• MikNis

När en man är otrogen

När en man är otrogen då beror det oftast på att han har haft svårt att säga nej.   

• Svar på tråden När en man är otrogen
  • Anonym (njet)
    Anonym (M) skrev 2022-08-31 19:30:22 följande:
    Det har jag inte sagt att de inte kan. Men varför ska man klura i något som man inte har med att göra kan jag tycka då. Föräldrarnas intima relationer angår inte mig.
    På vilket sätt menar du att ett barn inte har att göra med att ena föräldern har sönder relationen genom att vara otrogen? Det ä ju trotts allt barnen som drabbas mest av en skilsmässa?

Det beror kanske på hur gamla barnen är, du tror inte tex en 14-åring kan tänkas vilja veta varför hens liv helt plötsligt ska vändas upp och ner för att föräldrarna ska skiljas?
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 09:46:25 följande:
    På vilket sätt menar du att ett barn inte har att göra med att ena föräldern har sönder relationen genom att vara otrogen? Det ä ju trotts allt barnen som drabbas mest av en skilsmässa?

Det beror kanske på hur gamla barnen är, du tror inte tex en 14-åring kan tänkas vilja veta varför hens liv helt plötsligt ska vändas upp och ner för att föräldrarna ska skiljas?
    Precis. Jag har bekant som berättat att förälders otrohet orsakade skilsmässa och efterföljande trauma för hela familjen i decennier.

• Anonym (njet)
    Anonym (M) skrev 2022-08-31 16:25:47 följande:
    Jag hoppas ändå att föräldrar har den goda smaken att inte delge detaljer till barnen som bara angår dem som par. Det är ingenting som de ska behöva konfronteras med.
    Eller så kan man tycka att föräldrar kanske borde låta bli att göra saker de vet kommer påverka barnen negativt?

Och om de väljer att skita i det och göra det ändå så borde de själva vara vuxna nog att stå för vad de gjort inför barnen (om de är gamla nog att förstå såklart) istället för att kräva att den andra föräldern ska hjälpa dem ljuga för barnen så de slipper ta ansvar för sina handlingar inför barnen?
  • Anonym (njet)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-09-01 09:51:26 följande:
    Precis. Jag har bekant som berättat att förälders otrohet orsakade skilsmässa och efterföljande trauma för hela familjen i decennier.
    Ja, det är liksom ganska självklart att barn påverkas starkt av en skilsmässa och även om det inte slutar i en skilsmässa så påverkas de givetvis av att se föräldrarna bråka eller se den föräldern som blivit bedragen helt sänkt.

Jäkla märkligt hur otrogna människor intalar sig själva att deras agerande inte har med barnen att göra.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-09-01 08:26:09 följande:
    Att den ena föräldern mår väldigt dåligt rör dig alltså inte? Att det är den andre föräldern som orsakat det angår dig inte heller?
    Det berör ju mig, hade liknande som i det Maria berättade en pappa som fick mamma att må dåligt. Men jag tycker det är bra om barnen inte lastas med det faktiskt. Beror ju på ålder också så klart.
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 09:46:25 följande:

Ja precis, beror ju på hur gamla också men jag minns själv i den åldern jag upplevde att jag blev alldeles för belastad, och det ör ju problem som man som barn inte kan påverka eller göra något åt, vuxenproblem. när jag är vuxen nu så tycker jag att de hade kunnat hålla sin skit för sig själva faktiskt. Och att de hade skilt sig hade nog varit det bästa.
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 09:52:19 följande:
    Eller så kan man tycka att föräldrar kanske borde låta bli att göra saker de vet kommer påverka barnen negativt?

Och om de väljer att skita i det och göra det ändå så borde de själva vara vuxna nog att stå för vad de gjort inför barnen (om de är gamla nog att förstå såklart) istället för att kräva att den andra föräldern ska hjälpa dem ljuga för barnen så de slipper ta ansvar för sina handlingar inför barnen?
    Jo jag hade önskat att min pappa hade varit bättre mot min mamma: Nu var hon ju inte otrogen pga det men jag hade verkligen inte klandrat henne. Det är ingen som har krävt någonting det tycker jag faktiskt att man borde fatta själv utan att någon säger åt en att man ska bespara sina barn ifrån att belastas med vuxenproblem.
  • Anonym (Anonym@)
    MariaGB75 skrev 2022-09-01 09:12:06 följande:
    Lite så blir det. Min första tanke var "Kan sex vara så här jäkla bra? Hur har jag kunnat leva utan att få känna detta?"  Så även om man ses sällan så är det värt att vänta på. 
    Vi ses enkom under arbetstid, detta för att minska risken att bli påkomna men också för att min man hela tiden kollar var jag är via min telefon. Det har han alltid gjort. 
    Så en man som du påstår skiter i dig fullständigt har koll på var du är genom tfn???
    Ja, det känns ju som ett förhållande som kommer att hålla tills barnen blir gamla nog. Du otrogen, han kontrollerande.
    Han har ju i.a.f anledning.
  • Anonym (njet)
    Anonym (M) skrev 2022-09-01 10:19:56 följande:
    Det berör ju mig, hade liknande som i det Maria berättade en pappa som fick mamma att må dåligt. Men jag tycker det är bra om barnen inte lastas med det faktiskt. Beror ju på ålder också så klart.
    Så barnen ska alltså inte få veta varför deras liv helt plötsligt vänds upp och ner?

Är det inte lite märkligt att kraven på att agera vuxet är så ensidiga? Den som är otrogen kan göra lite som den vill och behöver absolut inte tänka på hur hens agerande kommer påverka barnen. Men den som blir bedragen måste såklart agera jätte jätte vuxet och göra allt för att för att inte utsätta barnen för onödigt lidande och göra allt för att inte sabba relationen mellan barnen och den som var otrogen.

Borde inte den som var otrogen tänkt på detta själv?

Borde inte den som var otrogen ta ansvar för detta själv? Det är väl trotts allt hen själv som valde att försätta barnen i den situationen?
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 10:32:27 följande:
    Så barnen ska alltså inte få veta varför deras liv helt plötsligt vänds upp och ner?

Är det inte lite märkligt att kraven på att agera vuxet är så ensidiga? Den som är otrogen kan göra lite som den vill och behöver absolut inte tänka på hur hens agerande kommer påverka barnen. Men den som blir bedragen måste såklart agera jätte jätte vuxet och göra allt för att för att inte utsätta barnen för onödigt lidande och göra allt för att inte sabba relationen mellan barnen och den som var otrogen.

Borde inte den som var otrogen tänkt på detta själv?

Borde inte den som var otrogen ta ansvar för detta själv? Det är väl trotts allt hen själv som valde att försätta barnen i den situationen?
    Nu vet jag faktiskt inte vad du pratar om eller hur det anknyter till någonting av det jag skrev. Jag har inte nämnt några krav till att börja med, till att fortsätta med har jag inte nämnt att någon av dem borde göra lite som de vill.
Svar på tråden När en man är otrogen