Inlägg från: Anonym (Ordning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordning)

Ge barnet sin arbetsmobil.

Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 21:16:25 följande:
    Men den är ändå gratis, vi byter bara sim i den, visst kan jag strunta i att hämta ut en ny mobil, men ser ändå tillfället. ingen bryr sig vad man har för mobil på jobbet, har en känsla att fler gör som jag tänkt.
    Jag vet att det finns arbetsgivare som ser mellan fingrarna, men kom då ihåg att de har en hållhake på dig och vid behov kan sparka dig.

• Anonym (Ordning)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 21:30:18 följande:
    Första mobilen kom it folket med, andra mobilen fick vi hämta själva, nu är det dags för byte igen, jag har bara använt min privata mobil sista året, skicka in sim i den o par koppla den med mitt privata sim, vi nollställer den gamla lämna in den vid byte, får den vi beställt. 
    Vi får prata hur mycket vi vill på företagets räkning privat, bara man inte har onormalt höga kostnader, därför helt onödigt med två.
    Så du menar att arbetsgivaren anser att det är ok att du plockar ut en ny mobil som din dotter ska ha som sin? Skattepliktigt i så fall.

• Anonym (Ordning)
    Anonym (MR klister) skrev 2022-09-30 06:04:09 följande:
    Aina snack? 
    Låter som att TS hör till nyare grupp utan moral.
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-09-30 13:16:11 följande:
    När bägge föräldrar använder smartphones för det mesta är det självklart barnen tar efter. I en dela va uppfostran till självständiga är denna gadget viktigt verktyg.

Nu kostar inte att abonnemang så mycket o är inte speciellt märkvärdigt. Många yrken har arbetsmobil som ingår i tjänsten, en vardag för de flesta, mobilen kostar inte privat. Jag liksom bara upplyser om detta, det spelar ingen roll om mobilen kostar 19k eller 2k än så länge, kanske systemet görs om framöver, eller inte. Man kan passa på medans det fungerar.
    Då får hon väl skaffa sig ett sådant jobb i framtiden, så att hennes arbetsgivare ger henne en jobbmobil.

Det är inte din arbetsgivares uppgift att ge henne en jobbmobil. OM din arbetsgvare väljer att ge din dotter en "jobbmobil" så räknas det som löneförmån och ska beskattas.

Svar på tråden Ge barnet sin arbetsmobil.