• Valent1n

Vi som planerar graviditet 2023!

Hej, ny på familjeliv också. Kikat runt här och läst en massa trådar innan men aldrig själv varit aktiv här. Tog ut kopparspiralen i september dagen efter mens i samband med cellprovtagning. Har en regelbunden menscykel på 25-27 dagar. Har ett regelbundet sexliv med min man med sex typ varannan dag-var tredje dag, vi hade sex under hela mitt fertila fönster och på äl dagen. Har bim 18/1 och känt stickningar/drag/ilningar i hö.äggstock samt livmodern någon dag efter äl. Fått jättesynliga blodådror på brösten och haft ömma bröst i en vecka. Och känt molvärk i magen sen en vecka, Allt detta kan vara även pms men man vill ju så gärna hoppas. Ska jag vänta med test till bim dagen eller efter bim? 😊🥰

• Valent1n
    littlewickewire skrev 2023-01-13 16:26:49 följande:

Hej!
    Ny här och i forumet!
    Jag är 33, fyller 34 i år, och jag och min sambo planerar för graviditet under försommaren 2023! Första barnet! (gud blir helt pirrig när jag säger det!) 

Tog ut min hormonspiral för ett par dagar sedan och väntar nu spänt på mensen.

Har ni några tips på bra mens/ägglossningsapp som är gratis och bra? Alternativt någon son kostar, men som är så bra att det är värt det 😅

Hur lång tid tog det för er innan mensen kom igång igen när ni slutade med hormonspiral? 

Hej, använt flo appen i typ 3 år. Den trackar min mens exakt och påminner att mensen kan börja imorgon osv, den trackar också ägglossning ganska exakt kan tippa på en dag ibland har jag märkt med ägglossningstest. Lycka till med bebis verkstan 
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2023!