Inlägg från: Anonym (Mycket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mycket)

Lätta på ditt hjärta!

Att ett vuxet barn mår dåligt, misstanke om missbruk och att all kontakt nekas. Att kronofogden letar barnet här hos mig.  
    Att barnens pappa är suicid och all kontakt är bruten sedan två år.
    Att min arbetsplats försvann i torsdags och jag inte vet var jag ska jobba. Är nästan 60 och tanken på.ett nytt jobb efter 25 år känns inte så kul. 
    Orolig inför ekonomin eftersom jag kommer gå ner i lön. 

• Anonym (Mycket)
    Anonym (Me) skrev 2022-08-07 12:22:08 följande:

Kvinna 35. Min största stress är att jag älskar en man sen några år tillbaks som vill umgås med mig ibland (inte bara för sex) men inte vill vara i en tydlig parrelation. Han säger att han vill bara ha mig och vill träffa mig livet ut men vill inte ses särskilt ofta ändå. Så jag kan inte inleda nåt med nån annan men inte få honom såsom jag vill heller. Och jag sårar andra och mig själv. 

Samma här....
  • Anonym (Mycket)
    Anonym (TS) skrev 2022-08-07 12:21:56 följande:
    Tungt och tråkigt att höra om ditt barn och dennes pappas mående. Det är en tung börda att bära, ibland är det enda och bästa man kan göra är att påminna sig själv om att vi alla är människor som på olika sätt försöker vårt allra bästa i livet och som bara vill bli älskade.

När man går igenom svåra problem, är det viktigt att komma ihåg att vara extra snäll mot sig själv och inte klandra sig själv. Visa att du bryr dig och finns där för alla involverade och inte minst dig själv.

Vad gäller arbete så kommer det att lösa sig med tiden, på ett eller annat sätt. Det viktiga är att du värnar om ditt eget mående. Jag håller tummarna för att sakar ska ordna sig för dig.
    Tack för att du svarade ? Jo jag vet att jag ska släppa det jag ändå inte har kontroll över. (Vuxet barn och exet) Jag har tre till vuxna som jag vill finnas för och när min olycksfågel vill så finns jag här. 
    Ang jobbet så kommer det lösa sig på något vis. Vi får hjälp av kommunen och jag börjar fundera på att det här kan vara signalen till börja med något helt nytt och  lämna vården helt.  Jag har åldern mot mig men arbetslös blir jag nog inte. 
    Tack igen för att du svarade {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Mycket)
    Anonym (Me) skrev 2022-08-07 12:34:04 följande:
    Det suger. Som jag känner nu så kommer jag inte inleda nåt med nån annan, blir inte bra för nån. Och så får jag väl acceptera att han vill ha sin egen tid och bara ses ibland. Orkar inget annat just nu. Har redan "förlorat" två andra män pga mina kvarvarande känslor för honom. Och hur schysst är det..kan blocka honom igen o igen o skita i honom ett tag men det blir aldrig länge nog.
    Hur tänker du?
    Jag hänger kvar ett tag till men vet att jag misshandlar mig själv. Hoppas väl han ska ändra sig. Vi har setts i två år nu. Har har små barn och mina är vuxna så att vara sambo är inte aktuellt. Vi ses ungefär en gång i veckan och tillbringar kvällen och natten ihop i hans hem, beroende på när han har barnen.
Svar på tråden Lätta på ditt hjärta!