Inlägg från: Anonym (Bengt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bengt)

Jag går under

Anonym (FörJävligMänniska) skrev 2022-08-11 18:50:32 följande:
    Ja, jag älskar honom! Och jag vill vara med min familj!
    Men jag har förstört precis allt med mitt agerande. Dödsstöten. Men han måste få veta, jag förtjänar inte hans godhet och kärlek. Min man har redan svårigheter med tillit, och allt kommer raseras. 
    Väldigt destruktivt detta, jag drunknar och det finns ingen hand att greppa..
    Det låter väldigt dramatiskt, att sexchatt med någon anonym skulle ge dig så starka skamkänslor att det hotar hela din existens. Jag sexchattar själv, betraktar det inte som otrohet utan är min krydda i livet, något som befruktar sexlivet i äktenskapet. 

Och vad du gör, berätta inte för din man. För det skulle du inte göra för hans eller er skull, utan bara för din egen skull, för att avlasta dina skuldkänslor. Det är egoistiskt att berätta.

Om din man eller någon annan har fått se bilderna och konfronterar dig: Ljug! Säg att det inte är du, att det är någon som fejkat in ditt ansikte eller så.
  • Anonym (Bengt)
    Anonym (FörJävligMänniska) skrev 2022-08-12 07:15:15 följande:
    Tack för dina ord.
    Det hade inte varit för min skull att jag berättar (kommer må lika dåligt, om inte värre)
    Utan för att min man ska få veta vilken fru han har.
    Funkar inte normalt i vardagen. Trycket i bröstet, andningssvårigheter. Panikkänslor. Kommer det gå över eller är det alltid så här? Det släpper ca 2 gånger i timmen för ett par minuter.

Jag tror som sagt inte att det är för hans skull du vill berätta, utan för att lätta på din egen ångest. Du verkar ha ganska stark oro och ångest och skulle kunna gå till en privat terapeut och få hjälp. Man kan gå tre gånger och se hur det känns. 

Jag tycker som sagt inte att det är hela världen, det som du har gjort. Att din ångest över detta är oproportionerlig. Du kanske har ångest för att du har ångest.

Men jag är ju bara en anonym röst i en chatt, vet inte hur varken du eller din man funkar.
Svar på tråden Jag går under