• Cykelhjul

BIM sept -22

Jojjans skrev 2022-08-28 20:02:40 följande:
    Cykelhjul skrev 2022-08-28 10:52:08 följande:

Det går inte att citera.

Men här är en till som tycker det börjar bli riktig jobbigt med schemalagt sex. Fy fan vad det tar emot att ligga när man är sur på sambon men det är ÄL dagen så man måste haha.

Klara1997. Det var ett bra tips,  Ska nog köra så nästa månad om det inte blir något denna.

Alla "känningar/tecken" är borta nu när jag insåg att det kunde bero på annat haha 

Igenkänning på detta! Vi ligger inte heller ens varje vecka i vanliga fall och det är en kombination av att kännas pirrigt och roligt att behöva köra oftare, men väldigt jobbigt när man inte får feeling men känner att vi måste ge det ett försök ändå. oftast blir det ju bra till slut men det tar mycket energi. 

Exakt samma här, ligger oftast inte ens varje vecka så det är en uppförsbacke att få till det varannan/var tredje dag. Sexet blir ju bra trots det, men det kräver energi för att komma igång haha 
    MyFirstBaby skrev 2022-08-28 22:20:28 följande:

Vill ge alla i tråden en ordentlig Lyckospark! Snart går vi in i September månad Hjärta 

Hjärta
    Etaj skrev 2022-08-29 06:41:26 följande:

plussade idag<3 hoppas nu det går hela vägen fick ma i juni

1/9 Etaj   Plussat
    1/9 ewcia
    1/9 Acire94
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa

11/9 Barbrastreisand
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    Ett stort grattis till dig! Hoppas verkligen det går vägen för lille fröet Hjärta
  • Cykelhjul
    Etaj skrev 2022-08-29 09:16:42 följande:
    Åh gud vilken underbar syn! Den känslan måste vara fantastisk Hjärta
  • Cykelhjul
    Pörny skrev 2022-08-30 07:52:21 följande:

Fick ett svagt streck på ett testa tidigt idag :) äl+9 så tidigt än. vet inte om ni ser nått alls, i verkligheten är det ett rosa streck. 

Jag ser ett streck! Skrattande
  • Cykelhjul

Vad glad jag blir er skull! Alla fina ÄL tester och nu börjar plussen droppa in SkrattandeHjärta
    För min del så tror jag nog kanske jag hade ett väldigt tidigt missfall (?) Fick en rejäl brunblödning och värk. Tog ett test igår morse och anade en svag svag skugga, kändes som en synvilla men den var där.Tänkte att det borde synas tydligare idag. Men idag fanns det inte ens en antydan till något streck, kunde inte ens försöka inbilla mig en skugga, så vitt var det. 

Undra om det var spökstreck (RFSU testa ofta) eller om det var något tidigt som fanns där. Molvärken och allt är borta nu samt att jag börjat få lite spottings. 
    Jag är lite bitter för min egen skull men blir otroligt glad att läsa era uppdateringar! Skrattande

• Cykelhjul
    Pörny skrev 2022-08-31 08:19:46 följande:

Nu är det på riktigt, innan man ser texten är allt bara i mitt huvud DrömmerGravid

Men åhh nu är det på riktigt! Grattis grattis! HjärtaHjärta
    Virrevarr skrev 2022-08-31 08:32:33 följande:
     Och jag tog ett testa tidigt och ser inte ens ett spår av streck fast jag typ maxat kontrast etc? då e det väll bara att vänta in mensen och försöka igen om några veckor 😣

Jag vet inte.. men jag tycker mig nog kanske se ett streck? 
    Vad säger ni andra? :) 

• Cykelhjul
    TrueResolution skrev 2022-08-30 20:35:08 följande:

EXAKT SAMMA HÄR! Vi skulle också bara sluta skydda oss först och jag började bli lite manisk med det här chillandet (så himla långt att vänta mellan varje ÄL..) Så bestämde oss för att försöka mer timeat med ÄL-tester och timea in våra stunder. Men det här har ju gjort en ännu mer manisk snarare än chill... {#emotions_dlg.djavulsk}Drömmer

Känner efter för symptom var steg man tar och OM man mot förmodan skulle känna något så viftar man bort det lika snabbt för att inte få upp hoppet. Helt galet hur samma hjärna kan spela på två planhalvor av åsikter samtidigt. Skrattande

Samma med testerna, det känns "ok" att testa såhär tidigt från ÄL+5/6, men så fort det närmar sig BIM drar jag mig mer och mer för att testa de senaste månaderna. Säga vad man vill om nya chanser hit & dit men man blir så otroligt besviken varje gång och en liten del av hjärtat går sönder. 

