Tips på äggjakt till påsk
Vi har en helhärlig tradition här hos oss... vi är alltid i stugan i fjällen på påsken! Där har även min sambos syster med familj stuga, svärföräldrarna bor där jämt och så kommer oftast min sambos andra syster och hennes familj och hans bror med familj dit just över påsken. Så alla kusiner till mina barn brukar umgås hela påsken
Iallfall så kommer då påsk haren och hälsar på under natten till påskafton och lämnar då påskpresenter till barnen 6 även vi vuxna med kan få nått ibland...! Men man vet alldrig vart haren lämnar presenterna, utan man får följa den markerande "slingan" och tillslut kommer man fram till gömstället I fjol så hade påskharen kommit med festisar, kexpåsar, frukt och lite godis och så klart ett paket till var och ett av barnen... de minsta barnen (bebisarna)fick kläder, mellan barnen (1-4åringarna) fick ett träpussel och om jag inte minns helt fel så fick de också en varsin t-shirt. De större barnen (5-12år) fick tuffa strumpor och en videofilm var...
Tom vi vuxna fick en stor korg med kaffe, kakor, frukt, cholkad och lite annat smått och gott....och så hade vi värsta pick- nicken där med allt gott
Denna tration har mina svärföräldrar kommit på då de så sällan träffar alla barnbarn samtidigt!! Vi är utspridda i hela sverige...