• Sat 6 Aug 2022 09:11
    3023 visningar
    12 svar
    12
    3023

    Mörkrädd efter otroligt. Ångest över.

    Hej
    Har en sambo som jag älskar mycket. Hon gör allt för mig, men hon är fruktansvärt dåligt när vi har sex. Hon kan klara livet utan sex , men inte jag. 2018 började jag dejta och hade sex med olik. Man kan säga att jag är nästan oberoende av sex med andra kvinnor mest med par. Nu har jag fruktansvärt ångest o vill bara berätta till min fin sambo men, hon är mycket känslig. vad ska jag göra? Svårt äta, orkar inte jobba. kan inte ta hand om mig. jag kommer dö av ångest. Behöver tips o råd. Jag vet att jag är respektlös och elak mot henne men ja. bara behöver hjälp.
    tack för hand

  • Svar på tråden Mörkrädd efter otroligt. Ångest över.
  • Anonym (Mia)
    Sat 6 Aug 2022 09:29
    #1

    Jag äe ledsen men jag förstår inte riktigt vad du skriver. Menar du att du har varit otrogen med en massa kvinnor sedan 2018? Eller att du skäms för att du har haft en massa kvinnor tidigare i ditt liv?

  • Sat 6 Aug 2022 09:36
    #2
    Anonym (Mia) skrev 2022-08-06 09:29:34 följande:

    Jag äe ledsen men jag förstår inte riktigt vad du skriver. Menar du att du har varit otrogen med en massa kvinnor sedan 2018? Eller att du skäms för att du har haft en massa kvinnor tidigare i ditt liv?


    Förlåt mobilen som skriver fel ibland.
    ja jag var otrogen från 2018 tills nu. men nu orkar inte hålla hemligt för sambon. Ångest gå över.
  • Sat 6 Aug 2022 10:03
    #3

    Är det så pass illa, så behöver du nog en terapeut eller psykolog till din hjälp för att bena ut det där.
    Här på Familjeliv kommer du till stor del bara få hånfulla påhopp, vilket knappast hjälper dig i din nuvarande rätt svåra situation.
    Så sluta läsa den här tråden, typ...NU. Och googla fram någon som verkligen kan hjälpa dig.

  • Anonym (Mia)
    Sat 6 Aug 2022 10:14
    #4
    Sollu skrev 2022-08-06 09:36:44 följande:
    Förlåt mobilen som skriver fel ibland.
    ja jag var otrogen från 2018 tills nu. men nu orkar inte hålla hemligt för sambon. Ångest gå över.
    Jag tror att du har ett missbruksproblem som du har hållit hemligt så länge att det nu håller på att fördärva ditt psyke.

    Som jag ser det, har du två saker att ta hand om:

    1)  Du behöver öppna dig och berätta för din sambo. Det här är inte fråga om ett enskilt snedsteg, utan något mycket djupare. Du kan inte hålla något sådant hemligt hur länge som helst. Jag kan garantera, det kommer fram förr eller senare. Ju senare, desto värre blir det. Var en man och ta tag i det där. Berätta som det är, att du har ett sexmissbruksproblem och att du vill lösa det. Grubbla inte, bara ta tag i det. Nej, det är inte säkert att er relation kommer att överleva det, men det är konsekvenserna du måste ta.

    2)  Du behöver prata med en terapeut för att lösa ditt sexmissbruk. Det är inte normalt att vara beroende av lösa sexuella kontakter på det viset som du beskriver. Det är ett allvarligt problem som jag inte tror att du kan lösa på egen hand. Det kommer att driva in dig allt djupare i ångest och ett självdestruktivt tankemönster. Kontakta vården omedelbart för att få hjälp med det.
  • Anonym (L)
    Sat 6 Aug 2022 11:01
    #5
    +1

    Er relation kommer aldrig funka. Riv av plåstret. Tror knappast det handlar om nått missbruk heller som man ofta gärna skyller på. Hennes sexlust är icke existerande, du har hög= icke kompatibla. 

  • Anonym (Mia)
    Sat 6 Aug 2022 11:08
    #6
    +2
    Anonym (L) skrev 2022-08-06 11:01:39 följande:

    Er relation kommer aldrig funka. Riv av plåstret. Tror knappast det handlar om nått missbruk heller som man ofta gärna skyller på. Hennes sexlust är icke existerande, du har hög= icke kompatibla. 


    Ett normalt starkt och otillfredsställt sexbehov yttrar sig inte i att man bara på fyra år ligger runt med en stor mängd kvinnor och par och att man går omkring med stark ångest. Det är nog mer än något att "skylla på".
  • Sat 6 Aug 2022 11:36
    #7

    Jag försökte trycka ner min missbruk. börja studera o klar med studenten. bli anställd. Jag klarar några månader utan att träffa andra. sen börja jobba extra , och bli mycket upptagen. När vi fick så sot tjej blir vi så glada men min tjejs sex nästan dör. Nu har jag inte träffa nästan 6 månader men missbruket inte försvinner. Nu ångesten förstört min hjärna. Om jag berätta jag vet inte hur hon reagerar, även jag är rädd att hon ska inte gör så illa mot mej eftersom hon är så känsligt. I maj kom min tjej till våran säng och hade den bästa sex i mitt liv. Förre den kvällen hittade min tjej min och minlärares kort/foto. Jag svimmar men neka att jag inte hade sex med läraren. Min tjej sa att hon har dålig sexlust därför att jag är otrogen men jag bara neka. tyvärr ångesten blir bara mer mer och mer. 2 frågor. 


