Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Anonym (Luke) skrev 2022-11-20 13:42:39 följande:
    Nej, det är absolut inte bra för oss "normala" män. Varenda olycklig människa är en förlust och påverkar sig själv och andra negativt. 

Dessutom bäddar en sådan situation för att mängder av barn växer upp utan båda sina föräldrar, vilket i sin tur skapar mer missär.
    Jo, fler kvinnor för dem att välja bland. Det ligger på var och en att ordna så man får ligga och vara intressant för parbildning. Socialstyrelsen hjälper inte till.

Hur kan män som inte får barn bidra till att "mängder av barn växer upp utan båda sina föräldrar"?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-20 13:59:15 följande:

Normalt menar att kvinnor premierar män med höga inkomster. Varför skulle de inte göra det? Vad är anledningen till att en kvinna skulle välja en outbildad låginkomsttagare? att skaffa barn är en riskfaktor för en kvinna, du vill väl välja den mest lämpade individen.

för att män inte ska bli deprimerad?
    allt ansvar för att män ska knulla läggs på kvinnor. Redan från barnsben tar flickor ett större ansvar. Män känner till det och lutar sig tillbaka. Jösses vad dumma alla kvinnor är. 

Nej, kvinnor är inte alls generellt dumma. Det finns gott om män och kvinnor som lever tillsammans och tar ett gemensamt ansvar för sitt gemensamma liv, men de sitter inte på internet och klagar på sina liv och partners.

Det är något de som är missnöjda gör och något de nöjda gör när de är tillfälligt missnöjda. Många är väldigt nöjda för det mesta, men har inget behov av att skriva om det. Det är ju så det funkar.
  • nihka
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-20 15:12:21 följande:
    Tror du glömde "fler fritidsgårdar".
    Eller så kan man stryka alla punkter och bara ha intresserade och engagerade föräldrar.
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-20 16:05:24 följande:
    Genom att föregå med gott exempel, sunda vanor och inkludering.

Man kan säga det orimliga men tror inte det har någon positiv effekt. 

Tror rent allmänt på inkludering. Alla människor är viktiga och man bör hjälpa alla. Även de som gör det man ogillar.
    Vet du vilka sjuka fucks det på riktigt hänger här? Visserligen bara en handfull, men inkludera. Nej. Spärra in. Ja. Fast de kanske redan är det men med näträttigheter.
  • nihka
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-20 14:17:34 följande:
    Intressant att du retirerar till att diskutera om mig, dessutom påklistrandes nedsättande epitet, snarare än att bemöta inläggen. 

Denna ytterst minimala andelen män kommer med all sannolikhet att växa i takt med att situationen förvärras. Den så åtråvärda "fittan" är naturligtvis alldeles för övervärderad, en övervärdering inte minst inceldiskursen bidrar till att upprätthålla. Egentligen är det nuvarande samhällets fokus vid sex också bara ett uttryck för den allomfattande stagnationen: i ett läge utan framsteg och uppfinningar i ett kapitalistiskt system lyfts sex och perversioner som sunda drivkrafter (trots att det egentligen är synder) i syfte att skapa illusionen av framsteg.

Nej, ger man det lite eftertanke är det ganska svårt att skilja den där "åtråvärda fittan" från den bittra "FarmorsFittan", på samma sätt som vällusten är svår att skilja från äcklet och skulden och skammen.
    Du behöver inte alls bry dig om vad jag diskuterar med andra om den lilla men högljudda grupp misogynister med ett ohälsosamt fokus på andra människors könsorgan som härjar på nätet.

För den som vill redogöra för sina fitterfarenheter finns det andra delar av forumet som är avsedda för det.
  • nihka
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-20 19:36:37 följande:

Vore väldigt tacksam om du inte använde uttrycket "steppa upp" annars håller jag med dig.

