• Anonym (Kontor)

    Mår dåligt av distansarbete

    Hej,
    Jag har ett kontorsarbete och under pandemin arbetade jag till större delen av tiden hemma. Fortfarande arbetar alla minst 3-4 dagar i veckan hemma. Alla pratar om hur skönt det är att arbeta hemma att man får mycket gjort hemma och de vill fortsätta arbeta större delen av tiden hemma. 

    Ibland känns det som att jag är den enda som mår dåligt av att arbeta såhär mycket hemifrån. Jag bytte jobb under pandemin och introduktionen var jobbig. Ingen frågade hur det går och det är svårt att få tag på kollegor och chefen. 

    Om kontorsarbete kommer vara såhär, så måste jag byta yrke. Finns det fler som mår dåligt av distansarbete?

  • Svar på tråden Mår dåligt av distansarbete
  • Anonym (MIT)

    Måste du jobba hemifrån då?

    På mitt jobb är några där varje dag, en del ett par dagar i veckan och en och annan bara väldigt sällan.

  • Anonym (Kontor)

    Hej,
    Det känns inte bättre på jobbet för att det är så många som är hemma, flera dagar sitter jag ensam på jobbet. 

  • Aliona

    På mitt jobb är det många som (liksom jag) vill jobba hemifrån så mycket som möjligt men också en hel del som absolut vill jobba på kontoret. De har löst det så att de som främst jobbar på kontoret har fasta platser och sitter ofta tillsammans, medan vi som kommer in sällan har rörliga platser eller får sitta där någon är sjuk eller reser. De flesta verkar nöjda. 


    Det är så klart inte acceptabelt att det är svårt att få tag på kolleger. Är det för att de är upptagna i möten eller för att de bara inte går att hitta? Jobbar man henifrån så brukar det om något vara ännu större krav på att vara tillgänglig på telefon, e-mail och chat. 


    Om du ofta är helt ensam på kontoret och lider av det så låter det som att du bör jobba på större arbetsplats eller på ett jobb där man arbetar i team. 

  • Anonym (Asdf)
    Anonym (Kontor) skrev 2022-08-07 23:08:00 följande:

    Hej,
    Det känns inte bättre på jobbet för att det är så många som är hemma, flera dagar sitter jag ensam på jobbet. 


    Är det en liten arbetsplats? Vi är 23 och vi har några som alltid är på kontoret säg 3-4. Så vi är ofta ca 7-8 en random day. 

    Kanske skulle en större arbetsplats passa dig bättre?

    Hatar för övrigt också hemarbetet.
Svar på tråden Mår dåligt av distansarbete