Hahah jag är också en manisk testare! Jag rättfärdigar testandet inför min sambo att jag "måååste faktiskt veta när ÄL är, det går inte pricka rätt annars"Drömmer Han vet inte hela sanningen om testandet med både ÄL och gravtester haha

Det är som en drog, man får en liten high när man står där och väntar på resultatet. För att sedan bli skamfull och ledsen för att man tog testet

• Cykelhjul
    Katch91 skrev 2022-08-31 10:57:47 följande:

Hur mår ni andra med BIM början/mitt sept.

Jag fick ju någon märklig blödning 28/8 som bara höll sig den dagen. Sedan 29e ett super super super svagt plus, som en synvilla. Syndes irl men inte på kort haha (kanske var önsketänkande också?) 

Men har sedan dess fått negativa tester. Jag mår illa och har nu konstant mensvärk och ont i ljumsklar/bäcken så hoppas fortfarande på ett pluss trots att jag vet det förmodligen är mensen som är på G Tyst Men fram tills blödningen så trodde jag verkligen jag var gravid. 

Jag var gravid för 10 år sedan och gjorde abort (är 33 nu) och då bara visste jag att jag var gravid. Bokade tid för abort men BM ville inte utföra det pga det var alldeles för tidigt för att se om det var ett foster eller inte. Men något i hjärnan sa att jag var det typ.

Känner du något Katch91?

• Cykelhjul
    Katch91 skrev 2022-08-31 11:46:04 följande:
    Okej, blödning 1 dag bara. Det låter ju ändå som att det faktiskt kan övats något så ju!

Vilka tester använder du? Såg på youtube folk som testade olika märken tidigt och det skilde sig ganska mycket.

Jag känner inte så mycket, inbillar mig lite små spänningar kring livmordern. Borde vara på ÄL+5 beroende på vilken tid min ägglossning var under mina 48 Max fertila dagar va. Så fortfarande väldigt tidigt.

Har svårt att tänka på annat just nu och tiden kryper fram ;)
    Jag har använt RFSU stickorna. Jag har nog läst mig fram här på FL att dom är ett av dom bättre och clearblue testa tidigt är "kända" för att visa spökstreck. Men jag kanske ska testa lite annat :D Vad sökte du på för att få fram dom klippen på youtube?

Hoppas dom där spänningarna kanske är ett tecken på något! 

Åh tiden är olidligt långsam från ÄL till BIM, helt sinnes vad långsamt tiden där mellan går. Haha man blir ju expert på sin kropp iallfall! Tungan ute 
  • Cykelhjul
    Melsson skrev 2022-09-01 10:26:29 följande:
    BIM sept -22

Hoppar in i tråden med, brukar ofta vara inne och läsa allt.. Vi går in på 11:e försöket med första denna månad så man börjar ju ge upp hoppet lite faktiskt...fler som känner så? Har BIM på lördag men känner ingenting, inte PMS/mens symptom heller..suck! 

