Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Ge barnet sin arbetsmobil.

Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 21:06:21 följande:
    Jag får en ny arbetsmobil, vi får med jämna intervaller, bara o åka o hämta ut, skriva den på företaget.
    Har använt dubbla mobiler länge, privata parkopplat med arbetsmobil, men så less på dubbla, har bara haft min privata sista åren, har knappt använt jobb mobilen.

Därför tittar jag på att nu kan jag ge min arbetsmobil till dottern, hon vill inte ha en använd gamla av oss, hämtar jag ut den nya kan jag ge den till dottern istället.

Nu börjar mobiler bli dyra 14-19000kr är hysteriskt dyrt för en sak som bara håller 3-4 år, jag behöver inte den nya mobilen min duger gott ett bra tag till samt jag behöver inte en så dyr mobil för mitt användande.
    Du behöver inte en mobil för 14-19 000:- men din 10-åring behöver det? 

Rent krasst, nej det är inte ok att ge din jobbmobil till dottern.
    Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 22:28:23 följande:
    Men det är här det blir svårt juridiskt.

All trafik går via Sim kortet, sim kortet används precis som det ska, fast i min privata mobil, avtalet om mobilen nämner bara: får i ""princip inte användas i olagliga sammanhang, samt onödigt höga kostnader.

Men det står inget om själva mobilen, allt är knytet till just användandet av själva tjänsten som företaget erbjuder, sedan vilken mobil jag har sim i verkar inte spela någon roll.
    Jag vet inte om du spelar dum eller vad problemet är? Du förstår väl själv att bara för att du kan, så är det inte tillåtet? Har du hört talas om frihet under ansvar? 

Ja du kan ge mobilen till din dotter, är det tillåtet, nej. Det är ungefär lika korkat som att resonera att det är ok att vara otrogen så länge du inte blir påkommen.

Om du nu tror att det är ok, så fråga din chef så får du svaret. 
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Ge barnet sin arbetsmobil.