• fluu

Gillar ni våra namnlistor?

Estrid - Sjungande vackert och samtidigt ändå ståtligt och stabilt. Visst är det likt det vanliga Astrid, men jag tycker ändå att Estrid har etablerat sig för sig självt på sistone. 

Charlie - Ett smeknamn jag ogillar även på pojkar.

Iris - blommigt och vackert samtidigt som det är gångbart, enkelt och allmänt bra.

Hilma - så underbart vackert och ljuvt utan att vara mesigt. 

Ellen -  enkelt, gångbart och bra.

Iselin - otroligt vackert, men lite krångligt då jag hört flera olika uttal. Även lite stolpigt och blir lätt smeknamn( typ "Isa" eller "Linn").

Juni - låter oerhört vackert, men det blir för vackert och gulligt. Inte respektingivande på en vuxen.

Livia - bra egentligen, det är bara inte min grej. För mig låter det som en enda stor halvmesyr, som om man inte kunde välja mellan Olivia eller Liv(Fast jag vet ju såklart att det är tre olika namn).

Viola - typiskt gemytligt och genomtrevligt namn. Vackert och enkelt.

Olivia - bra på prick alla sätt. Blir aldrig fel.

Elsa - stabilare än stabilast. Vackert, gångbart och enkelt.

Mila-kolmila och Dan A. För mig är det inte ett namn.

Ella bra. Bara bra. Och så intetsägande och blekt.

Leonie - krångligt med uttal och stavning. Stolpigt och lär bli smeknamn.

Belle - Gulleplutt-namn, ovärdigt på en vuxen. 

Cloé - malplacerat i svenskan. Om det ska användas, så använd enklast möjliga stavning.

Pojke:
    August - vackert,  ståtligt, bra och gångbart. Men det står mig att det finns olika uttal. "August " är pampigt och bra, medans "Aaaaagust " not so much. 

Lionel - krångelnamn på svenska. Känner en liten med det namnet som på fsk kallades "Lionell" och "Leonell" om vartannat. Till sist verkade de emtyst enas om att bara kalla honom för "Leo".

Arvid - underbart bra och ståtligt. Enkelt, trevligt och gångbart.

Elias - bra på prick alla sätt,  bara inte min grej.

Aston - konstlat och stolpigt. Blandas lätt ihop med det vanliga Anton. 

Benjamin - som Elias fast med tillägget att det lätt ger smeknamnet "Benny" som jag ogillar.

Carl - bra på prick alla sätt, men man måste gilla "Calle "som smeknamn(och det gör jag).
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Gillar ni våra namnlistor?