1/9 Etaj   Plussat
    5/9 Pörny   Plussat
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson

4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    7/9 Acire94
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia

Brukar du känna något annars då? tänker om man känner PMS och mensvärk varje månad men inte nu så kanske det är tecken på något? :) 

• Cykelhjul
    Jojjans skrev 2022-09-02 09:45:30 följande:

Jag har flera gånger läst i tråden om molvärk dagarna efter äl och jag själv känner ofta av denna värk (extra starkt dom gånger jag blivit gravid vill jag inbilla mig!). Och igår läste jag den här artikeln där det ges nån slags förklaring till det. Älskar att nörda ner mig i allt sånt här på cellnivå :) länkar till artikeln med om nån mer vill läsa.

https://fof.se/artikel/2007/5/har-faster-agget/

haha åh jag älskar sånt här nörderi! Vilken bra information, jag har aldrig tänkt på varför kvinnor känner den typen av molvärk men det verkar ju väldigt logiskt nu när man läste! :D 
  • Cykelhjul
    TrueResolution skrev 2022-09-01 12:38:41 följande:

Hopplöshet är det minsta man kan kalla det. 

Vi började för något år sedan snart att "sluta skydda" oss och var så redo men sen hände inget månad efter månad. Tänkte i somras att nu för vi börja planera aktivt så det händer något med både ägglossningstester och timing men när inget händer då heller blir man uppgiven varje månad.

Skrev i en annan grupp nyligen med om detta. Om att kastas mellan det här hoppet och hopplösheten varje månad. Att man från en månad till en annan glömmer bort vilken berg&dalbana av känslor det är när man slits mellan dessa känslor högt och lågt. Hur handskas andra med dessa känslor? Att ena sekunden känna kroppen fyllas med hopp och "nu händer det" & sväva bort i drömmar om familj, välja barnvagn och känna ständig oro över en liten bebis. För att nästa dag träffas i ansiktet av hopplösheten och se bilden och drömmarna brinna upp framför en. 

Man letar febrilt efter minsta symptom samtidigt som man avfärdar dem lika snabbt om man faktiskt känner något. Man testar dötidigt trots att man vet att det omöjligt kan visa något ändå blir man lika besviken när det faktiskt inte visar något. Kom igen hjärnan? 

Själv sitter man här med hjärtat i händerna varje månad mellan ÄL och BIM och ser det sakta förtvina i väntan på att ett mirakel ska ske samtidigt som man gör allt man kan, månad efter månad efter månad. Man blir bara trött, så in i helvetes trött på alla dessa känslor och denna väntan. Så trött. 

Jag känner igen mig i varje ord! Otroligt fint skrivet! Vi slutade också skydda oss för ett år sedan "händer det så händer det".
    Men ju mer veckorna och första månaderna gick så blev besvikelsen stor för båda när mensen kom. Det var då vi insåg att vi verkligen ville detta tillsammans och började då aktivt försöka, i stället för att lita på slumpen.

Sen har månaderna gått och nu börjar det bli tungt på riktig. Dina ord träffar rakt i hjärtat Hjärta

Jag vill vara cool och inte ryckas med i den här bergodalbanan som sker i kroppen varje månad. Men känslorna är så intensiva både pirret och förväntningarna samt den trötta hopplösheten som kommit efteråt.

Det är så otroligt skönt att läsa era andras inlägg och tankar och att man inte är tokig trots att man är i början av resan. Att flera är testomaner, känner djupa dalar, googlar och läser trådar på familjeliv!

• Cykelhjul
    Hejfredrikson skrev 2022-09-02 13:59:01 följande:
    //

Oj vad dålig bilden blev..men svagt plus..måste iväg och köpa ett digitalt och testa imorgon igen innan jag börjar tro på det på riktigt. 
    Grattis!Hjärta
  • Cykelhjul

Jag har BIM idag men har ännu inte fått mensen. Jag känner mig lite fånig som tog kort och nu kommer ladda upp dom här, jag vill fortfarande tro det finns en chans trots det förmodligen inte blev något denna månad. 

Jag är en testoman men har aldrig fått en färgrest såsom detta tidigare, har ni fått såhär?

Testade nu på eftermiddagen. Kvaliten blir ju tyvärr orimligt  dålig på familjeliv 

• Cykelhjul

@katch91

Det är den vanliga rfsu stickan.
    Jag får testa imorgon igen, men hade det vart något så borde det synts mer by nowObestämd

• Cykelhjul

I'm out. Mensen kom idag Rynkar på näsan
    Hoppas på en massa plus ifrån er och att jag inte ser er i oktober tråden Hjärta

Svar på tråden BIM sept -22