kombinera ett kvinnoförakt med att attrahera en kvinna för tillfälligt sex så har du större framgång om du faktiskt gillar kvinnor.

Självklart spelar det roll! Mycket stor roll. Men sedan finns det de som menar att kvinnor dras till män som behandlar dem dåligt som om det skulle vara lite mer manligt att vara en skitstövel än att vara reko. Och sådan kvinnor finns också som under en längre eller kortare tid låter sig behandlas illa, men det är inte normen. Eller så har de sina erfarenheter från tonårsvärldens filmvärld som inte heller är normen.
  • nihka
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-11-19 14:37:33 följande:
    Det är inte tillåtet när männen kritiserar kvinnors val.
    Du får inga fler svar från mig för dina inlägg är som två felkopplade elkablar.
  • nihka
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-19 19:43:16 följande:
    Det som hittills är klarlagt är att andelen som är barnlösa vid 45 års ålder har ökat bland svenska män sedan 1991 och sjunkit på senare år bland kvinnor. Forskarna ser också att de män som blivit pappor före 45 års ålder har betydligt högre inkomster än de som saknar barn. Inkomstskillnaden har vuxit de senaste decennierna och är nu i snitt drygt 100000 kronor om året. För 20 år sedan var skillnaden hälften så stor i inflationsjusterade kronor.
    Även männens utbildning är viktig. Bland 45-åriga män som bara har grundskoleutbildning är nästan 30 procent barnlösa (se grafik nedan). Bland jämngamla män med högskoleutbildning är andelen strax under 20 procent. Även här har klyftorna ökat på senare år ? allt fler lågutbildade män blir aldrig pappor.
    Men även i de grupper som har högre utbildning syns tydliga skillnader. Bland civilekonomer, jurister, läkare och civilingenjörer tjänar de 45-åriga män som blivit fäder betydligt mer än sina barnlösa manliga kolleger i samma ålder.
    ? På sätt och vis för ju kvinnorna den här ojämställdheten vidare eftersom de premierar män med höga inkomster, säger Marianne Sundström
    Så länge andelen kufiga män som inte klarar av att steppa upp till ett självständigt vuxenliv ökar kommer också andelen män utan förhållande och barn att öka. Det blir ju jättebra för den stora majoritet män som utvecklas normalt.
  • nihka
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-19 19:58:34 följande:

Du är en sån där typisk familjelivsmänniska som jag nämnt tidigare, dras till familjeliv som flugor till socker. Dessutom full av konspirationsteorier som råder män att välja en väg inom politisk radikalisering. I vilket syfte då? Så man ?slipper underkasta sig den materikaliska överordnade? 

Nu har jag en ganska makaber humor, men det här var ingen rolig läsning. Lås dörren kvinnor.

Det är exakt vad kvinnor gör, låser dörren om sig och sin så åtråvärda fitta. Om dessa misogynister sedan bara hade fått knulla genom nyckelhålet hade det varit betydligt tystare, fast förstås ett fullständigt ointressant scenario för kvinnan.

Dessa män utgör en ytterst liten andel av alla män och är också en ytterst liten andel av de män som hittat hit, men de står för en oproportionerligt stor andel av alla trådar och inlägg. Bara en sådan avart kan ju skapa flera trådar om dagen och svara sig själv och andra under många olika signaturer.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?