• Martin12345

    Tvättmaskin tar ej in vatten

    Tjena gänget!

    Då ska man bli pappa om några dagar och såklart så pajar tvättmaskinen idag.. Den tar inte in vatten på program. När jag kör Rinse (sköljprogram) tar den in vatten..

    AEG 91460591500 (L 98485 HWD)

    Maskinen får ingen felkod utan det står endast ?Kontrollera kranen? och så pausar den programmet.

    Jag har;
    - Bytt slang till inkommande vatten
    - Rensat alla filter

    hjälp?!

  • Svar på tråden Tvättmaskin tar ej in vatten
  • Tow2Mater

    Prova en helt kall tvättcykel, ger det samma felmeddelande? Tankte om det kan ge mer indikering till vad det kan handla om....

  • Fliselisan

     Kanske inte mycket till hjälp för dig men så där gjorde vår tvättmaskin också, (Bosch)  Den var ny med garanti kvar så vi fick hem en reparatör som tittade på den. Var något fel med datakortet så dom bytte ut hela maskinen.

  • Pilsner

    Koppla bort den från elen i fem minuter. Kanske nollställs något då.

  • Friger

    Kolla så att du inte har för dåligt vattentryck.

    Bor du inne i en stad eller ute på landet?

  • Martin12345

    Tack för alla svar.
    Jag har testat kallt program (20grader) utan framgång.
    Jag har kopplat ur elen ur maskinen i 2 timmar och startat igen och kört program utan framgång.
    Vi bor i lgh mitt i Göteborg så vattentrycket är bra.


    Jag lutar åt att det kan vara vattenventilen som är trasig och bör bytas. Någon som gjort det? Verkar inte så svårt.

  • salimBoss

    Det är ett vanligt problem, du ska ta bort vattenslangen och köra den två program utan vatten, du kan även lägga in en tegelsten eller en Sten i trumman, detta händer för du måste kalibrera tunnan med något tungt, vi gjorde så med vår och den funkade helt perfekt efter! den är 20 år gammal och går fort!

Svar på tråden Tvättmaskin tar ej in vatten