• Citte 83

Får bara svaga positiva

Hej 
    Varför får man bara svaga positiva?
    Jag har enbart testat med rfsu test stickor.

Jag har en cykel oftast på dag 26, kan vara mellan åt 26-28

Hade senaste mens första dag den 15 juli.

I lördags än kväll tog jag test och blev svagt men två streck,
    Blev ju super glad så tänkte ej riktigt å sprang in på toaletten igen och tog ett till ( givetvis var mitt andra betydligt svagare ???? då man bör vänta några timmar att ta igen )  okej lite knäpp får man vara och den bjuder jag på ????????
    De var dag 23 alltså. 
    Ca 1-1.5 tim efter kom lite rosa och försvann. Därefter har det inte kommit något. 
    Söndag tog jag inget,
    Måndag testa jag mig på eftermiddagen, igen positivt men svagt.
    Jag tänkte jag tar ett till och vaknade nu på dag 26 och testade vid 04.30.
    Återigen svagt men positivt men den va mer svagare än den i går eftermiddag. 
    Illamående kommer och går.

Hur har det gått för er med era tester??
    Nu har ju jag bara enbart tagit med rfsu den enkla testet den röda.

Om jag inte hade vaknat nu så tidigt och tagit senare på morgonen hade de varit starkare ???????? men tänkte jag testar då de va mitt första morgon urin, ja natt urin blir de väl då..

Tacksam för svar 

• Svar på tråden Får bara svaga positiva
  • Citte 83

Första bilden är tidigt i morse, 04.30
    Den andra bilden är från i går månadags eftermiddag.

Den jag tog lördags kväll var ungefär samma. 

• EnAnonumius
    Citte 83 skrev 2022-08-09 05:46:06 följande:
    Får bara svaga positiva

Hej 
    Varför får man bara svaga positiva?
    Jag har enbart testat med rfsu test stickor.

Jag har en cykel oftast på dag 26, kan vara mellan åt 26-28

Hade senaste mens första dag den 15 juli.

I lördags än kväll tog jag test och blev svagt men två streck,
    Blev ju super glad så tänkte ej riktigt å sprang in på toaletten igen och tog ett till ( givetvis var mitt andra betydligt svagare ???? då man bör vänta några timmar att ta igen )  okej lite knäpp får man vara och den bjuder jag på ????????
    De var dag 23 alltså. 
    Ca 1-1.5 tim efter kom lite rosa och försvann. Därefter har det inte kommit något. 
    Söndag tog jag inget,
    Måndag testa jag mig på eftermiddagen, igen positivt men svagt.
    Jag tänkte jag tar ett till och vaknade nu på dag 26 och testade vid 04.30.
    Återigen svagt men positivt men den va mer svagare än den i går eftermiddag. 
    Illamående kommer och går.

Hur har det gått för er med era tester??
    Nu har ju jag bara enbart tagit med rfsu den enkla testet den röda.

Om jag inte hade vaknat nu så tidigt och tagit senare på morgonen hade de varit starkare ???????? men tänkte jag testar då de va mitt första morgon urin, ja natt urin blir de väl då..

Tacksam för svar 

Gå till en Barnmorska och testa dig. Det är gratis, så kommer du att få ett ordentligt besked. SÅ kanske du kommer till ro och slutar att springa och testa dig på daglig basis.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Maymom

Vet du när ÄL var? Den kan ju varit senare än vanligt så att det fortfarande är innan Bim.
    kan också bero på att det är missfall på gång men testa om 3 dagar så ser du tydligare om det ökar eller ej.

• Gullvivor

Rfsus graviditetstest är jättedåliga, likaså clearblues testa tidigt. Köp ett annat test.

• Citte 83

Torsdag förra veckan samt ons, neg på test
    Lördag kväll

Måndag
    Samt tisdag
    Alla har varit två streck,.. så de är positivt..

Själva lilla toa besöket lördag kväll tro jag ha ett med att göra en liten nidblödning.
    Ringde barnmorskan i går, hon sa att de är vanligt med svaga resultat också. Med tiden blir de starkare.. alla får ju inte super starkt heller.
    Men hon tyckte att ja tar ytterligare test, men som hon sa man får ej positivt om inte är gravid.
    Alla test reagerar på hcg om man är gravid.

Kan vara så att jag har en 28 dagars cykel.. så med andra ord nidblödning 4-5 dagar innan beräknad mens.
    Positivt kan man få när nidblödning är.
    Illamående som kommer och går.

Nu har jag beställt hem fler tester. 

Har man ej haft den beräknade mensens dag så kan man inte räkna med starka positiva heller.

Så jag hoppas av hela mitt hjärta ?? att de blir bra nu. Längtat länge.
  • Citte 83

Ägglossning vid den 12 dagen från uträknad från den 15 juli,... Kan varit över gång till dag 13.

Har man koll på tappen samt sekret när de börjar, när tappen öppnar och stänger.

Hur flytningar ändrar sig. 

• Citte 83

Många pratar oändligt om spökstreck, men de är bara om man har behandling som har de som i hcg samt tittar man på tester efter tiden i h inte inom den tid som ska vara så klart många får olika streck och plus.

Står ju klart och tydligt när man ska kolla och inte.

Sen håller jag med om många tester är sämre än nån annan.

• Gullvivor
    Citte 83 skrev 2022-08-10 11:23:37 följande:

Många pratar oändligt om spökstreck, men de är bara om man har behandling som har de som i hcg samt tittar man på tester efter tiden i h inte inom den tid som ska vara så klart många får olika streck och plus.

Står ju klart och tydligt när man ska kolla och inte.

Sen håller jag med om många tester är sämre än nån annan.

Jag menar snarare att många fått spökstreck av att doppa testerna i vatten, så det handlar inte om hcg. Visst kan det såklart vara en graviditet men menar bara att dessa test är kända för att vara dåliga.
  • Citte 83

Doppat med vatten? Har jag aldrig hört talas om ????

Man kan inte få positivt utan hcg..

Däremot, positivt är graviditet.
    Men om en graviditet fortsätter eller inte.

• Citte 83

Så länge mensen håller sig borta, och fortsatt positiva resultat så är ju de ?? fantastiskt.

• Min älskade dotter

Rfsu fick jag aldrig starkare streck på, så extremt dåliga. de jag gillat bäst (förutom de digitala) är apotekets egna test. Ingen tveksamhet på ett sånt när man samtidigt står och vinklar ett rfsu som är så extremt svagt. 

Svar på tråden Får bara svaga positiva