• Anonym (J)

När förstod du att ditt barn är gay?

Hur gammalt var ditt barn?
    Hur fick du veta?

Jag har en dotter som är 15 år. Hon har aldrig visat intresse för killar, däremot haft killkompisar sedan hon var liten. Nu umgås hon med både tjejer och killar. 

Hon pratar aldrig om killars utseende men kommenterar ofta tjejers positivt. 
    Jag och hennes pappa är mer eller mindre säkra på att hon en dag kommer berätta att hon träffat en tjej som hon är kär i. 
    För oss spelar det ingen roll vem hon träffar bara det är någon som behandlar henne väl. Frågan är om man kan upptäcka detta så tidigt hos sitt barn?

• Svar på tråden När förstod du att ditt barn är gay?
  • Anonym (S)

Vaddå upptäcka detta så tidigt? Hur är 15 år tidigt?

Ni har ingen aning förrän hon säger det eller om hon enbart tar hem tjejer som hon presenterar som sina flickvänner ( men då kan bi/pan ändå vara aktuellt).

• Anonym (Nja)

Många upptäcker det ännu tidigare. Däremot skulle jag inte anta något utifrån den beskrivningen.

• Anonym (T)

Om det nu inte spelar roll, varför fundera över det? 

Jag är 24 och har aldrig pratat om killar eller haft förhållande, kanske ovanligt men känns bara inte naturligt att prata med föräldrarna om det.. 

• Anonym (Hmm)

Har en dotter som är 16 år hon har nyligen kommit ut med att hon är bisexuell men dras mest till killar säger hon. Sen att hon är icke binär. Hon har sällan visat intresse för killar tidigare. 

• Anonym (S)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-08-06 22:30:13 följande:

Har en dotter som är 16 år hon har nyligen kommit ut med att hon är bisexuell men dras mest till killar säger hon. Sen att hon är icke binär. Hon har sällan visat intresse för killar tidigare. 

Ickebinär men fortfarande ok med att kallas dotter och hon?

Intressant.

• Fjäril kär

Min mellersta son är gay och det kände jag instinktivt redan när han var 4-5 år. Så det var ingen överraskning alls när han som 16-åring valde att komma ut. 

• Anonym (Mine)

Jag berättade för min mamma när jag var 12 att jag var kär i en tjej. Hennes svar var "det förvånar mig inte ett dugg."

Jag undrar hur förvånad hon skulle vara att jag numera är gift med just den tjejen. 

• EnAnonumius
    Anonym (J) skrev 2022-08-06 21:34:28 följande:
     Frågan är om man kan upptäcka detta så tidigt hos sitt barn?
    Tycker du 15år är "så tidigt"?
    När började du och intressera dig för pojkar och kärlek förhållande? När du var 25+?

Alltså i dagens samhälle där det har blivit mer accepterat med homosexualitet, så "upptäcker" man  om sitt barn är homo ungefär vid samma ålder som många andra föräldrar "upptäcker" att deras barn är hetero.
    D.v,s när barnen börjar att intressera sig för detta med förhållande och kärlek. Vilket kan vara redan vid 11-12 års ålder. I bland tidigare.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Glinda från Oz

Jag säger som alla andra, 15 år är inte tidigt. 

• Super Mario
    Anonym (S) skrev 2022-08-06 22:37:50 följande:

Ickebinär men fortfarande ok med att kallas dotter och hon?

Intressant.

Det där är inte ens ngt konstigt. De är föräldrar & vana vid att säga "hon". Sånt tar tid. Eller så har de frågar henne om de får säga "hon" & deras dotter svarat "ja". Finns trans föräldrar som tidigare var "pappa" men idag är kvinna men ok med att deras barn fortfarande säger "pappa". Don't even try to stirr shit up guurrrll
Svar på tråden När förstod du att ditt barn är gay?