• Friger

Odräglig vuxen son

Anonym (Dina) skrev 2022-08-05 00:37:16 följande:

Jag har uppfostrat honom väl och han har varit väldigt välartad tills han blev tonåring,  då han gjorde revolt.
    Jag har ofta fått kommentarer om vilken fin och väluppfostrad son jag har. 

Du behöver inte lägga energi på att klaga på mig, det är inget som jag tar åt mig av alls,  och inte till någon hjälp heller.  Så lägg ner bara. 

Det är säkert fortfarande en del revolt. Helt mogen är han ju ännu inte. I grunden känner han nog att han vill stå på egna ben.

Klart som tusan du inte kan slänga ut honom på gatan. Att hugga nära och kära i ryggen ger en läxa. Men inte den som de ska ha.

Han kommer säkert att vilja flytta så fort han kan. Sen kan det ta ett tag. Men han kommer att mogna och er relation blir säkert bra igen. Gör inget oåterkalleligt.

Risken med att slänga ut någon på gatan är att de kan söka sig till fel människor och fel kretsar.
  • Friger
    Anonym (J) skrev 2022-08-05 20:39:19 följande:

Vart han ska ta vägen är hans problem. Han kommer aldrig anstränga sig om det fortsätter såhär, han behöver ju inte. 

Anar att han aldrig kommer betala hyran ni kommit överens om heller...

Där har du fel. Det löser sig för det mesta. Även om du inte slänger ut ungarna.

Man ska ha en ganska vidrig personlighet om man slänger ut sina egna barn på gatan för att de inte är perfekta vuxna två månader efter det att de slutat gymnasiet.

Att inte kunna gå in i ett badrum för att det ligger fullt med smutstvätt i en tvättkorg. Helt ärligt. Jag har sett och hört värre.

Jag har både barn som bor hemma och flyttat hemifrån. Det ska mycket till innan jag ens tänker tanken på att slänga ut något av barnen. Jag älskar dem mer än mig själv nämligen.
Svar på tråden Odräglig vuxen son