Eftersom jag menar steppa upp skriver jag naturligtvis steppa upp.
  • nihka
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-21 03:33:54 följande:
    Aha, ber i så fall om ursäkt för missförståndet att det var något av mina inlägg som avsågs. Misogynist hade nämligen stämt ganska dåligt. Med uttalandet ovan att fittan är övervärderad idag gav jag på inga sätt uttryck för misogyna åsikter, tvärtom egentligen. Framförallt kvinnor skulle må bra av en mer realistisk värdering av "fittan". Det blir en ganska stor börda för kvinnor att bära; att, i ett läge av ekonomisk nedgång och uteblivna framsteg, ansvara för att endast med fittans hjälp upprätthålla glöden och framstegsandan i samhället. I ärlighetens namn är det väl det du förbannat dig över i den här tråden (och det med all rätt)?

Så vi står egentligen på samma sida, du och jag.
    Mer realistisk värdering av fittan? Det är inte kvinnor som tjatar om att deras fittor borde vara mer tillgängliga och tjafsar om makt när den enbart upplåtes när intresse finns. Och motsvarande kuktjat existerar inte ens. Det är nog någon annan part som behöver bli mer realistisk.
  • nihka
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-20 19:30:01 följande:

Jag klagar inte på min partner eller mitt ex heller för den delen.

Jag konstaterar bara att de allra flesta kvinnor kräver en relation för att ha sex vilket inte de allra flesta män kräver. Män måste alltså anpassa sig efter kvinnorna eller dela på de kvinnor som kan tänka sig ons.

Kvinnor har mycket riktigt den sexuella makten och vad skall jag göra åt det förutom att gilla läget?

Själv vill jag ha en relation för att ha sex och har aldrig känt att ons passar mig men inser samtidigt att jag inte tillhör majoriteten av män.

Nej, det är väldigt olika. Och vilken jävla makt? Bara för att jag inte vill upplåta min fitta till vem som helst som vill ha den ger det väl mig ingen makt. Eller tänker du "makten" att behålla mitt för mig själv? Liksom när jag inte vill upplåta min bil, min båt, mitt hus eller min sommarstuga till människor som inte kan skaffa detta själva eller mina händer ifall någon händelsevis skulle tycka jag är skyldig dem massage. Makt ska väl vara en plussfaktor. Vad finns det för plussfaktor i att få vara ifred när jag vill vara ifred? Vad finns det för plussfaktor i att slippa dela ut mig själv när jag inte vill? Jag ser inte det som något plus utan som en självklarhet.
  • nihka
    Anonym (GåVidare) skrev 2022-11-21 06:32:08 följande:
    Det är inte kvinnan jag belastar utan det kapitalistiska systemet för vars framåtskridandes skull allting tvingas ge vika, inklusive religionen och sexualmoralen. Framöver kommer, som jag antytt, detta system att på helt rationellt och passivt aggressivt manér kosta många människor livet. Men vid tiden för de stora massgravarna kan vi vara förvissade om att vi ändå gjort oss förtjänta att sida vid sida hamna där, återförenade i döden såsom aldrig skedde i livet. En slags det individualistiska samhällets stora ironi.
    Helgen är över hörru.
  • nihka
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-22 16:36:56 följande:

Du är lat och vill bli skedmatad som en kvinnobebis. Läs i de artiklarna jag länkat till otaliga gånger så har du svar på dina frågor.

Jag tänker rosa och blått och att det skall vara rättvist däremellan. det räcker för mig.

Du spammar under otaiga nick sajten med den här artikeln och har gjort under flera år. För varje år blir den alltmer inaktuell och dessutom drar du slutsatser som går bortom vad författarna själva tillskriver studien.

Du har inget positivt att säga om kvinnor öht och blir mellan alla glåpord rent kvinnohatande och är besatt av tanken att kvinnor åtnjuter en massa orättvisa fördelar på männens bekostnad. Gnäll, gnäll, gnäll och mer gnäll. Du måste ju ändå nånstans fatta varför vissa män blir över.
Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?