• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Rosen3
    Leonas1 skrev 2022-09-15 11:21:51 följande:

Åh! Men än är det inte säkert att mensen dyker upp. Hade också PMS känsla dagarna före bim, var orimligt arg och ledsen över ingenting men plussade istället. 

jag tar folsyra, järn och började med selen med e-vitamin i augusti efter mf. 

Vet du om det är farligt att äta e-vitamin fast man inte har brist på det? Funderar på att börja äta det då jag fått två missfall :)
  • Leonas1
    Rosen3 skrev 2022-09-15 12:30:38 följande:
    Vet du om det är farligt att äta e-vitamin fast man inte har brist på det? Funderar på att börja äta det då jag fått två missfall :)
    Det vet jag om och jag intar inte en för stor mängd. 
  • Roxwell

Idag kom mensen. Har gråtit massor. Är så besviken. Fjärde försöket nu? Visst, kanske inte mycket. Men vill så gärna. Fick för första gången positivt ÄL test och hade sex varje dag dagen efter det. Dock ingenting på utslaget test samt dagen innan det. Så var i princip bara två sex-lösa dagar. men räckte tydligen inte. Kanske bäst att ha sex innan ÄL också varje dag? Kram till er alla där ute som kämpar.

• Juliflicka
    Roxwell skrev 2022-09-15 15:54:30 följande:

Idag kom mensen. Har gråtit massor. Är så besviken. Fjärde försöket nu? Visst, kanske inte mycket. Men vill så gärna. Fick för första gången positivt ÄL test och hade sex varje dag dagen efter det. Dock ingenting på utslaget test samt dagen innan det. Så var i princip bara två sex-lösa dagar. men räckte tydligen inte. Kanske bäst att ha sex innan ÄL också varje dag? Kram till er alla där ute som kämpar.

Tråkigt! 🌸
    Vi hade sex dagen innan ÄL, ÄL och dagen efter.
    Började även ta b-komplex från helhetshälsa, som heter ?mammaoptimal? nu tror jag. Då tog det sig för oss efter 3 månaders misslyckande. 

Lycka till nästa månad 😃

• Längtarefternästa

Åh, tråkigt att mensen kom. Jag hoppas du får ett plus nästa cykel!

Vi gjorde så att vi försökte få till det varannan eller var tredje dag från det att mensen tagit slut. Så det blev 12 dagar innan ägglossning, 9 dagar innan ägglossning, 7 dagar innan ägglossning, 4 dagar innan ägglossning, 2 dagar innan ägglossning och på ägglossningsdagen (jag fick positivt ägglossningstest den 29/8 och kände ägglossningssymtom/smärtor den 30/8, så räknar ägglossning den 30/8, vilket även bekräftats med temperatur). Då ägget överlever i 12-24 h från ägglossning och då jag hade haft så tydliga ägglossningssymtom den 30/8 visste jag att det därmed inte var lönt att försöka fortsätta efter ägglossningsdagen. Då ägget inte överlever mer än maximalt 24 h efter ägglossning är det viktigare att försöka få till det fler gånger innan ägglossning, då det finns forskning på att friska spermier kan överleva i 5 dagar i en gynnsam miljö. Jag vet att vissa som arbetar med eller forskar på fertilitet därmed säger att det räcker med sex 2-3 gånger i veckan (och att det brukar vara gränsen för att man "aktivt försöker"). Jag brukar ha regelbunden cykel men ville inte riskera att jag missade ägglossningen om cykeln av någon anledning skulle vara annorlunda, vilket är varför vi satsade på att få till det så tidigt som 10 dagar innan beräknad ägglossning (vilket sen visade sig vara 12 dagar innan faktisk ägglossning, då min ägglossning var ca 1,5 dag sen den här månaden.) 
  • Elefanten92

Hallå! 

Kan inte ni hjälpa mig tyda lite ?symtom?. 

Hade äl Starkt utslag 8/9 och även 9/9 för sen på em få blankt äl-test. Hade såklart myst på fram tills 10/9. Sen den 13/9 får jag lätt lätt blödning. Dvs 4 dagar efter första positiva äl-test. Kan detta va nidationsblödning? Känns som det är lite orimligt? samtidigt så vet jag att man kan få blödning vid äl. Men kan äl komma så långt efter positivt test? Står ju att de kommer ske efter cirka 24-48h från positivt test. Eller är det bara vanlig mellanblödning då? Och isf kan mellanblödningar betyda att det inte kmr ta sig denna månad då?
    någon som varit med om liknande? som kanske har Ngn förklaring varför kroppen spelar sig ett spratt ? Bim är 24/9😤

• Amaaanda00
    Elefanten92 skrev 2022-09-15 17:27:13 följande:

Hallå! 

Kan inte ni hjälpa mig tyda lite ?symtom?. 

Hade äl Starkt utslag 8/9 och även 9/9 för sen på em få blankt äl-test. Hade såklart myst på fram tills 10/9. Sen den 13/9 får jag lätt lätt blödning. Dvs 4 dagar efter första positiva äl-test. Kan detta va nidationsblödning? Känns som det är lite orimligt? samtidigt så vet jag att man kan få blödning vid äl. Men kan äl komma så långt efter positivt test? Står ju att de kommer ske efter cirka 24-48h från positivt test. Eller är det bara vanlig mellanblödning då? Och isf kan mellanblödningar betyda att det inte kmr ta sig denna månad då?
    någon som varit med om liknande? som kanske har Ngn förklaring varför kroppen spelar sig ett spratt ? Bim är 24/9😤

Man kan få stegring på ÄL test tydligen men ändå inte ha någon ägglossning, du behöver tempa för att va helt säker på att ägglossning har varit ska du ha en tempökning. 
  • Leonas1

Hjärta Hjärta Hjärta
  • Elefanten92
    Amaaanda00 skrev 2022-09-15 17:35:24 följande:
    Man kan få stegring på ÄL test tydligen men ändå inte ha någon ägglossning, du behöver tempa för att va helt säker på att ägglossning har varit ska du ha en tempökning. 

Ahaa ja jag fick stegring på äl-test från 7/9 till att bli starkt utslag då 8/9 & 9/9. Men Okej, aldrig tempat innan. Får nog Invänta Bim och börja tempa i nästa cykel. 

• Rosen3

Flyttar till oktobertråden då min mens redan kommit :( Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM sept -22