    1, tror ni att förhållandet kommer funka om jag berätta?


    2, Hur ska jag få hjälp för att tar bort mitt missbruk.


    3, Kan ångesten döda mig om jag vänta lite?

  • Anonym (Mia)
    Sat 6 Aug 2022 12:00
    #8
    Sollu skrev 2022-08-06 11:36:45 följande:

    Jag försökte trycka ner min missbruk. börja studera o klar med studenten. bli anställd. Jag klarar några månader utan att träffa andra. sen börja jobba extra , och bli mycket upptagen. När vi fick så sot tjej blir vi så glada men min tjejs sex nästan dör. Nu har jag inte träffa nästan 6 månader men missbruket inte försvinner. Nu ångesten förstört min hjärna. Om jag berätta jag vet inte hur hon reagerar, även jag är rädd att hon ska inte gör så illa mot mej eftersom hon är så känsligt. I maj kom min tjej till våran säng och hade den bästa sex i mitt liv. Förre den kvällen hittade min tjej min och minlärares kort/foto. Jag svimmar men neka att jag inte hade sex med läraren. Min tjej sa att hon har dålig sexlust därför att jag är otrogen men jag bara neka. tyvärr ångesten blir bara mer mer och mer. 2 frågor. 


    1, tror ni att förhållandet kommer funka om jag berätta?


    2, Hur ska jag få hjälp för att tar bort mitt missbruk.


    3, Kan ångesten döda mig om jag vänta lite?


    Jag förstår att svenska är inte ditt modersmål, så det är lite svårt att förstå vad du skriver. Men jag tolkar det du skriver att du har haft sex med en massa kvinnor, inklusive din lärare och att din tjej helt enkelt inte vill vara med dig eftersom hon vet att du är konstant otrogen med andra kvinnor. Du har försökt att bryta loss från ditt beroende och inte varit otrogen på 6 månader, men du har en kraftig ångest. Är det korrekt?

    Dina frågor:

    1.  Jag kan inte svara på ifall ditt förhållande kommer att fungera. Av det du skriver känns det inte som att du just nu har den känslomässiga förmågan att bibehålla en fast och exklusiv relation med en kvinna. 

    2.  Det är väldigt starkt att du över huvud taget erkänner öppet att du har ett missbruksproblem eller beroendeproblem istället för att bara skylla på att din sambo har "dålig sexlust" eller liknande. Du behöver få kontakt med sjukvården. Det enklaste är att du ringer 1177 så kan de slussa dig vidare till rätt instans.

    3.  Nej, ångest dödar dig inte. Du kommer inte att dö även om du har stark rädsla eller panik. Däremot kan du inte bibehålla en hög livskvalitet med stark ångest. Du kan få mycket svårt att sköta ditt jobb, dina studier, dina relationer och din vardag. På sikt kan det även innebära risk att du vill skada dig själv. Du behöver få stöd omedelbart så att du inte sjunker vidare ner i ångesten. Ring 1177 nu på en gång.
  • Sat 6 Aug 2022 12:12
    #9

    Stor tack med den bästa rådet.


    Jag ska kontakta 1177 så fort som möjlighet och försöka berätta min dumheter till min tjej. kommer uppdatera.

  • Anonym (Kim)
    Sat 6 Aug 2022 17:06
    #10

    Sök hjälp så snart du kan hör ditt sexmissbruk. Räkna med att behöva åka på behandlingshem. Du har verkligen betett dig illa. Jävligt illa. 


    Vet inte om ditt förhållande går att rädda. Din tjej har bergis fattat vad du sysslar med men stannar kvar ändå. Kan vara kulturellt. 


    Ångest dödar inte. Det är så du ska må när du inser vad du ställt till med. Fortsätter du kommer ångesten och biter dig. Med all rätt. Sök hjälp. 

  • Anonym (Mia)
    Sat 6 Aug 2022 17:13
    #11
    Anonym (Kim) skrev 2022-08-06 17:06:28 följande:

    Sök hjälp så snart du kan hör ditt sexmissbruk. Räkna med att behöva åka på behandlingshem. Du har verkligen betett dig illa. Jävligt illa. 


    Vet inte om ditt förhållande går att rädda. Din tjej har bergis fattat vad du sysslar med men stannar kvar ändå. Kan vara kulturellt. 


    Ångest dödar inte. Det är så du ska må när du inser vad du ställt till med. Fortsätter du kommer ångesten och biter dig. Med all rätt. Sök hjälp. 


    Kim, han vet att han har gjort folk illa. Han mår riktigt dåligt. Du behöver inte hamra in det ytterligare.
  • Anonym (Godiv­a)
    Sun 7 Aug 2022 16:18
    #12

    Om jag var dig hade jag hållit tyst. Det enda du riskerar är att bli dumpad eller om hon väljer att stanna i förhållandet så blir det inte bättre än nu, tvärtemot - bara värre.

Svar på tråden Mörkrädd efter otroligt. Ångest över.