Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?
Ulla, din pyramid stämmer inte. Vem skulle välja att bli våldtagen framför att ha en avsaknad av sex? Skulle du?
Ulla, din pyramid stämmer inte. Vem skulle välja att bli våldtagen framför att ha en avsaknad av sex? Skulle du?
Blir du hellre våldtagen än är utan sex? Där ser du att ?den vedertagna pyramiden? inte stämmer. Har sett den figurera tidigare i trådar. Verkar som om det är incel människornas mest populära ?vetenskapliga? argument. Används för att försöka påvisa att människors behov av sex överbrygger människors behov av att slippa bli våldtagna. Alla vet ju vad du som människa skulle välja. Inte fan skulle du bli vilja våldtagen framför att inte ha sex. eller hur? Kan du svara på det?
sluta använd pyramiden, alla vet ju att den inte stämmer. Togs fram på 50-talet som jag förstår. Antar att den även visualiserar kvinnosynen som rådde då. Den tar nog inte heller hänsyn till att män kan bli våldtäktsoffer (av andra män framförallt) tydligen så verkar den skapats med mannen i fokus och mannens behov av sex med kvinnor. Uppenbarligen inte kvinnors behov av att inte bli våldtagen. Ja, jag generaliserar för att visa en poäng.
Man, du svarar fortfarande på om du hellre skulle välja att bli våldtagen framför att vara utan sex?
enligt din presenterade pyramid så går sexbehovet framför tryggheten att slippa bli våldtagen.
?..vetenskap?.
Hur kan du presentera pyramiden som fakta om den inte har en förankring i verkligheten?
jag förstår att du inte svarar på om du hellre blir våldtagen än inte har sex. Det är en retorisk fråga eftersom INGEN skulle rangordna avsaknad av sex som ett grundläggande behov högre än att slippa bli våldtagen. Du må kalla det subjektiv, men om ingen människa följer trappan så är den inte särskilt vetenskaplig, eller hur?
Du är verkligen envis och ihärdig. Jag ska göra ett försök att förklara så får vi se hur du tar emot det.
Maslows pyramid utgår från de grundläggande behov vi har som människor. Den utgår från det vi kan tillföra i livet och i vilken ordning det är viktigt för oss.
Du utgår istället från ett möjligt trauma som en våldtäkt, och binder felaktigt ihop det med trygghet i Maslows pyramid. Denna trygghet som du härleder till kunde lika gärna vara ett överfall, tortyr, bli överkörd av en lastbil, krig etc
Jag tror inte att det är detta som Maslow menar när han pratar om trygghet som komponent i livet.
Men sex är ett grundläggande behov, även om du inte anser att det är det.
Människor kan leva utan sex. Många gör det helt frivilligt dessutom.
Ulla menar att för människor som inte vill ha sex så ska pyramiden inte gälla för dessa!
med den typen av inställning så borde även de som värdesätter sin fredade kropp framför behovet av att ha sex inte heller falla innanför ramarna för pyramiden.
vilka finns kvar som lämpar sig för pyramiden då? Den fyller inte sitt syfte som debattunderlag.
sen en annan sak. Att vara nedlåtande och aggressiv är inget sätt att föra fram sin sak. Skärpning!
Så underliga argument i tråden. Det verkar påstås att kvinnor anser att ha sex och samtidigt få orgasm är en rättighet och att samhället ska tillhandahålla detta. Vissa använder detta helt grundlösa argumentet till att ?om inte män har rätt till sex med kvinnor, då ska heller inte kvinnor ha rätt till sex eller orgasm? när har kvinnor hävdat att sex och orgasm är en mänsklig rättighet?
helt vansinnigt